Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows Server 2003 Enterprise] svchost.exe -> w.update 100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een Windows Serve r2003 Enterprice, hierop staat Exchange 2003 geinstalleerd.
Sinds een week heb ik het probleem dat de server enorm traag word. Ineens in de middag is deze niet meer vooruit te branden.

In de taskmanager zagen wij dat svchost.exe op 100% CPU draaide, vervolgens hebben wij met Process Explorer gezocht naar het achterliggende probleem.

Wij kwamen uit op Windows Update die behoorlijk in de CPU zat, tot af en toe 100%
Via Process Explorer kon ik de service voor Automatische Updates uitschakelen en stoppen.
Dit gedaan maar deze werd elke keer toch weer gestart, ook wanneer wij de service disabled hadden werd deze vanzelf weer op automatisch gezet.

Het duurt ongeveer een uur en als wij dan de service uitschakelen dan is alles weer rustig.
Wij hebben een Hotfix van Microsoft geinstalleerd maar helaas zonder resultaat.
- Hotfix: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=6153
- Information: You receive an access violation error and the system may appear to become unresponsive when you try to install an update from Windows Update or from Microsoft Update
- Information: FIX: When you run Windows Update to scan for updates that use Windows Installer, including Office updates, you may experience a memory leak, or you may receive an error message for the Svchost process

Wij hebben ook de Windows Update Agent nagekeken maar deze draait al op de laatste versie: 7.6.7600.256.
Het probleem komt elke dag om 14:25 GMT+1 voor terwijl er geen geplande taken lopen.
Ook staat Windows Update uitgeschakeld, toch blijft de service wel aangeroepen worden.

Iemand enig idee wat het kan wezen of wat ik kan doen?

Gr, JackM

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er precies in je event logs? Want daar zou je dan rond 14.25 wel moeten kunnen vinden wat het proces initieert ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, een hotfix van microsoft leek niet te werken, echter na 2 herstarts is de CPU niet meer op svchost gaan hangen.

Het was Windows Update die ervoor zorgde dat svchost.exe naar de 100% toe ging, dit terwijl automatische windows updates in de configuratie scherm uit stond.
Echter kan je de service niet uitschakelen, deze start automatisch weer.