Toon posts:

Twee netwerken (sorry, tweede poging)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn originele post was ik inderdaad niet duidelijk en deed het vermoeden dat de ingewikkelde setup die ik nu heb van belang was. Nu gebruik ik een two-way sat internet, zeer traag ADSL en 3g samen (bundel die via Connectivity Dispatch, mooie software trouwens) om gebundeld een sneller internet te krijgen in mijn afgelegen locatie. Voeg daarbij vier VPN connecties, drie femtocellen, zes wireless connectie punten en we praten over een complexe setup. Die doet echter niet (veel) ter zake. Alleen op een machine moet er iets anders.

Ik heb nu sneller 2way sat internet en kan de andere internet connecties laten vallen (de complexiteit zorgt voor behoorlijk wat problemen) mijn werk pc. De rest van het huishouden blijft echter de ADSL gebruiken.

Mijn werkmachine moet dus verbonden blijven via een van de twee netwerk aansluitingen naar de satelliet voor internet connectie, de andere netwerk aansluiting naar het huisnetwerk met de servers, sat receivers etc. Die tweede aansluiting ga ik dus niet gebruiken voor internet. Alle 192.168.0.* moeten dus naar de ene thuisnetwerk uitgang en alle andere verbindingen naar de 2way sat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maak eens een duidelijke tekening van wat je hebt. en hoe je het wil hebben

alleen de relevante dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 03-12-2013 19:22 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat jij moet doen is op je werk pc de router van je werkuitgan instellen als gateway. Dan ben je dr volgens mij al :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:19
Je wil dus eigenlijk op één PC twee netwerken aansluiten, 1 voor lokaal en de andere voor internet.
Oftewel je hebt 2 netwerkkaarten sluit de ene aan op je interne netwerk zonder gateway in te stellen. De andere sluit je op het internet aan met een gateway.

Het enige wat je nog in de gaten moet houden is dat wanneer je er een router tussen je internet aansluiting en je werk-PC zit die in een ander "netwerk" (192.168.*.) moet zitten dan je lokale netwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door FireWood op 03-12-2013 19:29 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zie drie verbindingen: 3G, adsl en 2way sat

maar nu lees ik het beter

je 2-way sat doe je op een poort
je adsl achter een router en daar sluit je alle pc's op aan

En geef idd aan met je gateway of metriek op jou pc aan dat je voorkeur wil geven aan de 2 way sat
eventueel geef je voor adressen waar je een lage ping voor nodig hebt dat die de gateway van adsl moet gebruiken

[ Voor 78% gewijzigd door Fish op 03-12-2013 19:37 ]

Iperf

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probleem omzeilend: overwogen naar microwave te gaan? 5, 10 of 24ghz reikt ver voor weinig. Overigens is pfsense _de_ thuis oplossing voor multi-wan.

[ Voor 24% gewijzigd door analog_ op 03-12-2013 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
FireWood schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:26:
Je wil dus eigenlijk op één PC twee netwerken aansluiten, 1 voor lokaal en de andere voor internet.
Oftewel je hebt 2 netwerkkaarten sluit de ene aan op je interne netwerk zonder gateway in te stellen. De andere sluit je op het internet aan met een gateway.

Het enige wat je nog in de gaten moet houden is dat wanneer je er een router tussen je internet aansluiting en je werk-PC zit die in een ander "netwerk" (192.168.*.) moet zitten dan je lokale netwerk.
Ahhhh, zonder gateway, dat klinkt inderdaad logisch. Probeer ik.

Als jullie lachen willen, hoewel de 2way sat tegenwoordig prima werkt blijft de latency een issue, 933.08 ms op dit moment. Laat ik het zo stellen, spelletje BF4 is geen goed idee, je bent een seconde dood voor de kogel je raakt. Die latency is natuurlijk begrijpelijk als je bedenkt dat eens signaal 4 keer 32.000 km door de lucht moet voor de ping terug komt. Maar toch 20 Mb down, 10 up voor 80 euro op een plek waar je 20 km moet rijden om een GSM te kunnen gebruiken bevalt me best.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
analog_ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:36:
Probleem omzeilend: overwogen naar microwave te gaan? 5, 10 of 24ghz reikt ver voor weinig.
Weinig?
De goedkoopste setjes die ik kan vinden zijn 2500 euro, en hebben 'maar' een bereik van 13 kilometer.
Een knappe straalverbinding kost een veelvoud, maar kan over een afstand van meer dan 50 kilometer ingezet worden, mits een line of sight mogelijk is.
Pagina: 1