LG geen beeld via AV Receiver CEC /HDMI als deze aan staat.

Pagina: 1
Acties:

• cdiepenh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-02 18:36
Hallo allemaal,

Ik heb iets raars. Mijn LG 47LM670S is aangesloten via CEC/ARC /HDMI 1 aan Denon x2000 en krijg bij sommige zenders geen beeld als de Denon aan staat.
Doe ik hem uit dan prima.
Graag advies en hulp.

Ik LG als ingeseind maar schiet niet op. Ja firmware updaten. Ga ik nogmaals doen maar ze beiden up to date.
:'(

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Zenders, Analoge/Digitale TV-zenders? En hoe komen deze binnen, via een CI+ module, externe decoder, et cetera. Dingen als HDMI CEC (Control) aan? Wel erg summier op deze manier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• cdiepenh
Hallo weer,

Maakt niet uit.
CI CAM in TV of via CI+ Ziggo interactieve recorder (CiscO).
HDMI CEC aan.
Versterker komt via HDMI 1 (ARC) TV zo ingesteld dat hij anderen via simpellink kan aanschakelen of uitschakelen. Zet ik dit uit dan maakt dit niet uit.
Het hele rare is dat het gaat om enkele zenders.
Versterker uit dan totaal geen probleem.
Laatst firmware op TV en versterker.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hdcp probleem maybe ?

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of je je TV ook wel eens zonder je Denon wilt gebruiken, maar anders is het denk ik de overweging waard om ARC / Simplink op beiden uit te zetten en het TV geluid via een optische kabel naar je Denon te laten lopen. Kun je normaal TV kijken als je dat wilt, en als je een keer een TV zender wilt kijken met geluid via de Denon dan kan dat ook. Zet je gewoon de TV op mute, simple as that :)

Uiteraard gaat een BR dan nog wel gewoon via de HDMI, evenals het OSD menu van de Denon :)

Toeval wil namelijk dat ik een Denon AVR2311 heb staan en een 47LM760s. Dat is voor de LG kant zo goed als de zelfde firmware. Ik vermoed dan ook eerder dat het issue ergens bij de Denon zit als in de TV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cdiepenh
Hallo allemaal,

Prima tips!.
Ik heb trouwens het volgende onderzocht.
Als ik de TV en de Denon elkaar laat aanzetten (CEC) dan gaat de Denon naar de TV input mode want hij ziet dat natuurlijk (automatisch bronherkenning) en ik heb nu de Denon via de AB op verschillende modes geklikt, bijv Game / AUX / Tuner etc en ik heb dus bij een aantal gewoon goed beeld en geluid via de TV.
Dus inderdaad is mijn vermoeden dat Denon stoort.
Ik heb trouwens via de winkelier vernomen waar ik de Denon heb gekocht dat dit een bekend probleem is en adviseerde ook de ARC uit te zetten.
Ga ik dus nog testen.
Het rare is dat Denon zelf (ik heb het al aangekaart) van niets weet en zijn neus een beetje ophaald.
LG heeft nog niet gereageerd.
Wordt vervolgt.
Pagina: 1