Browser crashes/freezes sinds overgang naar UPC

Pagina: 1
Acties:

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik beschouw mezelf redelijk technisch maar ik zit nu met een dermate merkwaardig probleem waar ik echt niet uit kom.

Sinds dat wij hier thuis zijn overgeschakeld van Tele2 ADSL naar UPC kabel hebben alle PC's hier last van hetzelfde probleem, namelijk dat de internet browser op compleet willekeurige momenten crashed/freezed.
Dit gebeurd in zowel IE als Chrome. Zodra ik met een laptop op een ander netwerk zit komt dit niet meer voor. Dit doet mij dus sterk vermoeden dat er ergens in het netwerk iets niet goed zit, maar ik zal niet weten wat dit kan veroorzaken.

Mijn netwerk setup (even sterk versimpeld) is als volgt:
UPC modem/router (incl. wifi) op de benedenverdieping met hieraan:
- één desktop PC
- één kabel naar boven toe die naar een 16p gigabit switch loopt
Aan deze switch zit vervolgens zo'n beetje de rest van het huis aangesloten:
- Een tweede router (Netgear WNDR4000) gebruikt als acces point voor wifi boven
- PC's, server, HTPC's, PS4, etc... etc...

Wat ik al geprobeerd/over nagedacht heb:
- Google, Google en nog een Google, maar niks nuttigs gevonden.
- Een software probleem lijkt uitgesloten, aangezien het op alle PC's/laptops speelt.
- Het ligt echt specifiek aan het netwerk thuis, op werk heb ik met mijn laptop nergens last van.
- Crash reports aangezet in Chrome, maar er vind blijkbaar zo'n onverwachtse freeze op dat er geen crash reports gegenereerd worden.
- Virus/Spywhere/etc. lijkt me ook uitgesloten. Werk laptop is aardig secure en het is op alle PC's begonnen na de overschakeling naar UPC.
- Ik heb mijn netwerk over moeten zetten van 192.168.1.*** naar 192.168.0.*** (hardcoded afgedwongen in UPC router :( ) Zover ik weet heb ik alles overgezet, maar wellicht iets hier nog roet in het eten gooit?
- Smokeping geïnstalleerd op mijn Ubuntu server (zit aangesloten op de 18p gbit switch). Maar hier zie ik geen rare pingtijden of packet loss.

Iemand suggesties? Nuttige monitoring/traces die ik op de achtergrond kan draaien voor meer duidelijkheid? Alles is welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Deismyna op 04-12-2013 19:53 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Begin eens met iets concreter omschrijven wat je precies verstaat onder crash/freeze. Reageert de webpagina niet meer, of de complete browser? Kan je op die momenten nog wel andere programma's gebruiken en kan je op die momenten nog wel bijvoorbeeld pingen naar machines in je netwerk. Eventueel een doorlopende Ping starten en kijken of je daar ook een hik ziet op het moment dat je browser kuren vertoont.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Deismyna
Orion84 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:16:
Begin eens met iets concreter omschrijven wat je precies verstaat onder crash/freeze. Reageert de webpagina niet meer, of de complete browser? Kan je op die momenten nog wel andere programma's gebruiken en kan je op die momenten nog wel bijvoorbeeld pingen naar machines in je netwerk. Eventueel een doorlopende Ping starten en kijken of je daar ook een hik ziet op het moment dat je browser kuren vertoont.
Dit verschilt nogal, meest voorkomende zijn:
- Chrome sluit opeens in één keer af wanneer ik bijvoorbeeld op een linkje klik. Gevolgd door de pup-up van Chrome met "Something went wrong"
- Ik open een nieuw tabblad, maar de pagina wilt niet laden. als ik terug ga naar andere tabbladen werken die ook niet meer (laat vaak gewoon beeld zien van het tabblad wat ik probeerde te openen). Op gegeven moment loopt de complete browser dan vast (grayed out - not responding).
- Ouders hebben op PC/Laptop zelfde probleem in IE. Pagina wilt niet laden en browser loopt vast (bekende grayed out - not responding).

Ander programma's blijven gewoon werken (denk aan word, excel, outlook, etc) maar het meeste daarvan is niet netwerk gerelateerd.

Zal eens wat pings laten lopen en kijken wat er gebeurd als het nogmaals voorkomt.

Edit: Dat duurde dus niet zo lang...
- Ik ging van dit topic naar een ander tabblad (ook GoT) en daar op een DX linkje gelikt. Gevolg:
http://file.fiberhosted.nl/uploads/852821freeze%20chrome.png

En even later:
http://file.fiberhosted.nl/uploads/969245crash%20chrome.PNG

Zoals je ziet loopt zowel Chrome als Hangouts vast (Hangouts is natuurlijk geïntegreerd met Chrome).

Ping tijden lopen gewoon door (zowel intern als extern).
Ook het spelen van een Youtube filmpje van mijn iPhone naar mijn AppleTV verloopt ondertussen vlekkeloos.

Edit2: Wat ik overigens ook al een tijdje terug gedaan heb is het installeren van Smokeping op mijn server. Maar ook hier merk ik verder niks bijzonders mee. Ziet er allemaal goed uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Deismyna op 04-12-2013 19:51 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Deismyna schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:08:
- Een software probleem lijkt uitgesloten, aangezien het op alle PC's/laptops speelt.
Chrome update zelf, dus met een beetje mazzel heb je allemaal dezelfde bug te pakken.
Probeer eens een andere browser voor een paar dagen.

• Deismyna
Miyamoto schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:47:
[...]

Chrome update zelf, dus met een beetje mazzel heb je allemaal dezelfde bug te pakken.
Probeer eens een andere browser voor een paar dagen.
Het gebeurd alleen op mijn thuisnetwerk, dus aan Chrome zal het niet liggen. Andere PC's met IE hebben er ook last van.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Misschien je routers even een factory reset geven. Je weet nooit wat die cachen?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Deismyna schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:24:
Edit2: Wat ik overigens ook al een tijdje terug gedaan heb is het installeren van Smokeping op mijn server. Maar ook hier merk ik verder niks bijzonders mee. Ziet er allemaal goed uit.
Zet dat dan eerst eens uit...
En anders alle apparaten uit je netwerk en één voor één terug het netwerk in.
Ook kun je een andere DNS proberen, maar dan nog lijkt het me interessant de echte dader te zoeken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

MeltedForest schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:00:
Misschien je routers even een factory reset geven. Je weet nooit wat die cachen?
Factory reset lijkt me overdreven om cashes leeg te gooien (maar is niet overbodig in dit verhaal!), even de spanning van alle netwerkapparatuur (dus ook de switch) is in ieder geval de moeite waard!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

ResuCigam

BOFH

Ik zou ook eens een pc/laptop rechtstreeks aan het upc modem hangen en kijken of dat wel goed gaat, in dat geval zit er iets niet goed in je lokale netwerk.

We do what we must because we can.

Pagina: 1