Netwerkje via firewire

Pagina: 1
Acties:

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 00:35
Firewire (ook wel iLink) genoemd is de ideale manier om een externe harddisk, 24 speed CD-RW of DV camera op aan te sluiten. Communicatie via de firewire poort kan een snelheid halen van 400Mbit per seconde (+- 50MB).

Een netwerk via firewire behoort ook tot de mogelijkheden. B.v. een laptop aansluiten aan de desktop.

Heeft iemand daar ervaring mee? Tot nu zien de vier PC's die ik gebruik in dit experiment elkaar niet. Heeft iemand tips??

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Je kan Firewire verglijken met USB. Het is dus ook niet mogelijk om direct van kaart naar kaart een verbinding te maken. Er zal dus iets nodig zijn aan hardware en drivers om het verhaal aan de praat te krijgen als netwerk. Mijn ervaring met "USB netwerkkabels" is dat ze redelijk goed werken maar erg duur zijn. Ik raad het daarom ook af om met FireWire een netwerk te bouwen.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 14:39 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Je kan Firewire verglijken met USB. Het is dus ook niet mogelijk om direct van kaart naar kaart een verbinding te maken. Er zal dus iets nodig zijn aan hardware en drivers om het verhaal aan de praat te krijgen als netwerk. Mijn ervaring met "USB netwerkkabels" is dat ze redelijk goed werken maar erg duur zijn. Ik raad het daarom ook af om met FireWire een netwerk te bouwen.
das ook onzin windows me 2000 en xp instaleren elke firewire kaart meteen als netwerk kaart ik heb een 400 mbit firewire verbinding naar me server liggen en dat werkt perfect

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
De nieuwe soundblaster audigy heeft ook zo'n firewire poort en daar zit zo'n tooltje bij voor de netwerkmogelijkheden. Windows ME en ik geloof 2000 ook hebben zelf ook zo'n soort tooltje om dit te laten werken maar dat schijnt soms een beetje vaag te werken. Zelfde tool in Xp schijnt het overgens beter te doen....

Dat proggie wat creative erbij levert werkt volgens de handleiding op elke firewire kaart en dus niet alleen voor de audigy. Weet niet of het eigenlijk bij de liveware voor de kaart inzit. Je zou die anders kunnen downen en alleen dat proggel eruit slopen.

Kan wel ff kijken of dat anders ook ergens los te krijgen is weet zo alleen de naam niet meer.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
z'n usb netwerkkabel is volgens mij gecrossed.. zal met firewire ook wel moeten dan....

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:09

IQM

Kijk eens in de nieuws threads, dan denk ik je snapt hoe het werkt !

Je hebt dus geen extra hubs oid nodig, alleen een kabel.
Ik dacht eerst ook dat je meer nodig had maar het schijnt niet zo te zijn. (zie http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firenet.htm) Daar vind je ook dat tooltje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 06 februari 2002 21:37 schreef IQM het volgende:
Kijk eens in de nieuws threads, dan denk ik je snapt hoe het werkt !

Je hebt dus geen extra hubs oid nodig, alleen een kabel.
Ik dacht eerst ook dat je meer nodig had maar het schijnt niet zo te zijn. (zie http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firenet.htm) Daar vind je ook dat tooltje.
Dat Firenet zuigt echt wel.
Ik heb gewoon het proggie gebruikt dat ik bij mijn Sony VAIO notebook heb gekregen gebruikt, waarmee je iedere FireWire controller kunt installeren als een IEEE1394 netwerkadapter.
Vervelende is alleen dat je een Sony computer moet kopen voor dat proggie, heb het nog nooit los gezien.
Pagina: 1