Hallo allen,
Ik ben sinds een maand bezitter van de DS114 NAS en dit werkt uitstekend.
Nu wil ik graag al mijn content af kunnen spelen op de tv, die helaas zelf niet over deze mogelijkheden beschikt.
Ik kom hierdoor uit op een mediaspeler en heb hier zelf al wat voor rond zitten te kijken.
Het budget ligt op ongeveer max €100,- maar iets er boven, met goede redenen is natuurlijk altijd het overwegen waard.
Qua eisen heb ik er niet zo spectaculair veel:
- ISO afspelen
- MKV afspelen
- Video_TS map
- Redelijk simpele user interface
- WiFi is niet echt nodig. Bedraad werkt altijd lekkerder.
- USB aansluitingen en het liefst minimaal 1 met USB3.0 gericht op de toekomst. Overigens geen must.
Als ik dit allemaal zo bekijk ben ik eigenlijk tot de volgende opties gekomen:
- WD TV Live (2011) -> pricewatch: WD TV Live (2011)
- Eminent EM7380 -> pricewatch: Eminent EM7380
- Mede8er MED400X2S -> pricewatch: Mede8er MED400X2S
Wat zijn eventueel jullie ervaringen en wat is daarbij het advies gezien deze ervaringen en eventueel kennis/weten? Ik heb wat mediaspelers betreft weinig kennis/weten qua merken en wat nou wel en niet goed is.
Dan nog het volgende m.b.t. het aansluiten op het netwerk. Als de mediaspeler er komt zal onderstaande situatie het geval worden. Zal dit gewoon naar behoren werken?
https://www.dropbox.com/s/oqv6j5joci8gm7c/Netwerk.jpg
Ik ben sinds een maand bezitter van de DS114 NAS en dit werkt uitstekend.
Nu wil ik graag al mijn content af kunnen spelen op de tv, die helaas zelf niet over deze mogelijkheden beschikt.
Ik kom hierdoor uit op een mediaspeler en heb hier zelf al wat voor rond zitten te kijken.
Het budget ligt op ongeveer max €100,- maar iets er boven, met goede redenen is natuurlijk altijd het overwegen waard.
Qua eisen heb ik er niet zo spectaculair veel:
- ISO afspelen
- MKV afspelen
- Video_TS map
- Redelijk simpele user interface
- WiFi is niet echt nodig. Bedraad werkt altijd lekkerder.
- USB aansluitingen en het liefst minimaal 1 met USB3.0 gericht op de toekomst. Overigens geen must.
Als ik dit allemaal zo bekijk ben ik eigenlijk tot de volgende opties gekomen:
- WD TV Live (2011) -> pricewatch: WD TV Live (2011)
- Eminent EM7380 -> pricewatch: Eminent EM7380
- Mede8er MED400X2S -> pricewatch: Mede8er MED400X2S
Wat zijn eventueel jullie ervaringen en wat is daarbij het advies gezien deze ervaringen en eventueel kennis/weten? Ik heb wat mediaspelers betreft weinig kennis/weten qua merken en wat nou wel en niet goed is.
Dan nog het volgende m.b.t. het aansluiten op het netwerk. Als de mediaspeler er komt zal onderstaande situatie het geval worden. Zal dit gewoon naar behoren werken?
https://www.dropbox.com/s/oqv6j5joci8gm7c/Netwerk.jpg