Grootformaat RIP PC

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 15:56
Op de 2 PC's komen 4 RIPs te draaien, ieder hebben een eigen core of threads nodig (ze konden niet vertellen of het echt cores moesten zijn of dat threads ook goed zou zijn) volgens de leverancier. Bij uitvallen van 1 PC moet de ander kunnen schalen naar 8 RIP processen.

CPU: Nu twijfel ik tussen een Xenon en een i7 opstelling ivm. cores vs. threads.
Geheugen: 16GB
HDD: SSD icm. Data schijf? In principe hoeft er geen data op bewaard te worden dus wat mij betreft kan data schijf weg blijven maar is de levensduur van een SSD nu wel goed icm. veel lees/schrijf acties?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er is weinig verschil tussen een quadcore xeon of een quadcore i7 qua cores/threads (allebij 4 fysieke cores en 8 logische)

Wat is een RIP process dan? Het rippen van video ofzo? Merknaam? Heb je wat meer info?

Cores zegt niet alles he. Als 1 RIP process (wat dat ook is :) ) op bijv een i5 4670 maar de helft van 1 core gebruikt, dan zou je dus 8 van dat soort processen kunnen draaien op 1 zo'n quadcore. Er kunnen natuurlijk heel veel threads op 1 core draaien.

Dus heb je een voorbeeld van een huidige machine en hoe zwaar die belast wordt met die software? Als je weet hoe zwaar 1 process is en hoeveel threads hij pakt, dan weet je een beetje wat je moet kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 05-12-2013 12:12 ]

specs

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 15:01
Raster Image Proccessing
Bijvoorbeeld een PDFje omzetten naar iets dat een printer snapt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
Moet er tijdens dit proces ook nog wat anders draaien? (moet de pc nog bruikbaar zijn of mag de cpu op 100% draaien)
Moet het zo snel mogelijk?
In hoeverre is energieverbruik belangrijk?

Als ik zo eens google is een processor met (veel) meer maar langzamere cores helemaal niet slecht, bv een amd FX8320/8350/9370/9590 of opteron.