Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Recent een nokia lumia 520 aangeschaft, helaas het eerste hardnekkige probleem ontdekt.
Ik heb mijn google account toegevoegd als account aan mijn telefoon en daardoor krijg ik netjes mijn mail en agenda afspraken binnen.

Zolang ik mijn agenda op mijn PC bijhoudt is er geen enkel probleem, echter, voeg ik een afspraak toe op mijn telefoon om 16.00 dan binnen 10 seconden staat hij in mijn telefoon en op PC om 15.00, volledig uit zichzelf. Slaat echt compleet nergens op. 8)7

Tijd op mijn telefoon staat op UTC+1 Amsterdam, op google calendar op GMT +1 Amsterdam. Telefoon heeft automatisch tijd gebeuren uitstaan. binnen agenda staan alle microsoft agenda´s uit en alleen mijn google agenda aan.

Via google zoeken al het een en ander over dit probleem ontdekt, schijn niet de enige te zijn, heb echter geen oplossing kunnen vinden. Wie O Wie kan mij helpen want dit is wel heel erg irritant aan het worden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 11:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het een lokale Agenda of online Agenda (MS Exchange, Google Calender etcetra)?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• spocy
Ik maak gebruik van Google Calendar

Na wat verder onderzoek lijkt het erop dat zodra ik de afspraak bewerk op mijn telefoon deze afspraak een spaanse tijdzone meekrijgt, die welliswaar ook gmt +1 is maar wellicht met DST een probleem heeft.

Geen idee hoe de telefoon erbij komt dat mijn agenda in spanje zou moeten zitten daar de telefoon ingesteld is op amsterdam.

[ Voor 82% gewijzigd door spocy op 05-12-2013 09:24 ]

• spocy
Nieuw extern topic gevonden over dit issue, ligt blijkbaar inderdaad aan DST, en aan WP8... nog altijd geen oplossing voor gevonden :(

Hier een link naar het topic waar ik de beste reacties kon vinden, als in het lijkt dat mensen van Microsoft zelf ermee bezig zijn.

http://social.technet.mic...ries-by-1-hour-during-dst

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

tijmeng

Panasonic 7J

Gister achtergekomen waarin het ligt. Heeft iets te maken met google calender en dat deze de tijd op UTC zet ipv +1. Vriendin ging migreren naar outlook.com vanuit gmail. en nu werkt alles prima. Zelfs alle tijden staan goed. Wel op UTC maar ze worden wel hier goed weergegeven. Nieuwe afspraken hebben het probleem nu niet meer dat ze verspringen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

^^ zoiets dacht ik al.. Dus controleren in de Google Calender settings of daar de juiste UTC tijd staat ingesteld.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Ah! Dat probleem heb ik ook! Dank voor de info

• spocy
@falcon
Helaas ligt daar het probleem niet, in mijn settings van google calendar klopt de tijd gewoon.
Ook als ik daar een afspraak op zeg 15.00 maak, dan komt die ook gewoon op 15.00 op mijn telefoon.

Alleen als ik op mijn telefoon een afspraak op 15.00 maak dan verspringt ie binnen een paar seconden naar 14.00, terwijl je de agenda gewoon openhoudt op de telefoon zie je de afspraak verspringen. Compleet onlogisch.

@Tijmeng
Overstappen naar de outlook agenda vind ik geen oplossing helaas. Google Calendar behoort gewoon fatsoenlijk te werken, ook op een windows phone. Overigens blijkt uit mijn onderzoek op internet dat het inderdaad een probleem met Microsofts standaard agenda in windows phone 8 is, want als je een andere agenda uit de appstore trekt dan werkt dat wel gewoon |:(

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Spocy: Even extra check.. heb jij zowel onder "Agenda-Instellingen" -> "Algemeen" en "Agenda-instellingen" -> "Agenda's" -> "<desbetreffende agenda>" gekeken?

[ Voor 77% gewijzigd door Falcon op 05-12-2013 16:13 ]

• spocy
@Falcon
Zelfs nog even extra nagekeken maar ja ook de agenda instellingen voor de betreffende agenda kloppen, die staan standaard ingesteld op hetzelfde gebruiken als algemeen en dat doet hij bij mij ook (geeft ook aan GMT +1 Amsterdam etc.)

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

andere agenda apps doen t ook.... zet je iets erin op 6 uur met true calender en flop 3 seconden laten verspringt ie op 5

• Oldeberkoop
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02-2019
Mijn ervaringen met Chronos Calendar zijn iets anders. Bij mij verschuiven de afspraken dan niet meer, ze komen correct in de ingebouwde agenda en natuurlijk in Chronos zelf zonder dat ik verder ook maar iets veranderd heb aan tijdszone.

Gedoe met tijdszones gaat m.i. alleen maar goed als je altijd zelf je afspreken in schrijft en nooit een uitnodiging van een ander ontvangt (beide gaat voor mij niet op). Dan liever € 2 uitgeven voor Chronos Calendar.

Verwijderd

Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Of is het wachten tot de zomertijd weer ingaat.

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

voor de goede orde.. dit gebeurd dus alleen met gmail accounts.... alle andere exchange accounts gaan goed. Is misschien het account verwijderen en dan weer toevoegen een optie??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niets vinden met daylight savings of zo ?

Iperf

• spocy
@Staffpride, mijn oplossing atm is meer een workaround, ofwel afspraken maken via computer/browser, ofwel afspraken in via de agenda maken met 1 uur verlating zodat die goed springt. Hoop wel dat Microsoft dit snel fixed, uti een eerder geposte link blijkt dat ze er in ieder geval mee bezig zijn.

@tijmeng, Niet zelf geprobeerd dacht ergens gelezen te hebben dat het niet hielp maar kan dat nu niet terugvinden dus wellicht dat ik dat nog even ga proberen, volgens mij heb ik niet zo heel veel aan dat account gebonden.

@fish, als in bij de instellingen? niet kunnen ontdekken helaas.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer eens network provided valeus te selecteren (of juist niet) :P

Iperf

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik had het ook op twee telefoons.

Zo heb ik het opgelost:
  • Maak een nieuw outlook account aan op je telefoon met je gmail adres en verkeerd wachtwoord.
  • Je krijgt een melding dat de instellingen niet gevonden kunnen worden.
  • Log nog een keer aan en dan krijg je de keuze geavanceerd.
  • Vul bij domein gmail.com in
  • Bij server m.google.com
  • Pas je ww aan
Nu gaan de tijden in mijn agenda's weer goed en ik kan weer instellen dat nieuwe mail bij ontvangst worden gedownload.

• spocy
Deze oplossing werkt volgens mij nog maar tot het eind van dit jaar, zo maak je namelijk gebruik van een exchange server om te synchroniseren. in een eerder geplaatste link werd het gebruik van EAS ook als work-around aangegeven maar google support dat niet meer vanaf 2014 als ik het goed heb begrepen.
Pagina: 1