Toon posts:

Usb-stick op oude autoradio dmv. cassette-adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zoek een manier om een USB-stick op een autoradio met cassettespeler aan te sluiten. Er zijn cassette-adapters in omloop met een 3.5 mm-uitgang, waardoor je er bijv. een mp3-speler op aan kan sluiten. Het is echter een cadeau voor iemand die er het liefst gewoon losse usb-sticks op aan wil sluiten; daarom is een usb-ingang noodzakelijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk een 3.5mm-jack-naar-usb-kabel* op de jack van de casette-adapter aan te sluiten of geeft deze geen audiosignalen door?
Klinkt als een vrij omslachtige oplossing en dat is het ook, maar degene voor wie het is, wil de huidige autoradio behouden en er toch muziek dmv usb-sticks op afspelen. Ik vraag me dus echter af of dit mogelijk is en of ze toch niet gewoon over moet stappen op een goedkope mp3-speler ipv. usb-sticks.

Kunnen jullie me aan meer info helpen? Alvast bedankt!

Groetjes

*http://www.onlinekabelshop.nl/KA241.html?Connector-1=jack%25203.5mm&Connector-2=usb-a&connector-2=usb-a&connector-1=jack%25203.5mm

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je een mp3-speler in een usb-stick vind, dan kan dat. Maar jouw idee is een toetsenbord aansluiting op een monitor, en dan ontbreekt de volledige pc..

Zonder apparaat tussen de cassette-adapter en de USB-stick, gaat het niet werken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik snap niet precies wat je bedoelt, vooral je eerste zin.. ben niet echt een expert op dit gebied. Je bedoelt dus dat de usb-stick geen audiosignaal kan doorvoeren via de jack-naar-usb-kabel naar de jack van de casette-adapter?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

FM transmitter..
Kan je in de 12V aansluiting van de auto steken, FM signaal instellen, op de radio FM en USB stick in de transmitter steken en profit.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 04-12-2013 22:30 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok... Dan gaan we even terug in de tijd.

USB-stick is een Audio-CD'tje
De minijack-adapter je koptelefoon.

Leg je koptelefoon op het CD'tje... Rara wat ontbreekt er... De discman die het CD'tje kan lezen, en geluid produceert...

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
@Raz: ja dat is dus wat ik hierboven omschrijf. Ik lees enig sarcasme in je reactie, wat raar, aangezien ik gewoon om hulp vraag, daar zijn we hier toch voor? @ Quad, bedankt!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
http://dx.com/p/car-mp3-p...ith-usb-sd-mmc-slot-59216

Zoiets, en dan aansluiten op de cassette.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:07

Barrycade

Through the...

http://m.miniinthebox.com...html?pos=ultimately_buy_7

Dan is deze wat praktischer wellicht?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dat bedoel ik, en heb er nog wel een liggen waar ik niets mee doe geloof ik. Werkt gewoon goed.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie hier meer ervaring mee? Lees namelijk veel over slechte kwaliteit (oa in een topic in dit forum), veel ruis enzo? Heb net wat zitten googlen en kom wel wat goede of goedkope opties tegen, waaronder deze.
http://www.goedkoopnet.nl...-and-sd-mmc-tf-kaart.html (goedkoop, maar twijfel over kwaliteit?)
of
http://www.saturn.nl/mcs/...37,503301.html?langId=-11 (komt goed naar voren in een oude test)

En zou zoiets wat kunnen zijn?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373894/

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

die 2e is alleen een zender, geen mp3 speler.
Voor de rest, het zal vast wel werken.

Maar tegenwoordig heb je voor 4-5 tientjes al een autoradio met ingebouwde mp3 speler.
Waarom dan nog gaan klooien met die losse dingen ?

zoiets bv

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 04-12-2013 23:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:31
Of gewoon een mp3 spelertje als de Sansa clip, aansluiten op dat cassettebandje?

Het blijft natuurlijk klooien. Beste is gewoon een andere autoradio.

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 05-12-2013 07:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou me niet eens verbazen als een simpele autoradio met USB aansluiting goedkoper is dan welke hakkietakkie oplossing dan ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 23:18
^^ en beter dan welke oplossing....

maar ik kan mij voorstellen dat diegene voor wie het is een oude auto heeft, en daar geen moderne neon-lichtbak in wel hebben... maar om dan voor zo'n oplossing te kiezen...

zit er op die ouwe radio misschien een line in, op de achterzijde???

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02
Als het echt een oude radio is,dan heb je grote kans dat er geen ingangen op de set zit.Je moet dan met zo'n zendertje of via een auto FM modulator werken!

Maar we horen wel van PM01 hoe het nou zit!

[ Voor 15% gewijzigd door tita_tovenaar op 06-12-2013 14:57 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:13:
Hoi allemaal,

Ik zoek een manier om een USB-stick op een autoradio met cassettespeler aan te sluiten. Er zijn cassette-adapters in omloop met een 3.5 mm-uitgang, waardoor je er bijv. een mp3-speler op aan kan sluiten. Het is echter een cadeau voor iemand die er het liefst gewoon losse usb-sticks op aan wil sluiten; daarom is een usb-ingang noodzakelijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk een 3.5mm-jack-naar-usb-kabel* op de jack van de casette-adapter aan te sluiten of geeft deze geen audiosignalen door?
Klinkt als een vrij omslachtige oplossing en dat is het ook, maar degene voor wie het is, wil de huidige autoradio behouden en er toch muziek dmv usb-sticks op afspelen. Ik vraag me dus echter af of dit mogelijk is en of ze toch niet gewoon over moet stappen op een goedkope mp3-speler ipv. usb-sticks.

Kunnen jullie me aan meer info helpen? Alvast bedankt!

Groetjes

*http://www.onlinekabelshop.nl/KA241.html?Connector-1=jack%25203.5mm&Connector-2=usb-a&connector-2=usb-a&connector-1=jack%25203.5mm
Nee dus, maar cassetebandjeadapter -> mp3 spelertje kan wel.
Ben je al gauw 20 euro kwijt, dat is de helft van een nieuwe autoradio met mp3...

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
107mb schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:42:
maar ik kan mij voorstellen dat diegene voor wie het is een oude auto heeft, en daar geen moderne neon-lichtbak in wel hebben... maar om dan voor zo'n oplossing te kiezen...
ja, inderdaad. ik heb wel eens iemand gezien die had een oude kever, origineel. die had wel de originele radio erin zitten, maar de echte autoradio zat achter het handschoenenklepje weggewerkt. Dat was 'n mooie oplossing!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-12 22:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dan is een fake cassettebandje met een snoertje naar een kitscherig verlichte MP3-speler in het rommelvakje toch ook geen gezicht? ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

zit er op die ouwe radio misschien een line in, op de achterzijde???
Das een vrij zeldzame optie bij autoradio's uit dat tijdperk
Maar ipv van je radio eruithalen en achterop kijken, is jet makkelijker om eerst aan de voorkant te kijken of er een optie is om line-in of aux te selecteren. als die er niet is zal er ook geen aansluiting zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-12 13:18
Voor 30/40 euro haal je tegenwoordig al wel aan autoradio deze ziet er nog wel keurig uit voor een oude auto
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1686584#prijzen

Kan zelf nog wat cheaper maar vind persoonlijk de eerste er beter uitzien
http://nl.neckermann.com/...=075069-00&utm_term=lenco

Geen kleurenscherm en allerlei fratsen, had zo een oude autoradio kunnen zijn.

Maak trouwens geen eens veel uit of je een adapter koopt of de radio vervangt, is alleen wel wat meer werk natuurlijk maar een veel duurzamere oplossing met hoogstwaarschijnlijk een betere geluidskwaliteit

Weet helaas niet zo veel over auto radio's maar de aansluitingen achter schijnen nogal eens te verschillen. Verloop kabel kopen of met de soldeerbout aan de slag

[ Voor 46% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-12-2013 16:50 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daar heb je euro-stekkers voor of euro-verloopstekkers.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

KillerAce_NL schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:33:
Daar heb je euro-stekkers voor of euro-verloopstekkers.
KuchISOhoest

Om wat voor radio gaat het hier?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1