Aantal vragen over DivX ;-)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de film Gone in 60 seconds geript

Met de volgende instellingen: (met Flask)
audio: 192
bitrate: 1500
resolutie: 592x320 (1.85:1)
Low motion
keyframe: 1/s
Smooth: 100%
film is nu 1.24GB en is 113 minuten (de bedoeling was eigenlijk 1,4GB)

Nu zijn mijn vragen:
1
Ik heb mijn resotutie dus op 592x320 en als ik de zwarte balken crop dan hou ik 560x240 over, dan klopt die verhouding toch niet meer :?
Hoe doen jullie dat :?

2
Als ik de film afspeel gebuikt die maar 25/30% kracht van mijn 866@1001 dus is niet echt veel :) maar nu heb ik af en toe toch een streep in mijn beeld (vertraging)
Wat moet ik hier aan doen, andere instelingen ofzo :?
Welke :?

3
Ik heb nog steeds geen Nl ondertiteling :( (alleen maar gekke letter en cijvers)
Hoe moet ik dit nu doen :? (ik weet dat ik het al 3x heb gevraagt maar iemand moet het toch weten)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

P.S. Ik gebruik resolutie:592x320 (1.85:1)omdat ik het op een breedbeeld wil kijken 16/9.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Search geprobeerd?

anders doom9.net, vcdhelper.com, digital-digest.com

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En weet iemand hoe ik een DivX ;-) film goed kan splitsen, of er een stukje afhalen (film is nu 706mb, net te groot) ?
Ik heb het met virtualdub geprobeerd, op direct stream copy, maar er wordt dan een AVI gesaved die te klein is en met heel schokkerig beeld
AVI Chop werkt ook niet, loopt vast of schrijft een AVI die ik niet kan openen!
plz help ! :'(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op donderdag 07 juni 2001 12:55 schreef henkleerssen het volgende:
Search geprobeerd?

Helemaal mee eens. Op die sites staat goed en duidelijk uitgelegd.

Beeld verhouding moet 16:9 zijn dus dat kan je zelf uitrekenen.

Nuff Said

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 12:55 schreef henkleerssen het volgende:
Search geprobeerd?

Man ik zit dag en nacht te zoeken ik heb 2 uur geslapen vandaag, kan je niet gewoon helpen ik heb alle sites al gehad, is er niemand met ervaring

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:38
Op donderdag 07 juni 2001 12:52 schreef Pimpimmers20 het volgende:
...
1
Ik heb mijn resotutie dus op 592x320 en als ik de zwarte balken crop dan hou ik 560x240 over, dan klopt die verhouding toch niet meer :?
Hoe doen jullie dat :?
Sommige films zijn 2.35:1
Ik kijk meestal op 4:3 of 16:9 schermen.
Zwarte balken crop ik er altijd af. Het is zonde om bytes te verspillen aan zwarte balken...
De zwarte balken zijn ideaal voor "on-the-fly" ondertiteling die mbv overlay op het laatste moment onder de film worden geplakt (dus niet zijn meegerenderd in de videostream)
2
Als ik de film afspeel gebuikt die maar 25/30% kracht van mijn 866@1001 dus is niet echt veel :) maar nu heb ik af en toe toch een streep in mijn beeld (vertraging)
Wat moet ik hier aan doen, andere instelingen ofzo :?
Welke :?
Da's moeilijk te zeggen. Computers met ISA NIC en die netwerk progjes draaien, terwijl ze niet aan het netwerk hangen, kunnen door de netwerk time-outs allemaal vervelende bij-effecten geven.
Misschien wat optimalisaties ??
3
Ik heb nog steeds geen Nl ondertiteling :( (alleen maar gekke letter en cijvers)
Hoe moet ik dit nu doen :? (ik weet dat ik het al 3x heb gevraagt maar iemand moet het toch weten)
Ik raad dus aan om de ondertiteling los te rippen (SubRip) en om te zetten met OCR naar een tekst bestand. Deze kan je door de player op het laatste moment eronder plakken.
Dit kan o.a. door Mediaplayer (sub2sami nodig), BSplay, MicroDVD en anderen...

Ik ben tot nu toe pas 1 DVD tegengekomen, waarbij ik zeker weet dat er WEL ondertiteling op staat (aan te zetten met powerDVD), maar dat SubRip ze NIET kan vinden in de VOB-bestanden. Heel gek...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 12:56 schreef dreeke het volgende:
En weet iemand hoe ik een DivX ;-) film goed kan splitsen, of er een stukje afhalen (film is nu 706mb, net te groot) ?
Ik heb het met virtualdub geprobeerd, op direct stream copy, maar er wordt dan een AVI gesaved die te klein is en met heel schokkerig beeld
Maak je eigen topic :(

• GarBaGe
...
Als ie te klein wordt, knip je er een te groot stuk af. Schokkeriger kan ie niet worden, want VirtualDub verandert niet aan de encoding, zolang je alles op "direct stream copy" zet.
Afspelen in VirtualDub gaat mogelijk schokkerig, maar dat moet je dan ook niet doen :) (tenminste alleen voor bewerkingsdoeleinden, niet om gezelli naar de film te turen :) )

• GarBaGe
Op donderdag 07 juni 2001 12:52 schreef Pimpimmers20 het volgende:
...
bitrate: 1500
...
film is nu 1.24GB en is 113 minuten (de bedoeling was eigenlijk 1,4GB)
...
Da's dus eigenlijk heel netjes.
Meeste bitrate calculators zijn iets aan de conservatieve kant.
De exacte bitrate is vooraf niet te bepalen. Dit is sterk afhankelijk van de inhoud van de film. Zeker bij fast-motion.
Dit is gewoon heel netjes: 1,24 GB als je 1,4 wilde hebben :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 07 juni 2001 13:03 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Als ie te klein wordt, knip je er een te groot stuk af. Schokkeriger kan ie niet worden, want VirtualDub verandert niet aan de encoding, zolang je alles op "direct stream copy" zet.
Afspelen in VirtualDub gaat mogelijk schokkerig, maar dat moet je dan ook niet doen :) (tenminste alleen voor bewerkingsdoeleinden, niet om gezelli naar de film te turen :) )
ik snap er ook niks van :?
de film is nu 706 mb, en duur 1:23 uur
dus ik selecteer met virtualdub een stuk van 0:00 tot 1:19
dan doe ik save avi segment, en gaat ie een minuut of 3 staan kopieren. mijn AVI wordt dat 622 mb , en heeft een schokkerig beeld
De originele Avi van 706 is wel helemaal goed.

speciaal voor Pimpimmers20:
[topic=157196]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Pimpimmers20> ja een beetje prikkelbaar?? JA ...Jij wilt een DivX maken..
ja daar moet JIJ er wat moeite voor doen.

Voor iedereen geldt steeds een net andere instelling wat voor hem/haar ideaal is.. bijvoorbeeld ... ik kots op ondertitelingen.. dus ik wil er ook niks van weten.
Kijk anders hier ff :
[topic=109936]

Als je wat dingen tweakt.. misschien dat dan de streep weggaat? Ik heb er nooit van gehoord...

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:01 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Sommige films zijn 2.35:1
Ik kijk meestal op 4:3 of 16:9 schermen.
Zwarte balken crop ik er altijd af. Het is zonde om bytes te verspillen aan zwarte balken...
De zwarte balken zijn ideaal voor "on-the-fly" ondertiteling die mbv overlay op het laatste moment onder de film worden geplakt (dus niet zijn meegerenderd in de videostream)
[..]

Dat begrijp ik ja, maar ik heb dus ingesteld op 592x320 hou ik over 560x240 maar die verhouding klopt dan toch niet meer (560x240)
Kan ik niet beter een hogere resolutie gebruiken en dan croppen tot die precies 592x320 overblijft :?

Da's moeilijk te zeggen. Computers met ISA NIC en die netwerk progjes draaien, terwijl ze niet aan het netwerk hangen, kunnen door de netwerk time-outs allemaal vervelende bij-effecten geven.
Misschien wat optimalisaties ??
[..]

Ik ga het proberen, maar het heeft niet met de instellingen te maken :?

Ik raad dus aan om de ondertiteling los te rippen (SubRip) en om te zetten met OCR naar een tekst bestand. Deze kan je door de player op het laatste moment eronder plakken.
Dit kan o.a. door Mediaplayer (sub2sami nodig), BSplay, MicroDVD en anderen...

Ik ben tot nu toe pas 1 DVD tegengekomen, waarbij ik zeker weet dat er WEL ondertiteling op staat (aan te zetten met powerDVD), maar dat SubRip ze NIET kan vinden in de VOB-bestanden. Heel gek...
Ik ga dat maar eens proberen, ik wou eigenlijk de ondertiteling zoals het op de dvd staat dus door de film heen.
Maar misschien is eronder wel net zo mooi.

Iedergeval bedankt GarBaGe :)
Zou je nog even kijken naar mijn commentaar !

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:06 schreef henkleerssen het volgende:
Pimpimmers20> ja een beetje prikkelbaar?? JA ...Jij wilt een DivX maken..
ja daar moet JIJ er wat moeite voor doen.

Voor iedereen geldt steeds een net andere instelling wat voor hem/haar ideaal is.. bijvoorbeeld ... ik kots op ondertitelingen.. dus ik wil er ook niks van weten.
Kijk anders hier ff :
Post hier je ideale DivX settings

Als je wat dingen tweakt.. misschien dat dan de streep weggaat? Ik heb er nooit van gehoord...
Tuurlijk ben ik prikkelbaar ik heb maar 2 uur geslapen (al een week lang ofzo) :z

En zoals ik al zij: ik ben overal al geweest, dus ook op [topic=109936]

• GarBaGe
Als ik in Flask een film instel, krijg ik hem ook altijd op die grootte. Ik gebruik versie 0.594 (de oudere dus).
Dan kan je met "Show output pad" dus exact knippen op de juiste grootte.
De width en height (uit het crop gedeelte) zijn de uiteindelijke afmetingen van de film.

Wat betreft instellingen tijdens het afspelen. Die zou standaard op "0" moeten staan. Daar kan het dus niet aan liggen.
BTW, als je je proc load tijdens het afspelen in de gaten houd, en deze blijft altijd onder de 50%, terwijl de film WEL hapert, dan ligt het dus aan iets anders. Netwerk, gare CD-ROM, TSRs oid...

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:26 schreef GarBaGe het volgende:
Als ik in Flask een film instel, krijg ik hem ook altijd op die grootte. Ik gebruik versie 0.594 (de oudere dus).
Dan kan je met "Show output pad" dus exact knippen op de juiste grootte.
De width en height (uit het crop gedeelte) zijn de uiteindelijke afmetingen van de film.

Wat betreft instellingen tijdens het afspelen. Die zou standaard op "0" moeten staan. Daar kan het dus niet aan liggen.
BTW, als je je proc load tijdens het afspelen in de gaten houd, en deze blijft altijd onder de 50%, terwijl de film WEL hapert, dan ligt het dus aan iets anders. Netwerk, gare CD-ROM, TSRs oid...
Ik gebruik 0.6 en ik heb 0.594 ook geprobeert.

Met de resolutie begrijp ik nu :)

En ik test de film nog in mijn pc (die een stand alone difx player wordt) als die daar nog in hapert.

Wat bedoel je hiermee ik weet niet waar je het over hebt ??

Verwijderd

Low motion? die!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07

scorpionv

This space for rent

VirtualDUB werkt hier uit de kunst, ik heb een guide van http://www.divx-digest.com gebruikt voor hoe je met DUB een DivX splitst.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op donderdag 07 juni 2001 16:44 schreef scorpionv het volgende:

[..]

VirtualDUB werkt hier uit de kunst, ik heb een guide van http://www.divx-digest.com gebruikt voor hoe je met DUB een DivX splitst.
precies hoe ik het geprobeerd heb, maar kreeg steeds hetzelfde resultaat (niet goed dus)
met andere divx'en die ik heb lukte het wel gewoon, dus ik denk dat het aan die ene divx ligt dan :?
ik heb em nu maar met rar ingepakt als sfx en nu paste die nog nét op een 80 min cd :) :)

Verwijderd

VirtualDub is perfect voor het knippen van divx filmpje alleen zorg er wel voor dat je 1 frame voor een keyframe de film knipt en start met een keyframe daarna voor het 2e gedeelte van de film

trouwens maak je filmpjes op een resolutie van 640x352 of 620x272 voor beste resultaat op twee cdr's

gebruik mpeg2avi, is veel sneller dan flashmpeg. zo'n 12 frames op mijn TB900

gebruik de mpeg2 v2 codec voor het beste resultaat.

Vaak kan je films ook gewoon opnemen op max. kwaliteit: Shaft, X-men, The Haunting, The Cell. Gewoon op 6000 elke seconde een keyframe en ze passen nog op 2 cdr's :)

Verwijderd

check mp4guide.cjb.net

• pimpimmers
  • Niet online
Zie je wel ik heb een topic iemand anders (dreeke) kom met een vraag er tussendoor en ja hoor weg is mijn topic.
Het gaat helemaal weer ergens anders over :(

Dus even bij het onderwerp blijven AUB

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
706 mb kan prima op een 80 min cd. Je kan toch overburnen??? Gaat bij mij goed tot zo'n 715 mb, verder niet geprobeert. Geen Easy CD creator gebruiken, maar Nero of WinOnCD. Gebruik de search voor topics over overburnen.

Verwijderd

706 Mb? Dude! SHIBBY! >:)

Die heb ik gewoon overburned op een CDtje :)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 13:06 schreef dreeke het volgende:

[..]

ik snap er ook niks van :?
de film is nu 706 mb, en duur 1:23 uur
dus ik selecteer met virtualdub een stuk van 0:00 tot 1:19
dan doe ik save avi segment, en gaat ie een minuut of 3 staan kopieren. mijn AVI wordt dat 622 mb , en heeft een schokkerig beeld
De originele Avi van 706 is wel helemaal goed.

speciaal voor Pimpimmers20:
DivX splitsen (heb search al gebruikt!)
Als het bij je 706 mb film gaat over Chocolate van DMN dan kan je blij worden, ze hebben een patch uit gebracht.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 09:19 schreef Dutchking het volgende:

[..]

Als het bij je 706 mb film gaat over Chocolate van DMN dan kan je blij worden, ze hebben een patch uit gebracht.
ps, die patch pakt de aftiteling en gaat die re-encoden @ lage bitrates waardoor ie kleiner wordt en gewoon op een cd past.
Pagina: 1