Duidelijkheid 20 advertenties regel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Het gaat om deze V&A Regel:

"Het is niet toegestaan meer advertenties te plaatsen dan 20 V&A en 5 diensten advertenties."

Ik had een aantal mensen vermeld die boven de 20 non-dienst advertenties zaten. Gisteren waren ze verwerkt door Tweakers volgens de vermelding. Ondertussen een dag verder, niks verandert, behalve dat er zelfs nog meer advertenties toegevoegd zijn door de desbetreffende personen, ondertussen elk 30+.

Begrijp ik deze regel verkeerd misschien? Ik probeer mijzelf aan 20 advertenties te houden maar als dat niet nodig is dan hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken. Graag wat duidelijkheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Om dezelfde reden ben ik gestopt met daarop te letten. Na meerdere keren gerapporteert, afgehandeld en niks mee gedaan zie ik niet in waarom ik het dan nog op strak 20 moet houden. Indien er weer iets mee gedaan wordt breng ik het aantal graag weer terug naar 20

Heb deze vraag vorige week ook al via de mail naar va@tweakers.net gesteld, maar ook geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Is niet de eerste keer helaas, vandaar dat ik het maar vraag deze keer. Vorige keer al een waarschuwing gehad omdat gifts verkopen hier niet toegestaan was, maar advertenties die je dan meld daar werd dan niks aan gedaan. Ik denk dat het de trage moderatie is die voor verwarring zorgt, maar ondertussen geeft het een gevoel van oneerlijke behandeling.

De moderatie bleek bijna twee weken later opeens allemaal ineens te komen, toen had ik alweer advertenties staan omdat ik vanwege nalaten van moderatie (foutief) aannam dat het dan blijkbaar wel ok was.

Ergens verwacht je toch dat als je een bericht krijg dat je melding verwerkt is dat er dan ook gelijk iets mee gedaan is maar misschien is dat waar het mis gaat bij de verwachtingen. Zo vreemd vind ik die gedachte daarentegen toch niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Pheace op 04-12-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik heb het vorige keer nagevraagd maar deze regel is redelijk losgelaten.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Ik zal gelijk maar even naar deze regel vragen ook want die word ook niet bijzonder nageleefd:

"Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen."

Maar ik zie regelmatig dezelfde adds binnen een week weer terug naar de top van de V&A komen. Is dit iets wat het melden waard is of word dat getolereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Zoals ik mijn meldingen tot nu toe behandeld zie worden ze als ze binnen 2-3 dagen opnieuw worden geplaatst verwijderd, daarna lijkt er vrij weinig te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De regel van meer dan 20 advertenties klopt inderdaad niet meer, ik kan het zo snel ook even niet meer terugvinde maar het is al eens eerder in een topic voorbij gekomen (en ja, de faq moet nog steeds eens aangepast worden :p).

Herplaatsen/heractiveren binnen 1 week is nog steeds niet toegestaan en deze zullen dan ook verwijderd worden als wij ze zien of er op gewezen worden dmv een melding.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-12-2013 08:29 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was voorheen een technische beperking dat > 20 niet mogelijk was. Met het evalueren van hoe en wat in het algemeen over V&A hebben we vooral twee dingen centraal gesteld:

1) Is het in het belang van de bezoeker
2) Is er een juridische of beheerstechnische reden om het níet toe te staan

In het geval van een zolderverkoop of opruiming, is het prima mogelijk dat mensen even >20 in aanbod hebben, en van daar uit is de gedachte dat het moet kunnen. Andersom wil je niet promoten dat er maar onbeperkt gehandeld kan worden en daarmee actief handelaren aantrekken.
Om dus wel in te kunnen grijpen als dingen excessief worden, is er wel een handvest.

Hetzelfde is met het schoppen van een advertentie. Soms wil iemand de prijs aanpassen en zet dan de oude ad weg om een nieuwe te maken. Je kan daar hard op in gaan hakken, maar er is geen kwaadwillendheid in het spel, en het is ook in het belang van de bezoeker in het algemeen dat mensen makkelijk dingen aan kunnen bieden. En als er geen aanbod is, zijn er geen kopers die snuffelen.
Dat betekent niet dat er achter de schermen niet gekeken wordt naar excessen en dat mensen her en der even een berichtje krijgen er aan te denken of na herhaling inderdaad tegen verwijderde advertenties aanlopen.

Het melden van advertenties wordt dan ook altijd erg gewaardeerd. We hebben mensen die veelvuldig naar advertenties kijken, maar als je bedenkt naar hoeveel dingen gekeken moet worden is het erg fijn wat gerichte dingen te hebbben. Je zal dus niet altijd iets zien gebeuren, maar het wordt zeer zeker wel bekeken en er wordt ook wat mee gedaan.
Het is helaas ook niet mogelijk naar iedereen terug te reageren over wat er met de melding is gedaan (tegenwoordig zie je iig dat die verwerkt is) omdat je dan aan de andere kant weer een onwerkbare hoeveelheid handling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Ok, hartelijk dank voor de antwoorden.

@Floppus, ik wilde zeker niet de indruk geven dat ik wilde weten wat er gedaan werd aan moderatie, ik snap dat dat beter prive behandeld kan worden, alleen in het geval van een max van 20 advertenties is het er een waar, als dat werkelijk het geval was geweest, het resultaat van de moderatie duidelijk zou moeten zijn, vandaar de aanleiding tot dit topic.

Het is ook fijn om een beetje inzicht in het gedachtenprocess achter de moderatie gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:20:
[knip]

Hetzelfde is met het schoppen van een advertentie. Soms wil iemand de prijs aanpassen en zet dan de oude ad weg om een nieuwe te maken. Je kan daar hard op in gaan hakken, maar er is geen kwaadwillendheid in het spel, en het is ook in het belang van de bezoeker in het algemeen dat mensen makkelijk dingen aan kunnen bieden. En als er geen aanbod is, zijn er geen kopers die snuffelen.
Dat betekent niet dat er achter de schermen niet gekeken wordt naar excessen en dat mensen her en der even een berichtje krijgen er aan te denken of na herhaling inderdaad tegen verwijderde advertenties aanlopen.

Het melden van advertenties wordt dan ook altijd erg gewaardeerd. We hebben mensen die veelvuldig naar advertenties kijken, maar als je bedenkt naar hoeveel dingen gekeken moet worden is het erg fijn wat gerichte dingen te hebbben. Je zal dus niet altijd iets zien gebeuren, maar het wordt zeer zeker wel bekeken en er wordt ook wat mee gedaan.
Het is helaas ook niet mogelijk naar iedereen terug te reageren over wat er met de melding is gedaan (tegenwoordig zie je iig dat die verwerkt is) omdat je dan aan de andere kant weer een onwerkbare hoeveelheid handling krijgt.
Er wordt aardig toch wat geschopt tegenwoordig en er wordt zeker wel misbruik van die mogelijkheid gemaakt, toch wordt er erg weinig opgeruimd na het melden. En advertenties die één op één gelijk zijn aan die van de vorige dag of enkele dagen eerder, blijven in de meeste gevallen dan ook gewoon staan. Met als gevolg dat er nog meer geschopt wordt.

Kan een geschopte advertentie door een FP-admin eigenlijk wel worden teruggezet naar de oorspronkelijke plaatsing_datum of kan deze dan enkel alleen maar verwijderd worden? In dat laatste geval kan ik begrijpen dat een admin ze dan maar met rust laat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
hardware-lover schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:28:
[...]

Er wordt aardig toch wat geschopt tegenwoordig en er wordt zeker wel misbruik van die mogelijkheid gemaakt, toch wordt er erg weinig opgeruimd na het melden. En advertenties die één op één gelijk zijn aan die van de vorige dag of enkele dagen eerder, blijven in de meeste gevallen dan ook gewoon staan. Met als gevolg dat er nog meer geschopt wordt.

Kan een geschopte advertentie door een FP-admin eigenlijk wel worden teruggezet naar de oorspronkelijke plaatsing_datum of kan deze dan enkel alleen maar verwijderd worden? In dat laatste geval kan ik begrijpen dat een admin ze dan maar met rust laat.
Nee, terugzetten naar een andere datum kunnen we niet. Over het algemeen stuur ik de gebruiker een waarschuwing dat heractiveren binnen 1 week ook niet is toegestaan en dat de volgende keer de advertentie verwijderd wordt en laat ik de "nieuwe" advertentie staan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:01:
[...]

Nee, terugzetten naar een andere datum kunnen we niet. Over het algemeen stuur ik de gebruiker een waarschuwing dat heractiveren binnen 1 week ook niet is toegestaan en dat de volgende keer de advertentie verwijderd wordt en laat ik de "nieuwe" advertentie staan.
Is schoppen iets anders dan plaatsen of herplaatsen dan? Want ik heb ondertussen gebruikers met meer dan 5-10 infractie's gemeld van binnen een week maar in tegenstelling tot wat boven gezegd is worden ze niet verwijdert. Een waarschuwing begrijp ik dan wel maar met zoveel malen hetzelfde gedrag en meldingen weer verwerkt, is dat waarschuwen per advertentie dan en niet per gebruiker of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Door een advertentie opnieuw te activeren hoef je de advertentie niet weer compleet opnieuw te plaatsen en blijven eventuele reacties er bij staan. Het enige wat wijzigt is de datum boven de advertentie (maar in de DSP zien we wel nog de oude datum).

Als iemand dat met al zijn advertenties binnen 1 week doet krijgt ie (van mij in ieder geval) een mail met het verzoek dat niet meer te doen, kom ik het bij die gebruiker daarna weer tegen dan verwijder ik de advertentie(s).

Pagina: 1