Weet iemand of er een dual ATX kast bestaat ? Eentje waarin ik 2 mobo's in kan zetten. Gewoon om wat ruimte te besparen.
Nog nooit gezien, maar ik denk dat je dan alzo op een flink formaat kast uitkomt. Dan kan je net zo goed een 19 inch kast nemen denk ik.
Ik denk dat het wel meevalt. Je zou de mobo's met de achterkant tegen elkaar moeten monteren (4 cm ruimte ertussen).
Voor de rest moet je wel alles dubbel uitvoeren (HD, diskette, cdrom). De truuk zit 'em natuurlijk in de voeding (1x wel een beetje zware) en de ventilatie.
De kast zou dan ongeveer 30/40cm breed worden en 70cm hoog worden. en diep ongeveer 40 cm.
1 centrale aan/uit schakelaar voor de voeding en 2 aan/uit schakelaars voor de mobo's.
Voor de rest moet je wel alles dubbel uitvoeren (HD, diskette, cdrom). De truuk zit 'em natuurlijk in de voeding (1x wel een beetje zware) en de ventilatie.
De kast zou dan ongeveer 30/40cm breed worden en 70cm hoog worden. en diep ongeveer 40 cm.
1 centrale aan/uit schakelaar voor de voeding en 2 aan/uit schakelaars voor de mobo's.
maar je moet ook nog rekening houden met je video kaart sound kaar en dat soort shit.
en je moet ook al je drive's kwijt kunne en genoeg koeling inderdaad. maar met een beet je modding moet het wel passen wel prutsen maar daar gaan we toch voor.>:)
en je moet ook al je drive's kwijt kunne en genoeg koeling inderdaad. maar met een beet je modding moet het wel passen wel prutsen maar daar gaan we toch voor.>:)
- = [ en ik huppel weer verder ] = -
Verwijderd
Bestaan niet volgens mij, maar je ze het natuurlijk ook zelf kunnen maken, met bijvoorbeeld plexiglas ofzo makkelijk te lijmen en leuk gezicht en dan 2 voedingen erin hangen en genoeg gaten voor cdrom etc...
Ik heb effe gemeten (compaq desktop pc, hier op de zaak) maar deze is 30cm hoog (voor tower is dit breed). dit maal 2 voor de mobo's.
Een beetje hoog voor alle drives en een beetje diep voor de voeding.
moet kunnen volgens mij.
Een beetje hoog voor alle drives en een beetje diep voor de voeding.
moet kunnen volgens mij.
Die zijn er wel degelijk hoor...
kijk maar es op www.norrod.nl -> losse onderdelen -> behuizingen -> server -> Behuizing ATX Server 300W DUAL ƒ 1,995.00
kijk maar es op www.norrod.nl -> losse onderdelen -> behuizingen -> server -> Behuizing ATX Server 300W DUAL ƒ 1,995.00
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
kijk hier eens :
http://www.procase.nl/ProductsTW8200.htm
-Dual PC AT/ATX I/O form factor
-2-node console switch design provides convenience for monitoring and managing two systems simultaneously.
http://www.procase.nl/ProductsTW8200.htm
-Dual PC AT/ATX I/O form factor
-2-node console switch design provides convenience for monitoring and managing two systems simultaneously.
HAHAAAHA, DUAL??!
mietje, als je dan meerdere mobo's in 1 kast wil, doe het dan goed! Ik heb laatst een klein projectje afgerond.. HYet ging om een kast gebaseerd op die van de links hierboven, maar dan met ruimte voor 2500 mobo's !!
als je me niet gelooft: hier heb je en foto waar ik en twee van mn maten nog staan uit te puffen na een week noeste arbeid.

mietje, als je dan meerdere mobo's in 1 kast wil, doe het dan goed! Ik heb laatst een klein projectje afgerond.. HYet ging om een kast gebaseerd op die van de links hierboven, maar dan met ruimte voor 2500 mobo's !!
als je me niet gelooft: hier heb je en foto waar ik en twee van mn maten nog staan uit te puffen na een week noeste arbeid.

rotflmaomietje, als je dan meerdere mobo's in 1 kast wil, doe het dan goed! Ik heb laatst een klein projectje afgerond.. HYet ging om een kast gebaseerd op die van de links hierboven, maar dan met ruimte voor 2500 mobo's !!
zoiets zoek ik ook
maar dan ATX en een BAT
zou heel leuk zijn een server en game comp in een case
zou heel leuk zijn een server en game comp in een case
Ik heb inderdaad ooit eens gehoord van een servertower met de mogelijkheid om een dubbel mobo in te hangen maar dat ding was ruim een meter hoog met een dubbele voeding (1 boven in en 1 halverwege). Het enige probleem wat je dan krijgt is dat je dan te veel lengte hebt voor je HDD's en cdrom's enzo.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Die dubbele kasten zijn leuk als je een cluster systeem maakt ja, anders is ƒ 1,995.00 wel een beetje aso duur. Dan kan je beter 2 identieke midi-towers naast of op elkaar zetten. Staat nog kewler ook
Of gewoon 2 desktops op elkaar en daar een "nieuwe kas" omheen bouwen
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Hier op GoT loopt ook een gast rond die een houten kast heeft gemaakt en daar 2 mobo's boven elkaar in gehangen.
niet echt, het is meer een houten opbergsysteem ala Ikea waar je 2 systeemkasten in kan schuiven. Dat de frontjes van de kasten nou toevallig naar buiten steken..Op donderdag 07 juni 2001 19:32 schreef Rappie het volgende:
Hier op GoT loopt ook een gast rond die een houten kast heeft gemaakt en daar 2 mobo's boven elkaar in gehangen.
persoonlijk vind ik die kast om te huilen zo lelijk. maarja, er waren er ook die het erg mooi vonden. ieder zn mening
Je zou een oude kast kunnen slopen en daar de onderkant(waar je je mobo op schroeft) van uithalen. Die schroef/las/soldeer je in een andere brede kast en voila 2 mobo's in je kast. Alleen nadeel is je hebt van alles 2 dingen nodig, behalve misschien een voeding die je zou kunnen modden
Pagina: 1