Chromebook uit Amerika via Bagage

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben na het schrikbarende verschil tussen Samsung Chromebooks op het ingenieuze idee gekomen om een Chromebook uit Amerika te halen. Met grote kans van slagen, aangezien een aantal vrienden van mij daarnaartoe gaan, en hopelijk ook terugkomen. Ik ben dus benieuwd of zij zomaar een ding voor me zouden kunnen meenemen.

Een aantal puntjes:
  • Ik bestel de laptop via amazon, en laat het product bezorgen bij de oom van mijn vriend.
  • De Laptop is 180€ waard ($244 kost 'ie), en ik heb begrepen dat max. invoervrije waarde €430 is.
  • Wat zou de beste manier om de doos te vervoeren in het vliegtuig terug? Laptop eruit halen en in de handbagage, en de doos met toebehoren in de koffer? Hele doos (ongeopend) bij de handbagage, of de hele doos ongeopend in de koffer? Allerlei mogelijkheden, waar zouden ze het minst moeilijk bij doen?
Hopelijk kunnen jullie uit ervaring mij helpen! Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je vrienden een factuur geeft van die betreffende laptop, die ze kunnen laten zien bij de douane, dan is er immers niets aan de hand. Moeten ze natuurlijk niet zelf allerlei spullen meenemen zodat de waarde van alle nieuws boven het vrijgestelde bedrag uitkomt.

Dus lekker in dichte doos mee laten nemen door die gasten, factuurtje er bij en geen centje pijn. Lekker in de handbagage.

De kans is groot dat ze niet eens gecontroleerd worden en dat ze op schiphol zo door kunnen lopen door het poortje dat ze niets hebben aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
Ik heb inmiddels al met grote regelmaat spullen meegenomen uit de VS, nieuws in doos met waarde boven die €430. Nog nooit is me daar naar gevraagt. Vraag me ook echt af of het ze boeit als het bij 1 of 2 dingen blijft. Je zal de aandacht wel trekken met 5 apparaten in je koffer maar verder geloof ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Electronica doe je niet in koffers, zowel vanwege de kans op diefstal en omdat men nog wel eens zenuwachtig wordt bij de beveiliging. Een doos is lastig in de bagage (groot etc), dus gewoon in de handbagage. Maar dit zijn echt geen speciale dingen, en op Tweakers.net verwachten we wel meer eigen inzet. Uit je topic blijkt ook niet dat je je in de zaak verdiept hebt of in andere topics over importeren electronica hebt gekeken.

Om het simpel te houden: als je onder de grens blijft, dan gaan ze echt niet staande worden gehouden, en kunnen ze gewoon de bon laten zien.

Maar twee dingen waar je geen rekening mee lijkt te houden:
- garantie
- in de VS worden prijzen zonder de belasting getoond, die is vaak ergens tussen de 8-15%.

In ieder geval is dit geen apart topic waard :)

[ Voor 167% gewijzigd door gambieter op 03-12-2013 20:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.