Ik ga binnenkort op mezelf wonen, en wil dan eigenlijk een stevige x86 router hebben. De primaire reden hiervoor is dat het toch wel verdraaid leuk speelgoed is, en daar komt bij dat ik het leuk vind om met dingen als IPv6 tunnels, RADIUS servers (WPA2 Enterprise!). VPN e.d. te kunnen spelen. De binnenkomende lijn is een 150/15Mbps lijn van Ziggo, dus dat stukje zit wel goed.
Ik heb een leuk (en toch duurder dan gedacht) systeempje samengesteld, waarbij ik twee vragen heb, namelijk:
) zelf geüpgrade, en dus nog 4GB aan RAM over. Voorlopig verwacht ik genoeg te hebben aan de twee 10/100/1000Mbps LAN poorten, 1 voor inkomend verkeer en de andere voor uitgaand. De bedoeling is om van deze beide poorten naar een patch paneel te gaan waar het verschil tussen extern en intern zichtbaar is/word 
Het systeem:
Wel ben ik nog op zoek naar de juiste (Linux?) distributie om de router op te baseren, maar dat is iets voor een ander topic denk ik zo
Ik heb een leuk (en toch duurder dan gedacht) systeempje samengesteld, waarbij ik twee vragen heb, namelijk:
- Is dit een fatsoenlijke picoPSU? (En wat voor adapter heb ik erbij nodig/is energiezuinig?)
- Wat voor mITX kasten zijn er die wall mountable zijn?
Het systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Supermicro X7SPA-HF-D525 | € 228,69 | € 228,69 |
| 1 | Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 16GB Zwart | € 9,12 | € 9,12 |
| 2 | Crucial CT25664BC1339A | € 12,84 | € 25,68 |
| 1 | Mini-box picoPSU 80-WI-32V | € 55,10 | € 55,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 318,59 | |
Wel ben ik nog op zoek naar de juiste (Linux?) distributie om de router op te baseren, maar dat is iets voor een ander topic denk ik zo