Ik dacht ik doe mijn ouders een plezier en leg alvast wat netwerkkabels aan, zodat er minder werk is wanneer ze hun Ziggo alles-in-1 krijgen.
Ze zaten nog op ADSL
Ik had nog wat spulletjes (stugge kabel en pluggen etc) liggen van mijn netwerk, dus dat kwam wel goed uit.
Het enige wat ik niet had was een opbouw contactdoos. Die heb ik besteld:
https://netwerkproducten....bouw-dn-9002-n-p-429.html
Nu heb ik niet enorm veel verstand van netwerken, maar ik ga er vanuit dat als je iets op 2 manieren kunt aansluiten ( A of B ), en je voor beide uiteinden het op manier B aansluit, dat het dan goed is.
Vooral toen ik de kabeltester aansloot en alle groene lampjes aangingen, ging ik er ook vanuit dat het goed was.
Maar ik moet wel zeggen dat beiden B-volgordes verschillend waren.
Die van de contactdoos liep iets anders dan de B-instructie van de losse keystone jack aan het andere eind van de kabel.
Maar B=B en groene lampjes is oké dacht ik.
Nou, vandaag heeft de Ziggo monteur alles aangesloten, maar men kreeg geen signaal door de kabel.
Andere rechtstreekse kabel tussen modem en pc getrokken en dat lukte wel.
Fout zit dus toch in de verbinding die ik gemaakt heb.
Hoe kan dat.
En hoe moet ik het dan aansluiten als beide producten een andere volgorde aangeven.
Want B≠B
Ze zaten nog op ADSL
Ik had nog wat spulletjes (stugge kabel en pluggen etc) liggen van mijn netwerk, dus dat kwam wel goed uit.
Het enige wat ik niet had was een opbouw contactdoos. Die heb ik besteld:
https://netwerkproducten....bouw-dn-9002-n-p-429.html
Nu heb ik niet enorm veel verstand van netwerken, maar ik ga er vanuit dat als je iets op 2 manieren kunt aansluiten ( A of B ), en je voor beide uiteinden het op manier B aansluit, dat het dan goed is.
Vooral toen ik de kabeltester aansloot en alle groene lampjes aangingen, ging ik er ook vanuit dat het goed was.
Maar ik moet wel zeggen dat beiden B-volgordes verschillend waren.
Die van de contactdoos liep iets anders dan de B-instructie van de losse keystone jack aan het andere eind van de kabel.
Maar B=B en groene lampjes is oké dacht ik.
Nou, vandaag heeft de Ziggo monteur alles aangesloten, maar men kreeg geen signaal door de kabel.
Andere rechtstreekse kabel tussen modem en pc getrokken en dat lukte wel.
Fout zit dus toch in de verbinding die ik gemaakt heb.
Hoe kan dat.
En hoe moet ik het dan aansluiten als beide producten een andere volgorde aangeven.
Want B≠B