Al mijn bestanden worden opgeslagen bij vorige eigenaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:31
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een MacBook Pro van Marktplaats gekocht, maar ik zit nu met een probleem. Ik sla nog steeds al mijn bestanden op met de naam van de vorige eigenaar. Kan ik dit ook veranderen? En hoe?

Dit is mijn eerste Apple machine, dus ik weet er nog niet zo veel van.

Met vriendelijke groeten,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Uhm, je kan hem toch herstellen via restore, en dan een volledig nieuwe acount aan maken op jou naam en apple ID kan je van tevoren nog even je documenten extern opslaan.. Of je moet zeggen, ik wil liever niet al een volledige restore, en je maakt bij instellingen een nieuwe account aan die ook een administrator is. (als dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
Zou gewoon even een clean install doen van OSX, dan weet je zeker dat alle troep er vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:31
jctjepkema schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:07:
Uhm, je kan hem toch herstellen via restore, en dan een volledig nieuwe acount aan maken op jou naam en apple ID kan je van tevoren nog even je documenten extern opslaan.. Of je moet zeggen, ik wil liever niet al een volledige restore, en je maakt bij instellingen een nieuwe account aan die ook een administrator is. (als dat kan)
Moet ik daarvoor ook eerst de harde schijf helemaal leeg maken? en dan opnieuw osx downloaden. Of hoe gaat dat in zijn werk?

Mvg,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
Vliettos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:33:
[...]

Moet ik daarvoor ook eerst de harde schijf helemaal leeg maken? en dan opnieuw osx downloaden. Of hoe gaat dat in zijn werk?

Mvg,

Tom
Ja, dit zal het geval zijn.

Hoe het in z'n werk gaat is afhankelijk welk type Macbook Pro het is. Als je op het Apple logo links bovenin drukt, dan 'Over deze Mac', staat daar wat info. Deel deze even met ons en dan kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 16:40
Je zou kunnen booten met CMD+R ingedrukt. Dat start de recovery modus. Je kan dan via Wifi een 10.9 downloaden en een clean install doen. Werkt prima en gooit alles leeg.
Pagina: 1