Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Hallo beste mensen.

Ik ben van plan om binnekort mijn oude gt 545 te vervangen door een andere videokaart,maar heb er een beetje hulp bij nodig omdat ik er nog niet helemaal uit ben.

Mijn budget licht nu rond de 300 euro max ,ik had een van deze 2 kaarten in gedachten

Nvidia: pricewatch: Gainward GeForce GTX 770 2GB Phantom

Ik wil graag weer een beetje gaan recorden,en ik heb gezien dat shadowplay op dit moment het beste is om mee te recorden,ook vind ik het handig dat je bij deze kaart de ventilatoren kan verwijderen,kan ik hem makkelijk schoonmaken d:)b

AMD: pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Ik ben van plan om redelijk wat bf4 te gaan spelen dus daarom misschien deze kaart,ook is hij misschien beter aangezien de resolutie van me monitor,voor de rest zitten er niet meer voordelen aan.

(Mijn pc specs)

Amd phenom x955 (nu stock maar ga een betere cooler kopen en dan oc ik hem naar 3.8/4 ghz)
8gb crucial 1333mhz ram
asus m785td-v evo
90gb corsair ssd
1tb samsung spinpoint hdd
samsung syncmaster 245b (1920x1200)
ms tech 650 watt voeding (waarschijnlijk ga ik naast de vidkaart een seasonic m12 620 watt voeding erbij nemen)

Alvast bedankt voor alle hulp! _/-\o_

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:03
de r9 280x is met een aantal games sneller als de 770, zeker in bf4. Bovendien is hij goedkoper. je voeding is henoeg om nog een overclock uit de 280x halen.
Battlefield gebruikt tijdens het spelen in de buurt van de 2gb aan geheugen, dus is de 3gb van de 280x ook weer een voordeel.
Binnenkort komt amd Mantle ook uit, dan zal de performance in bf4 ook nog verder stijgen.

Je kan voor de MSI variant van de 280x gaan. De fans die draaien bij startup dacht ik even in tegeovergestelde richting, zodat er minder stof op de kaart blijft zitten:
pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
lordprimoz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:02:
je voeding is henoeg om nog een overclock uit de 280x halen.
Dat denk ik niet. Zijn setup zal met OC richting 400W verbruiken, die kan de MS tech voeding niet (stabiel) leveren.

Verwijderd

NoelMakers1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:50:

ms tech 650 watt voeding (waarschijnlijk ga ik naast de vidkaart een seasonic m12 620 watt voeding erbij nemen)
In principe heeft de 620W Seasonic geen voordeel boven de 520W versie voor jouw en de 520W kan al stukken meer leveren dan een MS Tech van "650W".

• NoelMakers1
bedankt voor alle hulp iedereen!

ik neem nu de 620 watt omdat ik waarschijnlijk na de videokaart een amd fx 8320 wil gaan nemen

ook de reden waarom ik niet weet welke ik moet kiezen,ik weet dat bf4 veel beter werkt op de 280x,maar bf4 is niet de enige game die ik wil gaan spelen.

• lordprimoz
de 280x is gewoon goedkoper en is in de meeste games even snel/ goed als de 770, vooral met games zoals bf4 en binnenkort nog een aantal andere games( met Mantle). Hier kan je wat info vinden over games die Mantle support zullen hebben. http://techreport.com/new...-for-multi-vendor-support

Het geld wat je bespaard kan je mooi gebruiken voor die voeding en de fx8320.

Met een goede voeding kan je met een aftermarket kaart/cooler nog prima een beetje extra performance eruit halen.

• NoelMakers1
lordprimoz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:07:
de 280x is gewoon goedkoper en is in de meeste games even snel/ goed als de 770, vooral met games zoals bf4 en binnenkort nog een aantal andere games( met Mantle). Hier kan je wat info vinden over games die Mantle support zullen hebben. http://techreport.com/new...-for-multi-vendor-support

Het geld wat je bespaard kan je mooi gebruiken voor die voeding en de fx8320.

Met een goede voeding kan je met een aftermarket kaart/cooler nog prima een beetje extra performance eruit halen.
Ok,ik zag inderdaad dat de 280x rond de 50 euro goedkoper is,maar ik wil gaan recorden en ik weet niet of amd je er ook een recording programma erbij krijgt.

• lordprimoz
de shadowplay die de 770 heeft is een hardware feature. Dit heeft de 280x niet. Maar als je niet constant gaat recorden lijkt me een kaart zonder deze feature geen probleem.

Je moet dan wel software downloaden, want ik denk niet dat amd dit erbij levert. Je zal dan wat frames minder halen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Voordat je je videokaart gaat upgraden raad ik je aan om eerst de voeding een upgrade te geven.

pricewatch: Seasonic M12II 520W
Deze voeding zal genoeg zijn, ook wanneer je nog later een upgrade naar een FX8320 wilt doen ;).

• NoelMakers1
lordprimoz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:12:
de shadowplay die de 770 heeft is een hardware feature. Dit heeft de 280x niet. Maar als je niet constant gaat recorden lijkt me een kaart zonder deze feature geen probleem.

Je moet dan wel software downloaden, want ik denk niet dat amd dit erbij levert. Je zal dan wat frames minder halen.
Ik weet dat shadowplay iets downloadbaars is (zit volgens mij bij de drivers) maar ik ben van plan om wel redelijk vaak te recorden nu met fraps gaat me fps van 60+ naar 30/35 als ik record,ik zag dat je met shadowplay misschien 5 +/- fps verliest dus.

Ook had ik nog even gekeken,voor mantle zijn nu 15 games bekend waarvan ik er maar 2 zag (bf4 en plants vs zombies ?) dus mantle is voor mij niet echt een goed selling point...

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-02 12:45
:?
NoelMakers1 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:50:
Ik ben van plan om redelijk wat bf4 te gaan spelen....
Goed, ik kan me voorstellen dat je Shadowplay belangrijker vind, maar het lijkt me toch een goed selling point dat je, juist in de games die je veel speelt, prestatiewinst krijgt door Mantle.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Recorden is vaak meer afhankelijk van processor (en opslag), niet van de videokaart.

Wat nvidia kaarten met shadowplay straks gaan doen is een groot deel van het werk van de processor overnemen (net als bv een capture kaart, maar die zijn fors duurder).
Voornamelijk bij systemen met een relatief zwakke processor kan dit aardig wat winst geven.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 04-12-2013 23:04 ]

Pagina: 1