-- Altijd blijven prutsen --
Als non-gamer zal ik een matrox g400/450 nemen, perfect 2d!! En dualhead is leuk!
edit:
Of het beter/sneller gaat ligt eraan wat voor systeempje je hebt?!
Wat voor systeem heb je geheugen, processor, beeldscherm...etc...?
Of het beter/sneller gaat ligt eraan wat voor systeempje je hebt?!
Wat voor systeem heb je geheugen, processor, beeldscherm...etc...?
Mijn pa heeft een Pentium III 600, 512 MB Ram, draait Win2000 en win98SE, en gebruikt veelal Photoshop 6.0. (Legaal!) Hij kijkt naart een Phillips 15" TFT scherm.
SERIEUS?! Dan is jouw videokaart DE bottle-neck!!! Jammer van de rest van het systeem om zo'n "oude" kaart erin te hangen!! Succes!!
Ik denk niet dat psp zoveel rauwe videokaart kracht nodig heeft hoor
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat is dus ook de vraag:
Heeft het uberhaupt zin om de videokaart te upgraden. Gebruikt Photoshop videogeheugen?
En wat is het kwaliteitsverschil tussen een Matrox G400 en een TNT 1 (2d !!)
Heeft het uberhaupt zin om de videokaart te upgraden. Gebruikt Photoshop videogeheugen?
En wat is het kwaliteitsverschil tussen een Matrox G400 en een TNT 1 (2d !!)
G400 is veeeeeel mooier (2d) dan Nvidia(tnt,geforce). En ju kunt nu ook zo'n budget ding halen de g450 ofzo. Is het ook de bedoeling dat er spelletjes op gaan?
Misschien niet helemaal on-topic maar als je een matrox kaart neemt kun je ook nog eens een lekkere 19" of 22" monitor naast je lcd-schermpje gebruiken. Is wel lekker bij foto-bewerking of gewoon windows.
Misschien niet helemaal on-topic maar als je een matrox kaart neemt kun je ook nog eens een lekkere 19" of 22" monitor naast je lcd-schermpje gebruiken. Is wel lekker bij foto-bewerking of gewoon windows.
Dus jullie raden de Matrox G400 of G450 aan ?
PUUUUUUR 2D.
PUUUUUUR 2D.
Absoluut.Op donderdag 07 juni 2001 23:33 schreef FoggyFreek het volgende:
PUUUUUUR 2D.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Ik tenminste welOp donderdag 07 juni 2001 23:33 schreef FoggyFreek het volgende:
PUUUUUUR 2D.
Ik heb de G450 en die bevalt goed, ik gebruik um om de hele dat te internetten.
Alle proemn in n drek
Verwijderd
Matrox moet je dan nemen ja als ie puur bedoel is voor 2D gedoe en geen games gaat spelen. K hij kan het wel maar erg krachtig is ie niet meer.
De beeldkwaliteit van Matrox kaartjes zijn onovertroffen.
De beeldkwaliteit van Matrox kaartjes zijn onovertroffen.
2D = matrox
Ik had ooit de G200 toen ging ik naar de TNT (lekker snel) want ik dacht dat gelul over 2D beter kan niet waar zijn.
Foutje, dus wel!
Ik merkte het in allerlei kleine dingetjes, als kleurenscheiding, films in mediaspeler die blokkiger waren (geen antialiasing) fellere kleuren.
Dus toen de G400 uitkwam heb die weer gekocht en ben weer heel tevreden.
Alleen dat 3d is wel erg traag vergeleken met geforce.
Tv output is weer superieur kan zelfs de g3 (nog) niet tegenop.
kortom neem de G400 of G450
Ik had ooit de G200 toen ging ik naar de TNT (lekker snel) want ik dacht dat gelul over 2D beter kan niet waar zijn.
Foutje, dus wel!
Ik merkte het in allerlei kleine dingetjes, als kleurenscheiding, films in mediaspeler die blokkiger waren (geen antialiasing) fellere kleuren.
Dus toen de G400 uitkwam heb die weer gekocht en ben weer heel tevreden.
Alleen dat 3d is wel erg traag vergeleken met geforce.
Tv output is weer superieur kan zelfs de g3 (nog) niet tegenop.
kortom neem de G400 of G450
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ze hebben alleen zo'n onverklaarbare moeite met OpenGL draadmodellen. FPS, go down!!!
Verwijderd
Daar is hij dan ook niet voor gemaaktOp vrijdag 08 juni 2001 17:08 schreef Wekkel het volgende:
Ze hebben alleen zo'n onverklaarbare moeite met OpenGL draadmodellen. FPS, go down!!!
waarom niet? Matrox is misschien op 3D niet echt snel, maar een G400 is ruim sneller dan een Geforce2, in 2D dan wel (autocad enzo) dus zie ik niet in waarom hij niet goed zou zijn in draadmodellen, kan zijn hoor ('k heb nog nooit zelf vergeleken)
De G400 is niet sneller dan een GTS in 2D .. waarschijnlijk zelfs iets langzamer (hoewel dat niet te merken is).
Die draadmodellen zijn 3d (OpenGL), en daar is de G400 niet zo snel in (naar huidige maatstaven).Op vrijdag 08 juni 2001 19:41 schreef catfish het volgende:
waarom niet? Matrox is misschien op 3D niet echt snel, maar een G400 is ruim sneller dan een Geforce2, in 2D dan wel (autocad enzo) dus zie ik niet in waarom hij niet goed zou zijn in draadmodellen, kan zijn hoor ('k heb nog nooit zelf vergeleken)
Da's omdat de TNT geen aparte 'geometry processor' heeft.Op vrijdag 08 juni 2001 17:08 schreef Wekkel het volgende:
Pagina: 1