Toon posts:

Monitor valt weg na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt valt mijn monitor uit tijdens het opstarten. Het blijft aan tot dat hij bij het inlogscherm van windows komt en daarna valt die weg. Opvallend is dat zodra ik het aan/uit-knopje van mijn monitor indruk het scherm weer 2 secondes doet en daarna weer wegvalt.

Monitor-type: HP 2159v
Besturingssysteem: Windows Vista

Mijn vraag is dus hoe kan ik dit probleem oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Alleen het monitor type hebben we weinig aan.
Vermeld je volledige specs; mobo, voeding, hdd's geheugen, videokaart etc.
Zo compleet mogelijk.

En vertel wat jezelf al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen.

Probeer eens een "minimum to boot" optie, dus verwijder zoveel mogelijk hardware zodat de pc in ieder geval nog kan booten.

En heb je al (indien mogelijk) een ander beeldscherm geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:21:
Alleen het monitor type hebben we weinig aan.
Vermeld je volledige specs; mobo, voeding, hdd's geheugen, videokaart etc.
Zo compleet mogelijk.

En vertel wat jezelf al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen.

Probeer eens een "minimum to boot" optie, dus verwijder zoveel mogelijk hardware zodat de pc in ieder geval nog kan booten.

En heb je al (indien mogelijk) een ander beeldscherm geprobeerd ?
Ik zou je wel meer specs willen geven, maar ik kom niet eens tot mijn bureaublad omdat het scherm steeds wegvalt, dus ik kan niet controleren wat mijn specs zijn. Ik weet alleen dat het een Nvidia Geforce was. En nee ik heb geen ander beeldscherm geprobeerd, omdat ik die niet in mijn bezit heb. Ik heb zelf vooral op internet naar oplossingen gezocht, maar niks kunnen vinden.

En hoe voer ik een ''minimum to boot'' uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:30:
[...]

En hoe voer ik een ''minimum to boot'' uit?
Ik zal eerst een kijken wat er gebeurt in veilige modus. Tijdens het opstarten van je pc even op F12 of Del drukken. (kan per moederbord verschillen).
Als het dan nog gebeurt:

Gebruik alleen de hardware die nodig is om minimaal te starten.
Grafische kaart eruit (als je een recente CPU hebt), 1 reepje Ram erin laten zitten, De rest loskoppelen. Dus ook je DVD brander enzo
Dus wat je in feite hebt:

1x voeding
1x moederbord + cpu en koeler natuurlijk
1x ram reep
1x HDD/SSD

Voor de rest niks.

Indien veilige modus geen gekkigheid geeft, kan je proberen zonder je grafische kaart te starten. Dan moet je genoeg weten

[ Voor 23% gewijzigd door CuBras op 04-12-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CuBras schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:34:
[...]

Ik zal eerst een kijken wat er gebeurt in veilige modus. Tijdens het opstarten van je pc even op F12 of Del drukken. (kan per moederbord verschillen).
Als het dan nog gebeurt:

Gebruik alleen de hardware die nodig is om minimaal te starten.
Grafische kaart eruit (als je een recente CPU hebt), 1 reepje Ram erin laten zitten, De rest loskoppelen. Dus ook je DVD brander enzo
Dus wat je in feite hebt:

1x voeding
1x moederbord + cpu en koeler natuurlijk
1x ram reep
1x HDD/SSD

Voor de rest niks.

Indien veilige modus geen gekkigheid geeft, kan je proberen zonder je grafische kaart te starten. Dan moet je genoeg weten
Ik ben bang dat wanneer ik ga kloten met mijn hardware ik mijn computer meteen de prullenbak in kan doen. Heeft misschien nut om mijn BIOS te resetten? Ik las daar iets over, maar weet niet precies hoe ik dat moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04
klink niet als een softwareprobleem. Valt de monitor helemaal uit, of gaat hij slechts op zwart? En zie je nog wel beeld wanneer je er met een lamp op schijnt?
Zou een defecte condensator of backlight kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pantera88 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:39:
klink niet als een softwareprobleem. Valt de monitor helemaal uit, of gaat hij slechts op zwart? En zie je nog wel beeld wanneer je er met een lamp op schijnt?
Zou een defecte condensator of backlight kunnen zijn.
Hij valt niet helemaal uit, maar gaat op zwart. Zodra ik het aan/uit-knopje twee keer indruk, dus eerst uit en daarna weer aan dan komt het beeld weer terug voor paar secondes en valt vervolgens weer weg. En nee ik zie geen beeld wanneer ik er met een felle lamp op schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

probeer eens in veilige modus op te starten..... F8 indrukken tijdens de post en dan voor veilige modus kiezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Met minimum to boot bedoel ik dus eigenlijk alle hardware uitschakelen (loskoppellen) die dus niet nodig zijn om je pc op te starten. probeer dat ook eens. en je specs daar hoeft je pc niet voor aan te staan, je weet toch zelf wel welk mobo, videocard, voeding etc. je hebt.
Vermeld dat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:45:
probeer eens in veilige modus op te starten..... F8 indrukken tijdens de post en dan voor veilige modus kiezen .
Geprobeerd. Hij gaat wel over naar de veilige modus, maar het scherm valt weer weg.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat het scherm voor een paar secondes aangaat zodra ik het aan/uit-knopje van mijn monitor indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Het feit dat het alsnog gebeurd terwijl je in veilige modus zit, betekend één ding. Dag dag monitor ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

ja heel erg vreemd, je pc blijft verder wel gewoon aan ?
Ik neem aan van wel.
Heb je een interne video optie? bv van de processor of een onboard videocard op je moederbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04
seconden*

Ik durf te wedden dat het een foute condensator in je monitor is. Wanneer het de andere hardware zou zijn dan zou het hoogstwaarschijnlijk de videokaart zijn en dus niet weer beeld geven na de powertoggle.
Je zou hem open kunnen schroeven en kijken of er ook condensatoren bol staan. Deze kun je vrij eenvoudig en goedkoop vervangen / laten vervangen.
Heb dit zelf al meermaals moeten doen bij oude HP monitoren.

Hier een walktrough:
YouTube: Capacitors - Fixing an LCD computer monitor

[ Voor 21% gewijzigd door Pantera88 op 04-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Pantera88 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:53:
seconden*

Ik durf te wedden dat het een foute condensator in je monitor is. Wanneer het de andere hardware zou zijn dan zou het hoogstwaarschijnlijk de videokaart zijn en dus niet weer beeld geven na de powertoggle.
Je zou hem open kunnen schroeven en kijken of er ook condensatoren bol staan. Deze kun je vrij eenvoudig en goedkoop vervangen / laten vervangen.
Om dat uit te sluiten kan de monitor op een ander device aangesloten kunnen worden, en als dan hetzelfde gebeurd, weten we genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:55:
[...]

Om dat uit te sluiten kan de monitor op een ander device aangesloten kunnen worden, en als dan hetzelfde gebeurd, weten we genoeg.
Ik heb een laptop, zou ik mijn monitor daarop kunnen aansluiten? (Dit is volgens mij een domme vraag haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

tja er zit vaak een vga connector op een laptop of hdmi, dus probeer het zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
HDMI bij recentere modellen ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

dat zeg ik (sorry net aangepast) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een HDMI op mijn laptop. Maar geen HDMI stekker voor mijn monitor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

geen vga aansluiting op laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:03:
geen vga aansluiting op laptop ?
Nee alleen HDMI en op mijn monitor alleen vga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

is het niet iets met resolutie? staat je resolutie niet te hoog ingesteld voor je beeldscherm ?
Anders weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

sinds wanneer heb je dit, en wat heb je veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:06:
is het niet iets met resolutie? staat je resolutie niet te hoog ingesteld voor je beeldscherm ?
Anders weet ik het ook niet meer
Dit vermoeden heb ik zelf ook, want een tijdje terug heb ik met de resolutie gespeeld. Dat was een aantal dagen geleden, dus hij heeft het waarschijnlijk met de nieuwe resolutie (want ik weet niet precies zeker of ik een nieuwe resolutie had ingesteld) een paar dagen volgehouden.

Nu de grote vraag hoe zet ik mijn resolutie lager zonder beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:08:
[...]

Dit vermoeden heb ik zelf ook, want een tijdje terug heb ik met de resolutie gespeeld. Dat was een aantal dagen geleden, dus hij heeft het waarschijnlijk met de nieuwe resolutie (want ik weet niet precies zeker of ik een nieuwe resolutie had ingesteld) een paar dagen volgehouden.

Nu de grote vraag hoe zet ik mijn resolutie lager zonder beeld?
Ik heb dit probleem een aantal jaar terug gehad:mijn monitor kon alleen tot een bepaalde resolutie laten zien, daarboven instellen = zwart beeld. In veilige modus was de resolutie zo laag dat het geen enkel probleem was om hem vervolgens in de instellingen op de correcte resolutie te zetten. En direct kon ik na een herstart weer deze resolutie gebruiken zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet jullie vertellen dat ik ook een aantal dagen geleden de energie-instellingen heb gewijzigd van ''gemiddeld energieverbruik en gemiddeld performance'' naar ''optimale energieverbruik en optimale performance''. Maar dat heeft geen problemen veroorzaakt toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Nou monitor maar even terug zetten naar fabrieks instellingen denk ik zo.
Moet je voor je monitor maar even op Internet zoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:14:
Nou monitor maar even terug zetten naar fabrieks instellingen denk ik zo.
Moet je voor je monitor maar even op Internet zoeken hoe dat moet.
Gedaan. Nog steeds geen verschil. Weetje ik had mijn monitor nu eigenlijk allang weggedaan, maar het feit dat hij het toch nog paar seconden doet zodra ik het aan/uit-knopje indruk laat me twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie enig idee hoeveel een nieuwe (HP) monitor zou moeten kosten?

Ik denk namelijk niet dat ik ook mijn hele moederbord moet vervangen.

Zou ik ook een ander merk monitor kunnen kopen. Hoe is deze volgens jullie: http://www.monitorstore.n...en/philips-227e4lhab.html

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:22:
Hebben jullie enig idee hoeveel een nieuwe (HP) monitor zou moeten kosten?

Ik denk namelijk niet dat ik ook mijn hele moederbord moet vervangen.
Ja.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Waarom een HP monitor? zoek er 1 in de prijsklasse die je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:37:
Waarom een HP monitor? zoek er 1 in de prijsklasse die je zou willen.
Heb je verstand van monitors? Zo ja, denk je dat deze: http://www.monitorstore.n...en/philips-227e4lhab.html goed is qua prijs-/kwaliteitsverhouding en lang mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

lang mee kan gaan is een vraag waar niemand antwoord op kan geven.
Als je een nieuwe auto koopt kan je 2 straten verderop al een lekke band krijgen ,dus dat zegt niks.

Maar zoals ik het zie is het best een leuke monitor (als dat je prijsklasse is).
21.5inch is niet echt gangbaar, zoek eens naar een monitor 24 inch of groter, daar heb je veel meer profijt van.

Verwijderd

Iemand enig idee hoe dit probleem is verholpen? Heb er momenteel zelf last vast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleek bij mij idd te gaan om een resolutieprobleem. Dat doet zich na te hoog instellen pas voor bij opnieuw opstarten. Dan ben je dat allang weer vergeten. Ik heb in elk geval iets gehad aan voorgaande info. Ook ik had dit probleem, met 2 beeldschermen. Kreeg alleen even dectekst Medion en zag dat hij bezig was en gong toen op zwart. De I/O knop snel schakelen gaf een extra puls waardoor ik soms wel weer beeld kreeg. Oplossing bij mij: Idd in veilige modus opgestart. Omdat ik geen beeld had alles losgemaakt van Mobo en opnieuw opgestart. F8 indrukken en ik had beeld. Het blauwe PC-instellingenscherm. Hoef je niets mee te dien. Omdat je beeld hebt kan je ook naar het monitorinstellingen menu. Terug op fabrieksinstellingen zetten. En Viola, probleem verholpen.
Pagina: 1