Toon posts:

GPU dood of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het nare gevoel dat mijn GPU is overleden maar weet niet 100% of dit het geval is. Voordat hij stopte met werken crashte de pc toen ik een spelletje begon te spellen. Nu gaat hij simpelweg niet meer aan en draait mijn systeem op de gpu van het moederboard. In apparaatbeheer staat ook het volgende bij de GPU:
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43).

Ik heb al geprobeerd om drivers up te daten en om hem in een andere slot te doen. Dit heeft geen effect gehad.

Mijn vraag was meer hoe ik erachter kom of hij echt dood is voordat ik een nieuwe ga aanschaffen. Iemand die mij daarbij kan helpen?

Alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Om welke GPU gaat het? Zijn namelijk wel een aantal modellen die redelijk bekend/berucht zijn wat betreft kapot gaan na een paar jaar.

Maar zonder verdere informatie blijft het lastig om dat te beoordelen ;) .

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA GeForce 8800 GTS 512.

En hier mijn dxdiag als je er wat aan hebt :).

http://pastebin.com/AyBpyK1m

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Weet nie of dit ook voor de GTS geld...

[ Voor 40% gewijzigd door ChojinZ op 03-12-2013 16:39 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tijd voor een nieuwe die 8000 series is al oud :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja dat weet ik maar ik wou wel eerst even weten of hij echt dood is voordat ik een nieuwe er in knal. Maakt het eigenlijk uit als ik een kaart koop met een PCI-e 3 interface als ik alleen 2 x PCI-e 2 slots (16x) op me mobo heb zitten?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:52:
Haha ja dat weet ik maar ik wou wel eerst even weten of hij echt dood is voordat ik een nieuwe er in knal. Maakt het eigenlijk uit als ik een kaart koop met een PCI-e 3 interface als ik alleen 2 x PCI-e 2 slots (16x) op me mobo heb zitten?
Nee dat is geen enkel probleem aangezien PCI-e 2/3 backwards compatible zijn.

De GTX8xxx series staan er om bekend dat de soldeerverbindingen slecht zijn en na veel uren van warmer worden en afkoelen zijn de soldeerverbinding minder geworden. Er is hier veel meer over te vinden. De kans is dus groot dat hij overleden is.

Misschien dat je je kaart nog leven in kan blazen door hem te 'reflowen' in de oven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik ga toch maar voor een nieuwe aangezien dit ding inderdaad erg verouderd is :)
Pagina: 1