Hey,
Ik ben een vb applicatie aan het schrijven met verschillende forms.
Als ik een nieuwe form wou openen kreeg ik een foutmelding (iets wat ik nog niet was tegengekomen)
"Reference to a non-shared member requires an object reference"
Ik heb dit opgezocht en leerde dat ik eerst de form moet initialiseren.
Dus dat deed ik ook.
Maar als ik nu in dat nieuwe form terug wil gaan naar de oude dan krijg ik ook die melding, maar als ik die weer initialiseer dan maakt hij een nieuwe instantie van deze form en kom ik niet terug waar ik eigenlijk wou zijn.
MainDlg.vb
Menu_Collect.vb
Bij het vorige waar ik aan gewerkt heb (heb ik wel niet van de grond op moeten bouwen) heb ik dit probleem niet en kan ik zomaar elk form aanroepen van overal. Dus waarom kan ik dat hier niet, wat doe ik fout?
Ik weet niet of ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd dus vraag gerust om duiding.
Ik ben een vb applicatie aan het schrijven met verschillende forms.
Als ik een nieuwe form wou openen kreeg ik een foutmelding (iets wat ik nog niet was tegengekomen)
"Reference to a non-shared member requires an object reference"
Ik heb dit opgezocht en leerde dat ik eerst de form moet initialiseren.
Dus dat deed ik ook.
Maar als ik nu in dat nieuwe form terug wil gaan naar de oude dan krijg ik ook die melding, maar als ik die weer initialiseer dan maakt hij een nieuwe instantie van deze form en kom ik niet terug waar ik eigenlijk wou zijn.
MainDlg.vb
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Private Sub btnCollect_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCollect.Click Dim Menu_Collect As New Menu_Collect blnMenuCollect = True Menu_Collect.Show() Me.Hide() End Sub |
Menu_Collect.vb
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub btnBack_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnBack.Click MainDlg.Show() 'hier krijg ik dus een error omdat ik niet opnieuw de Dim heb staan, als ik dat wel doe krijg ik dus een nieuwe versie van deze form, maar ik wil terug naar de oude. Me.Hide() End Sub |
Bij het vorige waar ik aan gewerkt heb (heb ik wel niet van de grond op moeten bouwen) heb ik dit probleem niet en kan ik zomaar elk form aanroepen van overal. Dus waarom kan ik dat hier niet, wat doe ik fout?
Ik weet niet of ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd dus vraag gerust om duiding.
Just me