Beste collegae-tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, aangezien mijn oude Asus het langzaamaan een beetje op begint te geven.Budget is redelijk groot (werkgever betaald een gedeelte), maar toch wil ik graag onder de 2000 euro blijven.
De eisen:
- Ten minste een FullHD IPS (of IGZO, of iets anders met goede kijkhoeken) beeldscherm
- Ten minste 8GB ram (voor virtual machines)
- SSD (of HDD die vervangbaar is door een SSD)
- Backlit toetsenbord (ik tik veel in het donker)
- Full voltage quad-core processor (ik codeer en compile veel)
- Redelijke grafische kaart (minimaal GT 650m niveau of vergelijkbaar)
- Geen throtheling bij normaal gebruik (dus gamen/visual studio)
De bijkomende pluspunten gegeven de eisen:
- Zo lang mogelijke batterijduur
- Zo stevig mogelijke bouwkwaliteit
Zo ver ik weet komen er eigenlijk maar twee laptops in aanmerking, namelijk de nieuwe Dell XPS15 of de Macbook Pro. Nou ben ik sowieso een Windows/Linux-man, dus ik zal waarschijnlijk zo min mogelijk OS/x draaien, dus eigenlijk valt de Macbook een beetje af. Daarnaast kan ik nog met 10% VIP korting de XPS15 voor 1799 krijgen. (als iemand nog tips heeft voor extra korting zijn die natuurlijk welkom).
Mijn vragen zijn eigenlijk eenvoudig:
- Zie ik een goed (mogelijk goedkoper) alternatief over het hoofd?
- Gezien de review van notebookcheck.com (throthling van XPS15 bij gelijktijdig gebruik van Prime95 en Furmark, maar niet bij normaal gebruik zoals gamen of los gebruik van Prime95 of Furmark), zouden jullie de XPS15 afraden?
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, aangezien mijn oude Asus het langzaamaan een beetje op begint te geven.Budget is redelijk groot (werkgever betaald een gedeelte), maar toch wil ik graag onder de 2000 euro blijven.
De eisen:
- Ten minste een FullHD IPS (of IGZO, of iets anders met goede kijkhoeken) beeldscherm
- Ten minste 8GB ram (voor virtual machines)
- SSD (of HDD die vervangbaar is door een SSD)
- Backlit toetsenbord (ik tik veel in het donker)
- Full voltage quad-core processor (ik codeer en compile veel)
- Redelijke grafische kaart (minimaal GT 650m niveau of vergelijkbaar)
- Geen throtheling bij normaal gebruik (dus gamen/visual studio)
De bijkomende pluspunten gegeven de eisen:
- Zo lang mogelijke batterijduur
- Zo stevig mogelijke bouwkwaliteit
Zo ver ik weet komen er eigenlijk maar twee laptops in aanmerking, namelijk de nieuwe Dell XPS15 of de Macbook Pro. Nou ben ik sowieso een Windows/Linux-man, dus ik zal waarschijnlijk zo min mogelijk OS/x draaien, dus eigenlijk valt de Macbook een beetje af. Daarnaast kan ik nog met 10% VIP korting de XPS15 voor 1799 krijgen. (als iemand nog tips heeft voor extra korting zijn die natuurlijk welkom).
Mijn vragen zijn eigenlijk eenvoudig:
- Zie ik een goed (mogelijk goedkoper) alternatief over het hoofd?
- Gezien de review van notebookcheck.com (throthling van XPS15 bij gelijktijdig gebruik van Prime95 en Furmark, maar niet bij normaal gebruik zoals gamen of los gebruik van Prime95 of Furmark), zouden jullie de XPS15 afraden?