Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Laptop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ok, ben dus op zoek naar een basis budget laptop. het budget is tussen de 350 en 450

Het gaat hier om een laptop die geschikt moet zijn voor basisfuncties. Eigenlijk wordt er alleen maar office en internet gebruikt.

Zelf heb ik hier en daar wat rondgekeken en kom tot de volgende 2 opties.
  • Essential B590 (MBT3FMH) -> De winnaar van de october budget NBBG
  • Acer Aspire E1-531-B9604G50Mnks -> een van de alternatieven in the NBBG
Waar ik me zorgen over maak is dat het misschien nu een goede optie is, maar hoe zal dat over 4 jaar zijn? Dat is namelijk ook een vereiste, de laptop moet wel eventjes meekunnen.

Zelf ben ik dan snel geneigd om richting een i3 te gaan, maar budget technisch wordt dat dan weer lastig.

Zaken als accuduur en gewicht zijn van ondergeschikt belang. Deze laptop zal 90% van de tijd aan de adapter op een buro staan.

De Lenovo lijkt niet heel erg goed beschikbaar te zijn op het moment, de Acer wel, dat is dus een serieuze optie.

De vraag is dus enerzijds "is de Acer een goed alternatief in deze klasse" en anderzijds "kijkende naar het budget, is het realistisch om te verwachten dat deze laptops over 4 jaar ook nog voldoen?"

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Voor 10 euro meer heb je een B590 met i3, lijkt mij een betere keuze dan de Acer. ;) pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH)

En of de deze laptops nog voldoen na 4 jaar? Denk het wel, zullen misschien niet de snelste laptopjes zijn maar voor office en internetten meer dan genoeg. :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:40
Afhankelijk van je eisen, wanneer vind je een systeem traag?
Maar voor het gewone office/internet werk maakt het elkaar niet veel. Verder heb je ook niet heel veel keus met dat budget.