Toon posts:

Wat draaien op een Sparc5?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op het werk hebben ze wat hardware 'uitgedeeld' aan het personeel en ik heb een SparcServer 5 te pakken gekregen. Wat kan ik hier het beste mee doen. Ik wil er eigenlijk een (kleine) webserver van maken. Ik heb SuSe 7.1 gedraait en draai nu RedHat 6.2 (voor Sparc dus).
Specs: SparcServer 5, 110 MHz, 128 MB, 2x2.1 GB SCSI.

En weet iemand een utilitie waarmee ik de harddisk kan nakijken, een van de schijven heeft wat bad sectors en fsck ziet niet alles.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 19:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Solaris ff te pakken zien te krijgen (wordt standaard meegeleverd bij sparcs). Daar zitten vast wel utils bij om HD te checken etc.

Solaris is bij sun gewoon te bestellen en kost je iets van $10 + verzendkosten als je em als student of docent besteld.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 00:38
Als je weet hoe solaris verder werkt :). Ik heb een Sparcstation 5 met 64 mb, 2gig,2gig,4gig,9gig,9gig en Happymeal ethernet/scsi controller. Eigenlijk weet ik ook niet wat ik met dat ding moet, hij vreet stroom is niet echt snel enzo.

Die externe schijven zijn wel leuk maar die moet ik eigenlijk ook eens kwijt en ze verkopen tegen 1 60 gig ide schijf ofzo :).

Ohja hij draait Debian Linux, werkt allemaal perfect verder.

Verwijderd

Sun Solaris! Niet beginnen aan Linux-distributies voor Sparc-platformen.

Sun Solaris versie 8.0 is gratis te downloaden bij Sun.

En anders kun je hem altijd nog verkopen (aan mij misschien??)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 00:38
Catequil: wat geef je voor een Sparcstation 5 met 64mb, 2 gig intern SCA, 4 externe SCSI schrijven (2,4,2x9 (U2W 7200rpm), 100mbit/wide scsi 2 controller uitbreiding, 15" Sun monitor, keyboard, optische muis? :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 19:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Solaris 8 gewoon te downloaden? Beter! Nu nog een sparcje op de kop zien te tikken :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ppl, ik wist het echt ff niet meer. Solaris 8 is wel leuk, maar omdat er ook mensen gebruik van gaan maken die nog net weten hoe ze moeten aanloggen onder Linux wilde ik het simpel voor hun houden. Van mij kunnen ze nu de xxxx krijgen.

Solaris 8 it wil be!!

PS: Contagion, ik wil misschien wel 2 van je externe hdu's hebben. Schijf maar naar m'n email wat je ervoor wil hebben....

edit:

PPS: Zeg maar wat je trouwens voor die Sparc wilt vangen, een collega van mii wil er nog een hebben!!\

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 13:10 schreef Contagion het volgende:
Catequil: wat geef je voor een Sparcstation 5 met 64mb, 2 gig intern SCA, 4 externe SCSI schrijven (2,4,2x9 (U2W 7200rpm), 100mbit/wide scsi 2 controller uitbreiding, 15" Sun monitor, keyboard, optische muis? :)
hmz, te koop??? 500,-- mail me anders ff op dexter@mail4u.nl, ik ben nl al een tijdje op zoek naar een station 5

<on-topic>
Solaris op een station 5 is leuk, _maar_ niet vooruit te branden. Het hangt een beetje van je ervaring af, maar OpenBSD en NetBSD draaien ook op de sun4m architectuur. Zie m'n sig voor mijn station 5 config.

Disken checken op BS's kan zo:
Linux: badblocks
OpenBSD: badsect

De juiste tool onder solaris weet ik niet zo snel, zou ik ff moeten zoeken. Hang de disk anders in een andere (linux) unix bak met scsi en doe daar sectortjes checken...
Je kunt (bedenk ik me net) ook een dd van de disk maken. Als dd eruit knalt met een IO error is er een grote kans dat op die sector een BS zit...
</on-topic>

trwns, op de ultra's draait Linux beter dan Solaris {6/7/8}. Is ook _veel_ sneller, stabieler en je hebt de gcc compiler standaard op je systeem... (draai hier op me werk ook nog een Ultra5 en een e450 met SuSE 7.1 erop)

Verwijderd

Hallo

Voor degene die wat sun hardware kwijt willen
Ik zoek een grotere scsi hd voor een sparc station 5
in ieder geval meer dan 4 Gb en aan te sluiten op
1) een interne brede scsi 50 pins
of 2) aan het kaartje intern
of 3) extern 68 pins
ook 32 mb 168 pins geheugen modules

voor een SS5
ik ben bereid de gangbare priijs te betalen

Voor andere Sun solaris geinteresseerdern:
Ik kan helpen met installeren van solaris 5.8 ik heb de Cd's en
de externe CD-rom om het te installeren

Het draait op een Sparc station 5 maar echt snel is t niet
maar ieaal om kennis te maken met solaris

groeten linos punk

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
*plonk* Even een topic uit 2001 kicken, het is hier geen V&A

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.