Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het maken van de pdf maak ik gebruik van InDesign en voor de transparante afbeeldingen gebruik ik Photoshop. Ik heb al geprobeerd om de afbeeldingen via .tif en via .psd in InDesign te zetten (door te plaatsen) maar beide soorten krijgen een ‘schaduw/waas’ bij het printen.

Ik exporteer het vanuit InDesign naar pdf en heb ook al verschillende soorten geprobeerd, vanaf X-1 tot X-4. Niets van dit werkt. Weet iemand wat ik verder in kan stellen om de schaduw weg te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/312k2uu.jpg
links is de geprinte versie, rechts is de digitale versie

Ik weet dat er al ongeveer gelijke topics over zijn maar daar word ik niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Transperante .PSD zou gewoon moeten werken.
Neem aan dat je een .PDF print? Alles hoge resolutie?

Weet niet hoe moeilijk de vorm is maar je zou er voor kunnen kiezen er een pad omheen te zetten (met punten en beziers, in Photoshop EPS anders in InDesign zelf) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn zowel je InDesign als psd file CMYK? Als je een transparante RGB afbeelding invoegt in een CMYK document krijg je ook dit soort problemen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik vermoed dat dit, zoals Spike_wolf ook al aangeeft, inderdaad met CMYK->RGB te maken heeft.

Zorg altijd dat je koppelingen en document hetzelfde profiel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
Misschien is het zelfs zo dat je een straight alpha moet importeren, wat betekent dat er in je photoshop file onder de channels tab ook echt een alpha channel aanwezig is. Als je er voor zorgt dat je alpha kanaal hier wel aanwezig is kun je de gehele afbeelding als TIFF opslaan, omdat deze in tegenstelling tot PNG wel 4 kanalen (RGB+A) ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:29
't is een bug in Adobe software. Zit er al een aantal jaren in en op de een of andere manier krijgen ze het niet opgelost of willen ze het niet oplossen. Ook met CMYK-afbeeldingen kan dit probleem soms optreden.

Wat soms wil helpen is je kleurinstellingen/profielen van de Adobe software op Europa algemeen gebruik te zetten. Bij de meeste mensen staan de kleurinstelling/colormanagement-settings nog op SWOP kleurengebruik dat geschikt is voor de amerikaanse systemen. Als er een plaatje/illustratie/logo met SWOP-profiel in Adobe software terechtkomt en je gaat werken met transparantie en wegschrijft naar PDF met europees kleurprofiel krijg je dit soort problemen.

Dus let op dat je je kleurinstellingen op Europa zet in Adobe software !
Pagina: 1