Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV voor 50/50 games en films/series - Budget €550

Pagina: 1
Acties:

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Tweakers, voor mij en mijn broer ben ik opzoek naar een TV, deze zal ongeveer 50/50 gebruikt worden voor games en films/series, het budget is €550. De TV gaat enkel (geen kabel, Wii, PS4,...) aangesloten worden aan de pc, de pc is op zijn beurt aangesloten aan een hifi installatie. Dus in princiepen is de enige eis qua aansluitinning een enkele HDMI ingang. Kwalitatieve speakers en de software/features zijn niet van belang (fatsoenlijke kalibratie tools zijn wel wenselijk).

Plasma en LCD zijn beide een optie, ik lees veel goeds over plasma, vooral dat deze goed zijn voor game door hun hoge refresh rate en lage input latency. Inbranden is wel een zorg voor me, op een weekendje 8u aan een stuk de zelfde game met de zelfde HUD spelen als vrienden langs komen is geen ondenkbaar scenario en als de sfeer goed is zou ik wel durven vergeten om af en toe is te zappen. Heb mezelf er al een beetje over ingelezen, dat je best de eerste paar honderd uur extra voorzichtig moet zijn en dat je hiervoor ook een Break-In Image/video kan gebruiken. Voordeel hiervan zou zijn dat fosforen gelijkmatige verouderen en dat je na dit proces preciezer kan kalibreren. Als iemand nog een interessant tip/trick of artikel hierover heeft mag die dat gerust posten.

Qua beeld diagonaal had ik graag >40" omdat ik toch tamelijk ver van de TV ga zitten, groter is zeker een plus. Van de resolutie verwacht ik dat het Full HD is. Tevens ga ik de TV aan de muur hangen, dus een beugel bevestiging is wel noodzakelijk. De afmetingen zijn niet al te belangrijk, zolang er geen extreme worden opgezocht.

Tenslotte moet de TV leverbaar zijn in België, maar importen van Nederland of Duitsland is zeker een optie.

Even alles op een rijtje:
  • Budget €550.
  • 50/50 gaming en films/series.
  • HDMI aansluiting, andere niet van belang.
  • Certifacten, software, speakers niet van belang.
  • Plasma/LCD.
  • >40".
  • Beugel bevestiging.
  • Gangbare afmetingen.
  • Leverbaar in België.
Eigenlijk dus veel bang for buck qua het paneel zelf terwijl er bespaard mag worden op features en aansluitingen.

Nu lees ik veel goeds over Panasonic plasma, echter liggen die toch wel buiten het budget, tweedehands is ook niet echt een optie, enerzijds omdat de verzendkosten van TVs zo hoog zijn dat het niet echt interessant is qua besparing en anderzijds omdat we graag 2 identieke TVs hebben.

Qua plasma tvs zijn de Goedkoopste LG 50PN6500 en LG 50PN6504 (ga er vanuit dat deze twee hetzelfde zijn, maar een met Nederlandse instellingen/certificaten en de andere zonder) eigenlijk de enige die binnen mijn budget liggen. Echter kan ik geen gedetailleerde review terug vinden over deze modellen. Eigenlijk valt er weinig te vinden over LG en Plasma TVs in het algemeen.

Lijkt me erop dat er bespaart is qua features en aansluitingen, zo is er maar een enkele HDMI poort en mist het een boel andere features, waar ik dus niet mee inzit.

Qua LCD lijken de Samsung UE42F5000 en Samsung UE46F5000 me wel interessant. Hoeft niet percé een Samsung te zijn, maar over Samsung LCDs lees/hoor ik wel het meeste goed.

Tenslotte de vraag, weten jullie misschien nog leuke modellen die aan mijn voorwaarden voldoen, of opmerkingen/reviews over de modellen die ik al heb uitgezocht? Tips of leuke websites voor import van Duitsland?

Verwijderd

Alstublieft pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 16:58 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is inderdaad een echte aanrader. Prima tv, mooi om te zien (persoonlijk natuurlijk) en lage input lag (zeer geschikt om te gamen). Met jou budget kun je imho het beste voor deze tv gaan.

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Heb ook sinds kort de KDL-42W655A voor de ps3 en ben er erg blij mee. Ook vind ik de zwartwaardes erg goed voor een LED tv.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Bedankt voor de reacties, zal zeker eens een kijkje nemen naar dit model.