beveiligde databaseverbinding

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil twee databaseservers live synchroniseren over het net. Een server in amsterdam, een lokaal. Niet alle tabellen/gegevens, aangezien de server in A'dam met een extract van de lokale db werkt. Hoe pak ik dit aan? Ik kan lokaal of remote een php script draaien de sync uitvoert, maar dan moet dit over een beveiligde verbinding... Ik neem aan dat het mogelijk is om een verbinding over SSH te tunnelen?

Verwijderd

secure ftp
VPN

dat zijn wat mogelijkheden.

Ligt ook weer aan welke database.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het gaat om twee MySQL databases.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 07 juni 2001 12:58 schreef B-Man het volgende:
Ik kan lokaal of remote een php script draaien de sync uitvoert, maar dan moet dit over een beveiligde verbinding...
Je zou 2 php scripts kunnen draaien die over een HTTPS verbinding met elkaar praten..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
man ssh staat het duidelijk uitgelegd (IMO dan). Dit is heel handig icm SSH protocol 2 optie -N. D'r is een een zelfs een howto over (maar dan voor POP3): http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/Secure-POP+SSH.html.

Daarnaast kan je ook stunnel proberen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt MySQL replication doen over een SSH tunnel. Ik heb geen praktische kennis over hoe je dat moet doen maar er zijn mensen die het gedaan hebben.

Verwijderd

SSH tunnel werkt het beste. Zou je eventueel ook nog naast encryptie een compressie kunnen doen, waardoor je datatraffic wordt verminderd (-> sneller).
Pagina: 1