Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15"6 voor Gaming + mild video editing rond €800

Pagina: 1
Acties:

• Gunyong
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo!

Met een budget rond de € 750-800 zoek ik een 15"6 laptop om deze dagen aan te schaffen.

Te gebruiken voor:
- Gaming (verwacht geen Ultra settings voor dit budget uiteraard)
- zo af en toe video editing
- en standaard activiteiten

Ik twijfel tussen de volgende modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/344929/toshiba-satellite-l50-a-16h/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/357388/lenovo-ideapad-g510-00577/specificaties/

Waar ik enthousiast over ben bij beide modellen is dat het een prima i7 core heeft met een redelijke GPU.
Ik zit in dubio aangezien je voor 50,- euro een iets betere GPU en kleine SSD bij de Lenovo krijgt maar de Toshiba populairder is en dus ook tweedehands te verkrijgen is.

Mijn vraag aan jullie:
- Heeft iemand ervaring met de Lenovo G510?
- Wat raden jullie aan?

Dank! _/-\o_

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Gunyong schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:12:
Hallo!

Met een budget rond de € 750-800 zoek ik een 15"6 laptop om deze dagen aan te schaffen.

Te gebruiken voor:
- Gaming (verwacht geen Ultra settings voor dit budget uiteraard)
- zo af en toe video editing
- en standaard activiteiten

Ik twijfel tussen de volgende modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/344929/toshiba-satellite-l50-a-16h/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/357388/lenovo-ideapad-g510-00577/specificaties/

Waar ik enthousiast over ben bij beide modellen is dat het een prima i7 core heeft met een redelijke GPU.
Ik zit in dubio aangezien je voor 50,- euro een iets betere GPU en kleine SSD bij de Lenovo krijgt maar de Toshiba populairder is en dus ook tweedehands te verkrijgen is.

Mijn vraag aan jullie:
- Heeft iemand ervaring met de Lenovo G510?
- Wat raden jullie aan?

Dank! _/-\o_
Als je iets boven je budget kan is de Lenovo E540 misschien een goeie voor je. Is een laptop met i7 4702MQ en een Full HD scherm met een GT 740M die dat aanstuurt.
Voor die setup betaal je 840 euro op de Lenovo website op 't moment.

Voordeel van de E540 ten opzichte van de laptops die je zelf aanhaalt is het scherm. Vanwege de Full HD resolutie kan je meer kwijt op je scherm en heb je ook een hogere beeldkwaliteit bij bijvoorbeeld het video-/fotobewerken.
Daarnaast kan je op de laptop best een spelletje spelen vanwege de GT 740M, medium op Full HD moet met de meeste games goed lukken.

Daarnaast heeft de E540 standaard een batterij waar je 4 - 6 uur op kan werken zonder adapter, ook wel handig voor een laptop. Bouwkwaliteit en toetsenbord zijn nagenoeg onverslagen voor z'n geld, Lenovo weet wat ze daar doen. Er zijn nog niet veel reviews over, maar dit is dus gebaseerd op de E531, een zelfde laptop als deze maar dan met vorige generatie processor. Die haalde deze cijfers, deze zal dat dus ook zeker wel doen lijkt me.

Linkje erbij: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

• Gunyong
Bedankt voor de snelle reactie Merethil!

Ik zal die website zo even goed doorspitten en het in overweging nemen!

• Gunyong
Andere suggesties blijven welkom natuurlijk

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
De Lenovo uit je topicstart heeft een glanzend scherm. Misschien ook om rekening mee te houden, want persoonlijk word ik daar knettergek van. Zeker tijdens het gamen als je met donkere omgevingen te maken krijgt.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Gunyong
Ik heb zelf geen ervaring met een glanzend scherm, Mick1990. Heb zelf altijd een mat scherm gehad maar haal uit jou reactie dat ik daar dus ook beter bij kan blijven.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Tot €800 kun je beter de pricewatch: Asus N56VB-S4061H halen. Beter scherm dan de e540 en met i7 ook nog eens goedkoper :)

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:16
lucash schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:36:
Tot €800 kun je beter de pricewatch: Asus N56VB-S4061H halen. Beter scherm dan de e540 en met i7 ook nog eens goedkoper :)
Ik zou deze ook aanraden, zodra je weer wat geld over hebt een SSD erbij inbouwen en dan is hij zeker het geld waard.

• Matthijzz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 12:02
Ik zou persoonlijk kiezen voor de Lenovo vanwege mijn ervaringen. Ik had eerst een Thosiba maar die ging heel snel kapot en veel gedoe mee gehad. Mijn huidige laptop, lenovo G700 (windows 8.1 :/), is in tegenstelling tot de Thosiba veel beter. Hij heeft me ook nog eens gered met de Onekey Rescue van Lenovo. Ik had namelijk gerotzooid met de drivers en kon mijn scherm niet meer aan. Maar zelfs behalve dat is het snel en goede kwaliteit. Dat zijn mijn ervaringen met deze twee merken.

Verwijderd

Inderdaad, ga voor de Lenovo E540 of de Asus N56 .. Afwijken hier van kan altijd, maar verwacht dan toch een mindere bang for buck ;)
Pagina: 1