[W8]Automatisch geluid over headset wanneer ingeschakeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45
Hallo Tweakers.

Ik heb recent een nieuwe headset aangeschaft, namelijk de Corsair 2100
pricewatch: Corsair Vengeance 2100

De headset is draadloos en gaat aan via een knop op de headset. Naast de headset heb ik een logitech speakerset. (de Z623)
pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Nu wil ik dus dat wanneer ik de draadloze headset aan zet het geluid direct over de headset gaat en niet langer over de speakers. Wanneer ik de headset weer uitzet (door op de knop te drukken) moet het geluid weer overgaan naar de Z623 speakers. Onder afspeel apparatuur staan ze beiden.
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/irMJFiZ6V7uLZ.png

Ik heb uitgebreid op google gezocht maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Tevens speelt mee dat (omdat de headset wireless is) de computer altijd de headset als "gereed" ziet staan; ook wanneer de headset niet daadwerkelijk ingeschakeld is.

Is het mogelijk en zo ja, hoe pak ik het aan?

Alvast bedankt!

edit: wellicht interessant; de headset gaat via USB naar een USB hub waar een USB stick in zit die wireless het signaal uitzend. De speakers gaan via een 3.5mm direct in de computer (naar mijn Gigabyte GA-Z77X-D3H moederbord).

[ Voor 9% gewijzigd door Sneek op 04-12-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn oud-collega's maken gebruik van USB wireless headsets en hun laptopspeakers werden "uitgeschakeld" zodra ze de ontvanger in de USB poort plugde. Het ging weer over naar de speakers als die eruit werd gehaald. Echter moet je wel letten op het geluid wat nog aan het afspelen is, een youtube video zal bijvoorbeeld niet overstappen tijdens afspelen, je moet daarvoor de pagina vernieuwen zodat de default opnieuw geladen wordt.

Zolang Windows geen wijziging ziet aan apparaten, zal deze niet veranderen. Je MOET dus de ontvanger uit de hub halen om te wisselen tussen headset en speakers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Dit switchen is standaard gedrag bij normale 3,5mm plug sinds Windows 7. Maar met USB weet ik niet. Heb je al geprobeerd de USB stick te unpluggen en weer in te pluggen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45
Ramon schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:59:
Dit switchen is standaard gedrag bij normale 3,5mm plug sinds Windows 7. Maar met USB weet ik niet. Heb je al geprobeerd de USB stick te unpluggen en weer in te pluggen?
Hero of Time schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:59:
Mijn oud-collega's maken gebruik van USB wireless headsets en hun laptopspeakers werden "uitgeschakeld" zodra ze de ontvanger in de USB poort plugde. Het ging weer over naar de speakers als die eruit werd gehaald. Echter moet je wel letten op het geluid wat nog aan het afspelen is, een youtube video zal bijvoorbeeld niet overstappen tijdens afspelen, je moet daarvoor de pagina vernieuwen zodat de default opnieuw geladen wordt.

Zolang Windows geen wijziging ziet aan apparaten, zal deze niet veranderen. Je MOET dus de ontvanger uit de hub halen om te wisselen tussen headset en speakers.
Fascinerend, wanneer ik de USB eruit haal en er weer in doe schakelt hij inderdaad over. Echter moet ik nu elke keer de headset met de USB hub linken nadat ik de USB weer ingeplugd heb. Is het niet mogelijk om al het geluid dat er is over zowel de speakers als over de headset te spelen? Dan hoef ik alleen maar de headset aan te zetten en de speakers zacht/uit te zetten.

edit: dit tweede heb ik wel gevonden op Google. Ik luister nu met mijn headset naar de Stereo-mix "VIA High Definition Audio" maar er zit een kleine delay in ten opzichte van de luidsprekers waar ik direct via het tabje "Afspelen" naar luister. (ook "VIA High Definition Audio"). Deze delay is natuurlijk niet acceptabel onder het gamen (FPS games).

[ Voor 67% gewijzigd door Sneek op 04-12-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, geluid over USB en dan naar wireless zal altijd een hogere latency hebben dan gelijk uit de 3,5 mm jack. Je merkt het nu pas omdat je beide tegelijk aan hebt, hiervoor wist je van niets. Is het echt zo storend dat je headset 't iets later weergeeft? Je hebt al aangegeven dat je of/of wilde, geen en/en. Een van de twee staat dan dus altijd uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
even deze thread een kleine revive geven :o

ik zit namelijk ook met een probleem bij mijn headset en mijn surround set,

als ik de pc opstart en ik kom aan in het bureaublad zie ik bij het luidsprekertje onderaan het scherm dat deze de hele tijd wisselt tussen mijn headset of mijn surround set,

het is een wireless headset,een logitech G930(usb) en een logitech surround set...

als hij wisselt en ik doe de headset aan reageert hij hier niet op,er komt ook geen geluid uit de surround set...ik heb bij opties aangevinkt dat de headset het standaardapparaat moet zijn,toen ik windows7 nog had had ik dit probleem niet,nu bij windows8.1 wel :(

vervolgens als ik +-20minuten wacht,dus gewoon wat op internet lig te surfen,dan ''selecteerd'' hij automatisch gewoon de headset en werkt alles als vanouds...ik merk dit ook aan het ledje van de reciever van de headset,deze knippert aan/uit omdat de headset niet aan staat,maar als hij dan in ''wisselmodus'' zit dan knippert het ledje soms wat vroeger,dus niet synchroon als dat hij dat doet in idle modus...

het is misschien wat moeilijk uitgelegd,maar iemand enig idee?
Pagina: 1