Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem.
Mijn 2e PC heeft sinds enkele maanden last van dat hij plots uitvalt.
Dus na heel wat virusscanners, stofzuigers, firmwareupdates (ook SSD) en opschoonprogramma's verder heb ik nog steeds het zelfde.
Nu denk ik dat ik een soort ritme heb gevonden.
Tijdens het gamen gebeurde het uitvallen het meeste.
Dus na nog wat google speurwerk kwam ik uit op prime95, nu merk ik dat ik als ik de functie;
In-place large FFTs (maximale hitte en stroomverbruik, en een deel RAM geheugen.)
Deze vind mijn PC echt niet leuk. Hier valt hij al na enkele minuten uit.
Bij normaal gebruik (surfen, email) doet hij het prima.
Dus wat kan dit betekenen?
En o zo fijn mijn CPU ondersteund geen core temp (AMD Phenom II X4 955 Black Edition) dus weet ik niet of het de hitte kan zijn. Er zit een standaard koeler op, maar deze heeft het altijd goed gedaan.
En standaard 500Watt voeding, deze heeft het altijd goed gedaan in deze opstelling.
Verdere systeem specs:
Phenom II X4 955
ASRock 870 Extreme3
7850OC 2GB
Sonata 300 behuizing 500W
4GB DDR3 1333
OCZ 128 Agility 3
Windows 7
Wie o wie kan mij helpen?
Gr. Daniel
Ik zit met een probleem.
Mijn 2e PC heeft sinds enkele maanden last van dat hij plots uitvalt.
Dus na heel wat virusscanners, stofzuigers, firmwareupdates (ook SSD) en opschoonprogramma's verder heb ik nog steeds het zelfde.
Nu denk ik dat ik een soort ritme heb gevonden.
Tijdens het gamen gebeurde het uitvallen het meeste.
Dus na nog wat google speurwerk kwam ik uit op prime95, nu merk ik dat ik als ik de functie;
In-place large FFTs (maximale hitte en stroomverbruik, en een deel RAM geheugen.)
Deze vind mijn PC echt niet leuk. Hier valt hij al na enkele minuten uit.
Bij normaal gebruik (surfen, email) doet hij het prima.
Dus wat kan dit betekenen?
En o zo fijn mijn CPU ondersteund geen core temp (AMD Phenom II X4 955 Black Edition) dus weet ik niet of het de hitte kan zijn. Er zit een standaard koeler op, maar deze heeft het altijd goed gedaan.
En standaard 500Watt voeding, deze heeft het altijd goed gedaan in deze opstelling.
Verdere systeem specs:
Phenom II X4 955
ASRock 870 Extreme3
7850OC 2GB
Sonata 300 behuizing 500W
4GB DDR3 1333
OCZ 128 Agility 3
Windows 7
Wie o wie kan mij helpen?
Gr. Daniel