Brom bij CV-ketel AGPO Econpact 225

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik hoor laatste tijd een zware brom als de cvketel uit ruststand moet gaan verwarmen als ik de thermostaat hoger zet. Het is overigens niet altijd, maar het lijkt bijv eerder te gebeuren als de temp in ruststand <10 is. Partner zegt dat dat geluid zo vaak gebeurt (ik had het nog nooit gehoord?)

De druk is normaal en onlangs water ververst, druk verhoogd omdat het wat laag stond, apparaat geeft verder geen foutmeldingen en kan ook niet veel vinden in het boekje hierover.

Is dit geluid normaal? Op internet lees ik meer over resonanties met andere problemen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kun je eens een filmpje ofzo maken?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Kan nu niet, maar het klinkt als.n auto in laag toerental die langzaam optrekt voor n paar sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt me dat je "sproeier" verkeerd/vuil is. Maat van me had dat ook, als de cv opsprong denderde precies een vrachtwagen voorbij. CV man laten komen, diagnose verkeerde sproeier, was een sproeier voor een ander land, met ruwer gas.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sno
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 16:42

sno

Hoi RonaldDesigns

Wat je beschrijft hebben wij ook gehad. Bij ons bleek dat er rubbers vanaf de fabriek niet waren ingevet.
De monteur melde dat dit een bekend probleem was.
Oplossing was dan ook buitenste kap verwijderen de rubbers aan de randen invetten.

Daarmee was het probleem direct opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, Feenstra zou sowieso januari nog langskomen voor onderhoud, kunnen ze dat meteen checken. Dat die resonantie dan zo hard is wel apart maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb dat ook eens gehad en toen was de sifon van de afvoer verstopt. Daar komt allemaal gruis uit de brander in te zitten, vervolgens komt er dan een laagje water in de brander te staan. Dat is makkelijk op te lossen, gewoon een emmer er onder en even de dop onder uit de sifon draaien, dan zie je vanzelf of er veel rotzooi uitkomt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik meen dat niet al te lang geleden al dat een onderdeel bij die afvoer was vervangen, er lekte toen iets. Er kwam toen veel zooi uit iig.

Nu ook nog vrijdag een ionisatie signaal wat hij niet doorkreeg(fout A16). Maar goed als die error weer komt mogen ze wat sneller langskomen, winter is geen leuke tijd voor kapotte branderautomaat of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn 225c met AquaSol loopt al jaren zonder storingen. Vorig jaar groot onderhoud gehad waarbij enkele onderdelen zijn vervangen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Is die brom niet afkomstig van de motor van de driewegklep? Kun je testen door vanuit het branden voor de CV naar warmwaterbedrijf te schakelen (warmwaterkraan openzetten). Als het goed is hoor je de brom nu ook weer.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De ventilatormotor kan ergens tegenaan trillen. Bij de luchtinlaat zit een schotje dat met twee popnageltjes vast zit. Soms komt dat tegen de ventilator motor. Ik heb ze vaster geknepen, zodat het er niet meer tegenaan komt.

Ionisatiefout was hier de branderautomaat. Soms kan je hem herstellen, soms na een paar uur. Vreselijk irritant vooruitzicht dat je koud moet douchen. Ik kreeg hem 's avonds niet hersteld, 's ochtends gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou k heb ook zo`n hork hangen.. en die maakt ook de meest byzondere geluiden maar volgens de onderhoudsdienst is het "normaal" afgelopen week alleen F5 fout door lage waterdruk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520170

Kort geleden zo'n zelfde gevalletje gehad met een ander type ketel. De oorzaak was een uitgedroogd lager van de ventilator. Dat was een glijlager, en de as begon aan te lopen. Een brommend, soms jankend of jengelend geluid dat komt en gaat, maar vooral bij het opstarten. Ik heb de motor uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en de as + lager dik in het kogellagervet gezet. Geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
De monteur heeft een pakkingset erin gezet/vervangen, en verder was alles goed. Wel zei hij dat er veel lucht 'beneden' was. En dat is dus goed nu.

[ Voor 5% gewijzigd door ByteMe_ op 08-01-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb ook een enorm zware brom gehad net, inclusief foutmelding A1. Klonk als een zware optrekkende vrachtwagen, deuren aan het trillen e.d.

De reaktie hier op de pagina van Devil dat er gruis in het sifon zat was voor mij de juiste oplossing. Dop van sifon eraf gedraaid, kwam een hoop troep uit en de brom verdween volledig en onmiddelijk. dop er weer opgedraaid en alles functioneert weer naar behoren en geruisloos.

[ Voor 16% gewijzigd door KneppaH op 14-03-2015 19:06 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Dan is het wel tijd voor een beurtje, want die meuk zit niet alleen in je sifon maar ook onderin de ketel. Met een onderhoudsbeurt wordt dat schoongemaakt. Als je sifon al aardig vol zit dan zal je ketel nog voller zitten met die meuk (is aluminiumoxide waarschijnlijk).

Ik heb hier ook een Econpact 225c en die maakte een tijdje terug bij warm water verhitten ook een brommend geluid. Bijna scheepstoeter geluid. Bleek uiteindelijk te komen omdat de warmtewisselaar voor tapwater verkalkt was. Is toen schoongemaakt door monteur en toen was het over.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-03-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik had een AGPO Econpact van Feenstra, maar die heb ik preventief laten ruimen en vervangen door een nederlands merk. De Econpact vergde na 10 jaar nogal wat onderhoud, dat begon uit de hand te lopen. Die brom herken ik ook. De klachten van mijn partner ook.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
peter00 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:34:
ik had een AGPO Econpact van Feenstra, maar die heb ik preventief laten ruimen en vervangen door een nederlands merk. De Econpact vergde na 10 jaar nogal wat onderhoud, dat begon uit de hand te lopen. Die brom herken ik ook. De klachten van mijn partner ook.
hier loopt dat hork ook te brommen en te klapperen als een idioot.. maar goed hij hoort bij deze huurkeet dus t zal mij een zorg zijn.. als die het niet meer doet kan de monteur aantreden :P

404 Signature not found

Pagina: 1