Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06 17:13
Hallo Mede-tweakers,

Ik heb sinds 1-12-2013 een behoorlijke set van BSOD's gekregen. Ik kon er geen raad mee en heb toen mijn windows re-installed. Dat verwijderde een paar verschillende BSOD's maar de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL blijft hardnekkig terug komen. Dat mocht ook niet werken en toen heb ik (zoals ik al op de forums gelezen had) al mijn drviers met Driver Sweeper verwijderd en deze re-installed. Alleen toen ik mijn drivers wou installeren ging alles vlekkeloos tot dat hij AMD Vision Engine Control Center wou installeren. Daar kreeg ik een foutmelding en de installatie zou niet een 100% succes zijn. Later heb ik deze gedownload van de AMD site (de eerdere drivers had ik gedownload via de ASUS website omdat dat de maker/tuner van mijn videokaart is. Ik heb nu ten einde raad en kom niet meer verder met het vinden van een oplossing.

Wat ik zover heb geprobeerd:
Windows re-installen (Windows 7 Ultimate)
Driver Sweeper drivers laten verwijderen & daarna re-installen (alles ging goed behalve AMD Vision Engine Control Center)
Memtest86 (poging gedaan, kreeg het niet aan de praat, ligt hoogstwaarschijnlijk aan mijzelf)

Mijn PC specs:
CPU: AMD Phenom II X6 1090T Thuban 45nm Technology
RAM: 8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (6-6-6-18)
MB: ASUSTek Computer INC. M4A89GTD-PRO (AM3)
GPU: ASUS EAH6950 Series (ASUSTek Computer Inc)
SSD: 107GB OCZ-VERTEX2 ATA Device (SSD)
HDD: 932GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
OD: ATAPI iHAS124 B ATA Device
Audio: USB Audio Class 1.0 and 2.0 DAC Device Driver

Mijn excuses dat ik jullie niet de preciese specs kan geven van mijn Hard schijven, kan deze helaas niet opduiken.
Ik hoop dat we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen. In iedergeval allemaal heel erg bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Cazure op 04-12-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Probeer eens 'fast startup' uit te schakelen in je configuratiescherm (onder power options meen ik).

Dit leidde bij mij tot veelvuldige bsods na booten.
Verschil is overigens niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 14:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Op PC van ouders ook geregelt last van, gewoon reboot en klaar, ik maak me er niet zo'n zorgen om.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
kuusj98 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:58:
Op PC van ouders ook geregelt last van, gewoon reboot en klaar, ik maak me er niet zo'n zorgen om.
Ik heb mijn PC in de afgelopen 3 dagen waarschijnlijk wel 15 á 20 keer ge-reboot en het komt altijd terug na 5-10 minuten. Het is wel zo dat de problemen zich minder snel voordoen, maar het gebeurt nog steeds regelmatig.
Tanooki schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:54:
Probeer eens 'fast startup' uit te schakelen in je configuratiescherm (onder power options meen ik).

Dit leidde bij mij tot veelvuldige bsods na booten.
Verschil is overigens niet merkbaar.
Ik ga dit even proberen zometeen, ik heb nu eindelijk Memtest86 aan de praat gekregen, dus ik laat deze nu even voor 3uur aanstaan. In de afgelopen 30minuten heb ik nog geen Error gekregen. Dus ik denk dat het niet aan mijn RAM zou liggen.. Want anders zou ik nu waarschijnlijk wel op z'n minst 1 error hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 18:58
Cazure schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:07:
Ik ga dit even proberen zometeen, ik heb nu eindelijk Memtest86 aan de praat gekregen, dus ik laat deze nu even voor 3uur aanstaan. In de afgelopen 30minuten heb ik nog geen Error gekregen. Dus ik denk dat het niet aan mijn RAM zou liggen.. Want anders zou ik nu waarschijnlijk wel op z'n minst 1 error hebben gekregen.
Memtest moet een dag draaien.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
BeefHazard schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:10:
[...]

Memtest moet een dag draaien.
Ok, ik had ook gelezen dat 8uur ook voldoende was, maar ik laat het wel over de avond aanstaan en wanneer ik morgen uit school kom rond 17:30 dan zet ik hem wel uit. Ik neem dan aan dat dat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik lees nu pas dat de BSODs zich steeds kort na het booten voordoen. Klopt het dat de computer na een reboot gewoon stabiel is?

Dan ben ik er vrijwel zeker van dat jouw probleem de hiervoor door mij genoemde 'fast startup' is en raad ik je dat eerst eens te proberen.
zie http://superuser.com/ques...od-at-windows-8-cold-boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Tanooki schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:52:
Ik lees nu pas dat de BSODs zich steeds kort na het booten voordoen. Klopt het dat de computer na een reboot gewoon stabiel is?

Dan ben ik er vrijwel zeker van dat jouw probleem de hiervoor door mij genoemde 'fast startup' is en raad ik je dat eerst eens te proberen.
zie http://superuser.com/ques...od-at-windows-8-cold-boot
Ik ga nu naar school dus dan probeer ik het vanmiddag wanneer ik weer thuis kom. Maar ik heb Windows 7 op mijn desktop, weet niet of die functie alleen voor windows 8 of alleen voor laptops geld. Ik ga er sowieso even naar kijken vanmiddag. Maar ik vind het zo apart dat het zich allemaal voordoet, terwijl ik de dag vóór dat ik de problemen kreeg helemaal geen aanpassingen had gedaan. Geen nieuwe games/programma's of wat dan ook geïnstalleerd.

Voor de rest heb ik Memtest86+ gedurende 9uur gedraaid en er kwam geen enkele error uit. Dus ik denk dat het niet aan mijn RAM ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cazure op 04-12-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Cazure schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:23:
Mijn excuses dat ik jullie niet de preciese specs kan geven van mijn Hard schijven, kan deze helaas niet opduiken.
meuk: Speccy 1.24 build 632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Bedankt voor de tip! Ik zal wanneer ik thuis ben gelijk de specs aanpassen en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
HDD testen: Data Lifeguard Diagnostic for Windows :
http://support.wdc.com/pr...oad.asp?groupid=612&sid=3

Memtest moet ook echt een paar passes van draaien :
http://www.memtest86.com/

Ik vermoed HDD / SSD of geheugen.

Je kan ook evt. Bluescreenviewer binnenhalen en daar kijken of hij op een bepaalde driver crashed.
En het BCCode hier bij gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:28
Mijn kennis had deze BSOD ook heel regelmatig. Bij hem lag het aan een kapotte LAN poort. Hij had ook Windows opnieuw geinstalleerd, verschillende drivers geprobeerd, memtest gedaan en meer van dat soort dingen. Maar nadat ie ergens had gelezen dat het ook aan de LAN kon liggen en daar een apart kaart voor ging gebruiken had ie geen BSOD's meer. Ik hoor daar ook niets meer over, dus ik neem aan dat dit zijn probleem met dezelfde BSOD heeft opgelost.

Maar deze BSOD is een beetje een (al)gemene, het kan aan heel veel liggen en dat maakt het lastig.

Ik vraag me ook nog af wat voor SSD jij hebt, OCZ is nou niet het betrouwbaarste merk binnen de SSD-branche. Al is het niet gezegd dat het daar aan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 04-12-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Jaren geleden op mijn striker extreem (S775) had ik ook die IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD en nog andere BSOD's van alles geprobeerd van geheugen tot HDD niks werkte en ik werd er gek van. Probeer een andere HDD uit een andere pc met een ander geheugenbankje uit een andere pc en als je het dan nog heb is je moederbord brak. Nadat ik het zat was kon ik uit eindelijk mijn moederbord omruilen voor een striker formula (geloof ik) en nooit geen problemen meer gehad.! PC draait nu nog zonder problemen bij mijn pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
jajoh schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:21:
Jaren geleden op mijn striker extreem (S775) had ik ook die IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD en nog andere BSOD's van alles geprobeerd van geheugen tot HDD niks werkte en ik werd er gek van. Probeer een andere HDD uit een andere pc met een ander geheugenbankje uit een andere pc en als je het dan nog heb is je moederbord brak. Nadat ik het zat was kon ik uit eindelijk mijn moederbord omruilen voor een striker formula (geloof ik) en nooit geen problemen meer gehad.! PC draait nu nog zonder problemen bij mijn pa.
Ik heb helaas geen andere HDD's of RAM sticks beschikbaar die ik daarvoor in kan zetten. Ik heb alleen deze PC en mijn laptop voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492420

Ik heb precies de zelfde BSOD gehad, bij zwaar renderen ( 20+ uur ) geen problemen , bij gamen geen problemen.... en dan wanneer ik soms random op internet zit BAM bsod, heb toen ooit me ram geupgrade... nooit meer die error gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Ik heb speccy gedownload en deze heeft mij het volgende laten weten qua specs van mijn pc:

CPU: AMD Phenom II X6 1090T Thuban 45nm Technology
RAM: 8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (6-6-6-18)
MB: ASUSTek Computer INC. M4A89GTD-PRO (AM3)
GPU: ASUS EAH6950 Series (ASUSTek Computer Inc)
HDD: 932GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
OD: ATAPI iHAS124 B ATA Device
Audio: USB Audio Class 1.0 and 2.0 DAC Device Driver

Dit is alles wat Speccy door gaf en wat mij gelijk opviel is dat mijn ram geclocked is op 668Mhz terwijl het 1333Mhz zou moeten zijn. Ik ga nu even in de BIOS controleren of dat klopt, ik laat jullie het spoedig weten.

Heb de BIOS gechecked en daar staat gewoon dat mijn RAM op 1333Mhz loopt. Dus dat heeft Speccy niet helemaal goed opgepikt (denk ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Cazure op 04-12-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Speccy heeft het juist. Het gaat oom DDR geheugen waar je de clock keer 2 moet doen..668Mhz x 2 en dan heb je 1336Mhz... je Baseclock loopt iets sneller (100,19 oid...)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
millman schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:13:
Speccy heeft het juist. Het gaat oom DDR geheugen waar je de clock keer 2 moet doen..668Mhz x 2 en dan heb je 1336Mhz... je Baseclock loopt iets sneller (100,19 oid...)
OK, bedankt voor de info.

Naast dat het ik vandaag een nieuwe BSOD gekregen die iets meld omtrent NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 16:47
start de PC eens zonder dit onderdeel:

mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
kan inderdaad zijn dat de ssd wat probleempjes geeft
vaker gehad met ocz ssds een oplossing zou een firmware update kunnen zijn
dit lost meestal wel wat foutjes op

mocht dat niet werken zou ik voor de zekerheid de cpu en geheugen stresstesten
het kan zijn dat het niet stabiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Eeven meedenken. Ik heb in het verleden ook veelvuldig BSOD's gehad met een systeem hier thuis. Bleek na het uitzetten van Cool ',n Quite in de bios dat hierna het probleem (althans voor mij) was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 13:11
Heb je virtual memory vast staan of systeem bepaald?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-07 16:09
Heb hetzelfde probleem wel eens weten oplossen door een clean install van het OS.
Zat bij mij toen echt in de software (drivers waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
lol moet je kijken wat een hoop verschillende oplossingen. :+
Dramatisch altijd deze BSOD... het kan van alles zijn, zoals ik al eerder zei.

Ben je er al weer iets mee verder gekomen Cazure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Ik heb de computer nu bij de winkel gebracht omdat ik een beetje ten einde raad was, heb een jongen die een ICT opleiding heeft gedaan die bij mij in de wijk woont nog 1 dag naar laten kijken, maar hij kon het ook niet vinden. Nu de PC naar de winkel gebracht waar ik hem heb laten maken en hopelijk dat zij iets kunnen vinden.

Ben daar na 2dagen even langs geweest en ze hebben de RAM en de HDD als de SSD getest en daar is niks uit gebleken. Dus ik denk nu dat het moederbord ook wel eens kapot zou kunnen zijn.

Ik laat jullie het even weten wanneer het probleem is opgelost. En bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oké, ook wellicht de verstandige optie, omdat het jezelf een hoop tijd kan schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Ik ben vandaag langs de winkel geweest. Zo waren er 2 van de 4 ram-sticks stuk helaas. Vandaag nog nieuwe besteld en deze komen morgen aan. Voor degene die benieuwd zijn, het zijn Crucial Ballistix Tactical 2x 8GB - 1600Mhz ram modules.

Ook zeiden ze dat mijn AVG 2014 ook iets niet helemaal goed deed in mijn PC en deze hebben ze er af gegooit helaas. Was altijd zeer te spreken over AVG. Ze hebben niet helemaal uitgelegd wat het precies veroorzaakte (geen bluescreen's had ik begrepen) maar het zorgde in iedergeval niet voor veel goeds.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en het werken aan een oplossing!
Pagina: 1