• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05-2025
Beste mensen,

Ik zit te denken aan het upgraden van een oude laptop. Zou daarna kunnen dienen voor beetje spellerij voor zoontje, om er bijvoorbeeld Minecraft op te spelen.

Vraag is: gaat die upgrade werken.

Laptop: Benq 6000N, 512MB geheugen, Intel Centrino 1,6Ghz, WinXP, HDD 60GB (bouwjaar rond 2006)

Systeem is nu al redelijk sloom tot onwerkbaar eigenlijk (zou eigenlijk niet weten waarom...). Vandaar dat ik denk aan een vergroting van het geheugen. Er is nog 1 bankje vrij.

+ Gaat dit werken?
+ Kan ik gewoon zelfde type geheugen bijplaatsen of moet ik ze beiden vervangen?
Geheugen: 512MB DDR PC2700 CL2.5 (Samsung)

Of moet ik denken aan ander soort upgrade (HDD?)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Je zult op zoek moeten naar DDR sodimm, als ik het goed lees ondersteunt hij maximaal 2GB aan ram. Dat zal iets helpen maar het blijft een oudje met een single core processor. Daarbij zit er ook nog een pata aansluiting voor de harde schijf in,
Vraag is hoelang alles blijft werken en wat er dan nog tegen een redelijke prijs te vervangen is.
Misschien is het beter naar een 2e hands recentere laptop om te kijken.
Edit: in de pricewatch staat nu maar 1 kit vermeld: pricewatch: Transcend TS2GCQ1038
Dat is een aardig prijskaartje, daar heb je makkelijk een betere 2e hands laptop voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 06:21 ]

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 08:16

lolhoo

Just reboot and relax

Als ik dit zo zie kan er naar de upgrade er een recente versie.
Als je dit namelijk niet doet krijg je het probleem dat xp in april 2014 niet meer word ondersteund.
Maar wil je wel een recente versie?
Dit gaat ongelofelijk slecht werken.
Ik zou kijken voor een iets nieuwer laptopje.

Did you try to put it off and on again?

• jlankheet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zou zeggen koop een goedkoop laptopje, ben je misschien wel goedkoper uit en je hebt niet het gekloot om alle onderdelen op te zoeken.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tis wat je er mee wil, en wat de videokaart kan.. ik heb hier nog 2 Dell D600, zelfde CPU, en een ATI 9000 mobile ofzo er in.. wel met 2GB er in, daarop draait W7 nog best stabiel :-)

laad tijden zijn wat langer door trage hdd.. maar verder nog prima te gebruiken.

404 Signature not found