3 beeldschermen probleem....

Pagina: 1
Acties:

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 13:17
Hallo Tweakers,

Videokaart: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 (DVI / HDMI / 2x minidisplay)

Scherm 1 (TV) gaat via HDMI (1920x1080)

Scherm 2 via Minidisplay naar DVI converter (1650x1050)

Scherm 3 is hoofdscherm via DVI (1920x1200)

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/Flex/images/FleX_work.jpg

But there is a caveat. For 3-way Eyefinity (or more than 3 displays), at least 1 of those monitors must be connected to a Displayport/mini Displayport on the 7950*. If your monitor does not have a native display port connection, you need a $28 passive Displayport-to-DVI cable (heb ik dus) for the 3rd 1920x1200 monitor (or lower) and an Active Displayport-to-DVI cable for higher resolution than 1920x1200.

Dit zou dus gewoon moeten werken maar dus niet... kan ook resolutie niet veranderen van schermen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JaWduEj.png

Beeldscherm uitbreiden op 1 en 2 werkt ook niet

Info heb ik hiervandaan: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2285408

Iemand een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door RaiseCain op 04-12-2013 16:21 ]

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 16:27
Heb je het al geprobeerd via AMD Catalyst Control Center?

Daar kan je ook e.e.a. instellen, waaronder multimonitor.

Richard

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij heb je per se een actieve adapter nodig, als je die andere 2 schermen op een HDMI/DVI scherm hebt aangesloten. Waarschijnlijk als je 1 scherm losttrekt werkt het wel (ook met die passieve adapter).

tenzij dit met de 7000 serie anders is als met eerdere series, maar bij mij weten is daar niets in veranderd.

• RaiseCain
richardboer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:24:
Heb je het al geprobeerd via AMD Catalyst Control Center?

Daar kan je ook e.e.a. instellen, waaronder multimonitor.
Detecteert maar 2 schermen, vaag
TERW_DAN schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:58:
Volgens mij heb je per se een actieve adapter nodig, als je die andere 2 schermen op een HDMI/DVI scherm hebt aangesloten. Waarschijnlijk als je 1 scherm losttrekt werkt het wel (ook met die passieve adapter).

tenzij dit met de 7000 serie anders is als met eerdere series, maar bij mij weten is daar niets in veranderd.
Actieve is nodig voor 1920x1200 en hoger, ik gebruik 1650x1050 dus zou niet veel uitmoetenmaken.

Scherm 1 (TV) Gaat via HDMI naar versterker, zou het daar aan kunnen liggen?

Iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door RaiseCain op 05-12-2013 16:43 ]

• RaiseCain
Iemand enig idee?

[ Voor 90% gewijzigd door RaiseCain op 11-12-2013 10:57 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:35

Nogne

>.<

Het is zoals TERW_DAN, je hebt een actieve adapter nodig. Zonder deze actieve adapter kan je videokaart geen 3 schermen aansturen.

Dit komt van AMD zelf:
Can an HDTV be one of the displays in an AMD Eyefinity technology setup?
Absolutely. In fact, connecting an HDTV to an AMD graphics product is really no different than connecting a monitor.

AMD recommends that you connect the HDTV via HDMI. If you wish to connect an HDTV in addition to multiple monitors, then:

The first non-TV display may be connected to any output (HDMI, DVI, VGA, DP).
The TV should be connected to HDMI.
The remaining displays must be connected to the GPU's DisplayPort outputs. You may use active DisplayPort adapters if these remaining displays don't natively offer support for DisplayPort.

Nog meer leesvoer over Eyefinity: http://www.amd.com/us/pro...iple-display-requirements

PS/XBL: Nogne

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RaiseCain schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:01:
Actieve is nodig voor 1920x1200 en hoger, ik gebruik 1650x1050 dus zou niet veel uitmoetenmaken.
Met een passieve kun je gaan tot 1920x1200, daarboven heb je inderdaad een actieve adapter nodig. MAAR daarnaast heb je voor je derde monitor een actieve adapter nodig, omdat je anders geen kloksignaal hebt voor je derde monitor, en zal die dus niet werken.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb zelf 2x mini displayport en 1x DVI en dat lijkt anders prima te werken. Niks geen actieve adapters.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:35

Nogne

>.<

Nightquest77 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:23:
Ik heb zelf 2x mini displayport en 1x DVI en dat lijkt anders prima te werken. Niks geen actieve adapters.
Waarbij 1/2 monitor(en) een mini displayport heeft ? Want dan kan het wel.

EyeFinity requires that the DisplayPort be used to connect to one of the monitors. If you do not have a monitor with a DisplayPort, then you must purchase an Active DisplayPort to DVI adapter. Allowable configurations are as follows:

1. DVI / DVI / DisplayPort
2. DVI / HDMI / DisplayPort

You cannot use DVI / DVI / HDMI because the video signal chip that all three are connected to can only output to 2 monitors. DisplayPort has it's own video signal chip which is why using the DisplayPort is required for EyeFinity.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1