NTFS partitie overschreven

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Hoi,

Heb hier een 2TB HDD die waarschijnlijk door XPEnology (Synology OS op PC hardware) is overschreven. Eerst stond er een NTFS partitie op die de gehele 2TB innam. Nu alleen nog 2x 2GB Linux RAID, en 1800GB unallocated.

Ik zou graag de NTFS partitie terug willen toveren, is dat mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W2v0j2dGpZoYm2eSF1mRcHo4/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2013 17:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in je diskmanagement de huidige partities weggooit, 1 nieuwe partitie aanmaakt en deze als NTFS formatteert dan is dat denk ik de snelste manier om 't te doen.

• ThinkPad
Maar raak ik de data dan niet kwijt?

Screenshotje toegevoegd van de partitieindeling zoals die nu is.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je raakt geen data kwijt door het terugzetten van een partitietabel met alleen 1 NTFS partitie. Maar de vraag is of die XPEnology-installatie je NTFS niet al om zeep geholpen heeft.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ThinkPad
Net geprobeerd, maar dan is hij RAW. Ik krijg dan ook geen schijfletter. Als ik hem wel weer NTFS weer moet ik hem formatteren, en dan ben ik m'n data kwijt denk ik ?

Het is geen mission critical data gelukkig, maar zou het wel vervelend vinden als ik het niet terug kan halen.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2013 17:17 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Yep. Je zou Testdisk NTFS bootsector recovery kunnen proberen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:16:
Net geprobeerd, maar dan is hij RAW. Ik krijg dan ook geen schijfletter. Als ik hem wel weer NTFS weer moet ik hem formatteren, en dan ben ik m'n data kwijt denk ik ?
Dan denk ik dat je je data al kwijt bent. Na het terugzetten van de partitietabel zou de NTFS weer gevonden moeten worden, dat hij hem als "raw" ziet lijkt me een gevolg van het feit dat xpenology de data overschreven heeft.
Mocht je er data op hebben staan die je terug wilt hebben, zou ik niet proberen opnieuw te formatteren (dan maakt hij sowieso een leeg filesystem aan) , maar zul je met datarecovery-tools aan de slag moeten gaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 01:08

Baggeraar

Wat een gebagger..

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

deze heeft een partition recovery wizard aan boord waarmee je overschreven partities mee kan terughalen.

Zou wel vooraleer je er mee begint te experimenteren (gelijk met welke tool) een 1 op 1 backup ervan nemen met dd in linux bijvoorbeeld. Succes.

• ThinkPad
Ben nu met TestDisk aan het scannen. Tot nu toe alleen Linux spul gevonden :/

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2013 22:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf goede ervaringen met Recuva en Ontrack Easy Recovery, ook op partities die 'weg' waren. Je zou dat nog eens kunnen proberen.
Pagina: 1