Beste Lezers,
Ik snap iets niet en ik zou heel graag willen weten wat er aan de hand is
Het gaat om mijn laptop.
Specs
CPU: Intel Core I7 2630QM @2.00GHz
moederbord: Asus N53SN
GPU: Nvidia geforce GT 550M 2GB
RAM: 6GM (1x 2GB + 1x 4GB) DDR3 667MHz
HDD: 500GB sata western digital caviar
640GB Sata Western DIgital
.
Mijn laptop heb ik pasgeleden geformateerd en daarna via de automatische asus recovery
(die er al op zit) alles er weer op gezet.
Maar nou merk ik dat mijn laptop nog steeds traag is, ik kan niet eens wat mapjes open zonder dat mijn laptop er een seconde over doet.
De vraag:
1. Kan ik gewoon mijn originele windows 8 CD gebruiken en heel mijn laptop leeghalen en dan kijken of hij sneller is met windows 8 (alsof de fout ligt bij de asus recovery)
2. Is er een bepaalde tweak die ik misschien kan hanteren waardoor mijn laptop weer wat sneller is?
3. Wat moet ik benchmarken om erachter te komen waar het probleem lzich bevindt?
Bedankt voor de aandacht
WIllem Heesakkers
Ik snap iets niet en ik zou heel graag willen weten wat er aan de hand is
Het gaat om mijn laptop.
Specs
CPU: Intel Core I7 2630QM @2.00GHz
moederbord: Asus N53SN
GPU: Nvidia geforce GT 550M 2GB
RAM: 6GM (1x 2GB + 1x 4GB) DDR3 667MHz
HDD: 500GB sata western digital caviar
640GB Sata Western DIgital
.
Mijn laptop heb ik pasgeleden geformateerd en daarna via de automatische asus recovery
(die er al op zit) alles er weer op gezet.
Maar nou merk ik dat mijn laptop nog steeds traag is, ik kan niet eens wat mapjes open zonder dat mijn laptop er een seconde over doet.
De vraag:
1. Kan ik gewoon mijn originele windows 8 CD gebruiken en heel mijn laptop leeghalen en dan kijken of hij sneller is met windows 8 (alsof de fout ligt bij de asus recovery)
2. Is er een bepaalde tweak die ik misschien kan hanteren waardoor mijn laptop weer wat sneller is?
3. Wat moet ik benchmarken om erachter te komen waar het probleem lzich bevindt?
Bedankt voor de aandacht
WIllem Heesakkers