Pc config

Pagina: 1
Acties:

• jay448
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-03 20:13
Beste Tweakers,

Ik heb zelf al redelijk goed rondgekeken (denk ik althans)
En ik ben uitgekomen op de volgende setup:

Case
pricewatch: Corsair Carbide 300R Windowed
(Misschien als alternatief de Fractal Design R4 Windowed)
CPU
pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition
Moederbord
pricewatch: Asus Crosshair V Formula-Z
Videokaart
pricewatch: EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler
RAM
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Voeding
pricewatch: Corsair RM750
Koeling
pricewatch: Corsair Hydro H110
HDD
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
SSD
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Monitor
pricewatch: Asus VS248H Zwart
Prijs
€ 1.379,98

Waar voor wordt het systeem gebruikt?
Voor intensief gamen natuurlijk, Battlefield 4 etc.
Ook nog wat overclocken (vandaar de Hydro)

Hebben jullie nog grote veranderingen?

Alvast bedankt,
Groetjes, Jay

• -Fabian-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Nou dit is een hele goede setup, niks op aan te merken... ;)
Ook slim dat je niet voor een standaardkoeling bent gegaan maar voor een zelf gekozen.
Als je twijfelt over de kosten kan ik je zeggen: Je kan beter in 1x een goede kopen dan 2x een mindere.
Op deze pc kan je nog zeker weten minimaal 5 jaar verder :)

EDIT; Kijk ook of de case goede airflow heeft!!

[ Voor 7% gewijzigd door -Fabian- op 03-12-2013 16:09 ]

• jay448

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Esumontere

Floep, banaan.

Je moederbord is enorm overkill. Daarnaast kan je voor dat geld een betere pc aanschaffen. Kijk eerst eens in de Best Buy Guide van november, bijvoorbeeld.

• jay448
Esumontere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:34:
Je moederbord is enorm overkill. Daarnaast kan je voor dat geld een betere pc aanschaffen. Kijk eerst eens in de Best Buy Guide van november, bijvoorbeeld.
Vanwaar overkill?
Perfect voor overclocken en het moederbord is niet iets waar ik cheap op wil zijn.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Dit moederbord is minstens net zo goed, en 70 euro goedkoper. Ook ASRock maakt prima bordjes: pricewatch: ASRock 990FX Extreme3.

Je voeding is ook niet de beste keus; redelijk overpriced en overkill. Zeker als je maar 1 grafische kaart gebruikt is dit bijvoorbeeld een betere keus: pricewatch: Seasonic M12II 520W.

Tenslotte is de R9 280X van AMD een gelijkwaardige videokaart als de GTX770 qua snelheid, maar met meer VRAM over een bredere bus (dus sneller) voor minder geld: pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X. 2GB kaartjes zijn zonde van je geld, gezien BF4 nu al tegen de 2GB VRAM-gebruik aanzit en dit in de toekomst enkel meer zal worden. Voor het geld dat je neertelt voor die GTX770 kan je zelfs een 290 kopen...

Edit: Waarom wil je 16GB geheugen? Dat is voor 'gewoon' gamen absoluut niet nodig, 8GB is ruim voldoende. Dit setje wordt vaak aangeraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Goed geheugen voor weinig geld :)

[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 03-12-2013 16:46 ]

• jay448
Esumontere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:44:
pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Dit moederbord is minstens net zo goed, en 70 euro goedkoper. Ook ASRock maakt prima bordjes: pricewatch: ASRock 990FX Extreme3.

Je voeding is ook niet de beste keus; redelijk overpriced en overkill. Zeker als je maar 1 grafische kaart gebruikt is dit bijvoorbeeld een betere keus: pricewatch: Seasonic M12II 520W.

Tenslotte is de R9 280X van AMD een gelijkwaardige videokaart als de GTX770 qua snelheid, maar met meer VRAM over een bredere bus (dus sneller) voor minder geld: pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X. 2GB kaartjes zijn zonde van je geld, gezien BF4 nu al tegen de 2GB VRAM-gebruik aanzit en dit in de toekomst enkel meer zal worden. Voor het geld dat je neertelt voor die GTX770 kan je zelfs een 290 kopen...

Edit: Waarom wil je 16GB geheugen? Dat is voor 'gewoon' gamen absoluut niet nodig, 8GB is ruim voldoende. Dit setje wordt vaak aangeraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Goed geheugen voor weinig geld :)
Het feit dat ik er een 750 Watt voeding in wil doen is omdat ik dan tenminste makkelijk de uitbreiding heb voor een extra videokaart en te overclocken (CPU en GPU)

Ben geen fan van de AMD videokaarten, heb liever Nvidia ook vanwege het feit dat je de GTX770 SC EVGA met gemakkelijke software kan overclocken.

Videobewerking voor het renderen met 16 GB gaat een stuk sneller natuurlijk.

En ten slotte het moederbord (ROG) is gemaakt voor overclockers en gamers dus vandaar :).

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ah, als je had aangegeven dat je ging renderen dan had ik dat ook geweten he :)

De 280X kan je net zo makkelijk overklokken, dat kan zelfs in de driver van AMD. Als je wil overklokken kan je dus net zo goed een AMD kaartje nemen als een nVidia kaart. Daarnaast is het gewoon zo dat momenteel de AMD kaarten beter presteren dan de nVidia kaarten, terwijl de nVidia kaarten significant duurder zijn.

ROG moederborden zijn vooral om te pochen en niet echt beter op het niveau dat je het verschil gaat merken t.o.v. dat Gigabyte bordje :)

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:23
En ten slotte het moederbord (ROG) is gemaakt voor overclockers en gamers dus vandaar :).
Correct, dit is voor "gamers" en "overclockers" op dezelfde manier dat Apple alleen voor stoere mensen is en Beats koptelefoons kwalitatief goed zijn. 8)7

Het blijft jouw build natuurlijk, spendeer het geld waar je wilt.....

• jay448
Esumontere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:53:
Ah, als je had aangegeven dat je ging renderen dan had ik dat ook geweten he :)

De 280X kan je net zo makkelijk overklokken, dat kan zelfs in de driver van AMD. Als je wil overklokken kan je dus net zo goed een AMD kaartje nemen als een nVidia kaart. Daarnaast is het gewoon zo dat momenteel de AMD kaarten beter presteren dan de nVidia kaarten, terwijl de nVidia kaarten significant duurder zijn.

ROG moederborden zijn vooral om te pochen en niet echt beter op het niveau dat je het verschil gaat merken t.o.v. dat Gigabyte bordje :)
Inderdaad :p.

Ook al moet ik zeggen dat ik de looks ook wel belangrijk vindt, ben van plan om er ook nog mooie les stripjes in te bouwen :3

• jay448
Ali11baba schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:53:
[...]

Correct, dit is voor "gamers" en "overclockers" op dezelfde manier dat Apple alleen voor stoere mensen is en Beats koptelefoons kwalitatief goed zijn. 8)7

Het blijft jouw build natuurlijk, spendeer het geld waar je wilt.....
Daar staan de ROG moederborden wel deels om bekent :p

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik wil ook niet zeggen dat een ROG moederbord niet goed is. Ik zeg alleen dat voor de dingen die jij ermee wil gaan doen, het overkill is en je met een Gigabyte moederbordje evenveel kan.

Als je trouwens toch gaat overklokken kan je beter een 8320 kopen en die klokken naar het niveau van de 8350. Scheelt ook weer wat euro's.

[ Voor 27% gewijzigd door Esumontere op 03-12-2013 17:08 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Volgens mij past de H110 niet in de Corsair 300R. De H100i past wel.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso ben ik geen fan van de Corsair waterkoelers. Ze zijn luid en koelen minder goed dan Swifttech en NZXT CLWC.

FX-8320 + goedkoper mobo is wel een goed idee. De ROG is gewoon duur vanwege de looks, de FX-8320 is veel goedkoper en en klokt zo over naar de 8350.

Ook zou ik geen GTX770 nemen. De 2GB versie is te krap qua geheugen, de 4GB gewoon te duur en te langzame bus. de R9 280x is gewoon een pracht keuze, met al die extra bezuinigingen is een 290 misschien ook wel haalbaar.

Je monitor is trouwens een engeTN scherm. pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een AMVA scherm die eigenlijk in alles beter is.

People as things, that’s where it starts.

• jay448
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:25:
Sowieso ben ik geen fan van de Corsair waterkoelers. Ze zijn luid en koelen minder goed dan Swifttech en NZXT CLWC.

FX-8320 + goedkoper mobo is wel een goed idee. De ROG is gewoon duur vanwege de looks, de FX-8320 is veel goedkoper en en klokt zo over naar de 8350.

Ook zou ik geen GTX770 nemen. De 2GB versie is te krap qua geheugen, de 4GB gewoon te duur en te langzame bus. de R9 280x is gewoon een pracht keuze, met al die extra bezuinigingen is een 290 misschien ook wel haalbaar.

Je monitor is trouwens een engeTN scherm. pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een AMVA scherm die eigenlijk in alles beter is.
Goede tips!

Niet zo op de hoogte van AMD videokaarten maar wat zeg je van deze:
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

• jay448
Hebben jullie dan misschien een suggestie voor een goedkoper moederbord
voor de AM3+ socket?
Misschien een Asus moederbord of iets in die trant?
Alleen graag geen ASRock moederbord want daar ben ik niet zo'n fan van

[ Voor 40% gewijzigd door jay448 op 03-12-2013 19:20 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is een leuk kaartje, maar, ik zou wel een betere koeler erop zetten. Voor 40 euro heb je eentje van Gelid.

Een intressant en goedkoop bordje waarmee je ook nog aardig kan overklokken is: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3

Wil je een wat uitgebreidere: pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3

En nog uitgebreider: pricewatch: Asus M5A99FX Pro R2.0 of pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3

Tenzij je CF gaat gebruiken of zwart echt heel belangrijk vindt, is die 970 een prima bordje.

Als je een 290 neemt zou ik wel een iets sterkere voeding nemen. Dat ding zuipt behoorlijk.

• jay448
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:20:
Dat is een leuk kaartje, maar, ik zou wel een betere koeler erop zetten. Voor 40 euro heb je eentje van Gelid.

Een intressant en goedkoop bordje waarmee je ook nog aardig kan overklokken is: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3

Wil je een wat uitgebreidere: pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3

En nog uitgebreider: pricewatch: Asus M5A99FX Pro R2.0 of pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3

Tenzij je CF gaat gebruiken of zwart echt heel belangrijk vindt, is die 970 een prima bordje.

Als je een 290 neemt zou ik wel een iets sterkere voeding nemen. Dat ding zuipt behoorlijk.
Denk je dat de 750 Watt voeding niet genoeg is? :O

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dacht dat mensen al een andere aangeraden hadden, foutje. 750w is meer dan genoeg. Denk dat een 650w ook prima is.

• jay448
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:27:
dacht dat mensen al een andere aangeraden hadden, foutje. 750w is meer dan genoeg. Denk dat een 650w ook prima is.
Maar better safe then sorry ;)

• jay448
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:27:
pricewatch: MSI R9 290 4GD5
Is deze misschien beter dan die van Sapphire?
Of zijn er nog andere non reference die beter zijn?
Heb trouwens wel gehoord dat de R9 290 erg luid kunnen zijn bij intensief gebruik

[ Voor 8% gewijzigd door jay448 op 03-12-2013 19:44 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Pagina: 1