Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• NinjaCat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-11 19:12
hallo

ik wou graag mij eerste hifi set kopen en vroeg mij af wat van versterker en speakers ik nou het beste zou kunnen kopen.

ik dacht zelf aan boston acoustics a250, maar ik heb nog geen idee wat van versterker erbij.

hey is voor een kleine ruimte en ik luister vooral pop en rock muziek.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speakers kunnen nooit aangeraden worden. De sound is per merk/type erg verschillend en welke bij jou past, zul je zelf moeten uitvinden door in een hifi-zaak (geen BCC, Mediamarkt, etc.) diverse speakers te gaan luisteren. De Boston Accoustics zijn inderdaad best goed aangeschreven speakers voor het geld maar dat geld ook voor Dali. Gaan luisteren dus.

Qua versterker moet je gewoon kijken welke mogelijkheden/aansluitingen je nodig hebt. Imho kun je het beste kijken naar merken als Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha of Pioneer. Geef niet onredelijk veel geld uit aan de receiver. De meeste winst qua geluidskwaliteit kun je halen uit de speakers dus steek hier het meeste geld in.

Over geld gesproken... je hebt geen budget genoemd. Daarnaast is je openingspost sowieso vrij summier. Steek er zelf nog eens wat meer energie in, zou ik dus zeggen. Als je e.e.a. uitgezocht hebt, kan daar vast nog wel over gediscussieerd worden op het forum.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik kan het alleen maar toejuichen, maar met zo weinig informatie kunnen we hier niet veel.

De vragen die bij mij opkomen:
- Waarom denk je aan de B.A. A250?
- Wat is het budget? Maakt het makkelijker om voorstellen te doen...
- Definieer een kleine ruimte?
- Hoe groot mag alles zijn? Als het al een kleine ruimte is dan, kan ik me voorstellen dat de grote van boxen en versterker van invloed zijn op de keuze.
- Wil je alleen twee staande speakers, of mag een subwoofer ook nog?
- Wil je specifiek een stereo versterker? Dit zou ivm met mogelijke uitbreidingen in de toekomst mogelijk geen verstandige keuze zijn.

Verder nog een tip die ik je wil meegeven, ga naar een Hifi zaak in een stad bij jou in de buurt (Groningen) en ga daar gewoon eens zitten en luisteren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om die budgetkwestie even te onderstrepen, deze kun je het beste kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20130321170829_Focal_Utopia_Center_iEar.jpg
Focal Grande Utopia III EM (€67.500, stuksprijs)

Alleen betwijfel ik of je dat geld hebt, anders had je deze vraag vermoedelijk niet eens gesteld maar was je gewoon naar een lokale hifiwinkel gegaan en had je daar het beste gehaald dat ze konden leveren ;)

Ergo: wat mag die ongein kosten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:04:
Om die budgetkwestie even te onderstrepen, deze kun je het beste kopen:

[afbeelding]

Alleen betwijfel ik of je dat geld hebt, anders had je deze vraag vermoedelijk niet eens gesteld maar was je gewoon naar een lokale hifiwinkel gegaan en had je daar het beste gehaald dat ze konden leveren ;)

Ergo: wat mag die ongein kosten? :)
Deze speakers heb ik dit jaar ook eens bekeken bij iEar. Prachtige machines maar ze hadden de WAF niet. Enne, ook de prijs was een dingetje. ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:04:
[afbeelding]
Dat is de Focal Stella Utopia EM, met €36.000,- per stuk veel betaalbaarder :P
De Grande Utopia EM heeft bovenop nog een 11" mid-bass zitten. Plus de woofer van de - afgebeelde - Stella is "slechts" 12" ten opzichte van de 16" van de Grande Utopia. Enige wat gelijk is zijn de mid-range (twee keer 6,5") en de tweeter (IAL2 pure Beryllium inverted dome).
S1NN3D schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:28:
[...]

Deze speakers heb ik dit jaar ook eens bekeken bij iEar. Prachtige machines maar ze hadden de WAF niet. Enne, ook de prijs was een dingetje. ;)
Voor de WAF heb je de Scala Utopia :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l4QnfQt0ZXZxNsiwDKBLMYuL/full.jpg

* FeaR O+ Focal

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

36k. Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken...die zit ook rond die prijs. Mag helaas geen twee leaseauto's uitzoeken :P

Maar dit alles is offtopic gelul :+
@TS: we willen je best helpen zoals je ziet. Maar dan hebben we wel wat meer info nodig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NinjaCat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-11 19:12
mijn budget is rond de 600 euro.
de groote van de ruimte weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ik denk zo'n 3 bij 5 met 2 schuine wanden.
ik wil de set niet later uitbreiden naar een surround set.
Een subwoofer zou nog wel een keer een optie kunnen zijn, maar niet meteen.
netwerk mogelijkheden zouden ook leuk zijn, maar zonder kan ook.
aan de a250's dacht, omdat ze een betaalbare prijs hadden en wel goede reviews.

hopelijk hebben jullie nu genoeg info :)

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaCat op 07-12-2013 14:41 ]

Pagina: 1