simkaart met gratis toegang tot mobiel netwerk bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik weet dat het illegaal zou zijn zoiets te verkopen(en misschien zelfs om het te gebruiken) maar ergens verbaasd het me dat ik het nog nooit gezien heb. Maar als ik erover nadenk zou het toch mogelijk moten zijn een simkaart te maken waarmee je toegang verkrijgt tot een mobiel netwerk en zo gratis kan bellen/smssen/internetten. Ik zag ooit simkaarten die een gelockte iphone bruikbaar maakten maar die illegaal waren omdat ze 112 belden ofzo en zo op het netwerk kwamen. Maar inderdaad, 112 kan je altijd bellen via welk netwerk dan ook zelfs zonder simkaart, is het dan niet zo dat een slimme hacker toegang tot een mobiel netwerk zou moeten kunnen krijgen en op die manier gratis kan bellen met een zelfvervaardigde simkaart? Ik vroeg me gewoon af waarom ik zoiets nog nooit gezien heb, zelfs niet in China enzo. Is het technisch onmogelijk of heb ik er gewoon overheengekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet hoe het allemaal precies werkt, maar ik denk dat er wel controles worden gedaan op simkaartnummers, staat die niet geregistreerd (of beter gezegd, is niet geactiveerd): geen toegang tot GSM/3G/H netwerk. En bij wel toegang moet er beltegoed aanwezig zijn om wat te kunnen doen. Geen flauw idee of iemand ooit heeft geprobeerd daar omheen te komen.

Moet trouwens aan dit denken:

Interessante hack, maar zal wel door hollywood verzonnen zijn :P

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 03-12-2013 18:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt wat Raven zegt. Een simkaartnummer staat in een lijst met toegestane simkaarten, wanneer je nummer er niet in staat kun je wel verbinding krijgen met je provider maar je kan niet bellen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
DAn zou je het dus via een mvne-platform(zoals teleena en lycamobile hebben) kunnen doen, eigen centrales in een bepaald netwerk(ergens in de wereld) en dan kan je overal heen roamen als je wilt. Of je zou de database van een provider moeten hacken en het beltegoed van een reeks prepaidkaarten op een miljoen euro moeten zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Dit is een heel erg twijfelachtig topic, waarin het grote risico bestaat dat er naar illegale manieren gezocht gaat worden, en dat is niet de bedoeling. Om dit te voorkomen gaat hij dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 05-12-2013 08:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Dit topic is gesloten.