[W7] Wil niet activeren.*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe laptop waar W7 Pro 64-bit op geïnstalleerd was met daarbij een DVD met W8 Pro. Echter moet voor het Mercedes Diag programma W7 32-bit geïnstalleerd zijn.

Volgens Goolge kan ik een 32-bit versie met een 64-bit key installeren mits de versie dezelfde is. Dus W7 32-bit versie gedownload van Microsoft, (uiteraard dezelfde taal). Deze geïnstalleerd met de aanwezige key, dit ging ook zonder problemen. Maar nu (een maand later) komt die met de melding dat hij niet kan activeren.

Na wat gegoogle heb ik MS Genuine Advantage Diagnostic Tool gedraaid. Dit gaf wat informatie, waar ik zelf ook niet zoveel aan heb. Maar wat ik zie is dat het een OEM SLP (System-Locked_Preinstallation), wat dus zegt dat ik de key uitgelezen heb met een progje aangezien er geen sticker aan de onderkant zit. Blijkt bij W8 redelijk normaal te zijn volgens google. Maar kan nergens vinden of dat bij W7 met W8 upgrade kit ook zo is.

Denk dus dat hij struikelt over de SLP versie. Wat kan ik nu doen behalve een andere versie kopen of er aktivator (wat natuurlijk illegaal is en het is een bedrijf PC) erover heen te gooien?

Heb MS activatie lijn al 10 keer gebeld, maar krijg daar telkens een bezet teken.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke errorcode krijg je dan precies? Want met een SLP krijg je normaalgesproken 0XC004E003
COA (sticker op onderkant) key heb je dus niet? Dan heb je denk ik een probleem. Zou toch Sony bellen of toch nog eens keer bellen. Ik bel de activatiecomputer ook heel vaak, die heeft nog nooit niet-thuis gegeven (en ik kreeg 'm nu ook gelijk aan de telefoon toen ik even als test belde.
Je moet in het kort zorgen dat je wel zo'n COA krijgt voor Windows 7, want de ingebouwde SLP key zal nooit activeren. De COA wel maar ook alleen telefonisch.

Hoe ben je aan de gebruikte key gekomen waarmee je W7 geinstalleerd hebt? Keyfinder op de vorige install die de SLPkey heeft uitgelezen? Kan de fabrikant je niet gewoon een 32bits W7 preinstall-image sturen waarmee het activeren wel gelijk automatisch gaat? En anders toch maar een W7 pakketje kopen ergens. Windows 8 mag je volgens mij alleen met een volume licentie officieel downgraden, maar dat heeft weer als nadeel dat je dan 5 stuks minimaal mag gaan kopen.

Misschien is er nog een ander trucje, dat zou ik dan ook wel eens willen leren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb de key uitgelezen met ProduKey van Nir Sofer.

Error code is 0xC004F063. Maar dit pas na 1 maand, na installatie deed die het gewoon.

Heb de fabrikant nog niet benadert, alleen de leverancier (dus de winkel waar die vandaan komt).

De vraag is dan ook mag het überhaupt dat een W7 laptop zonder COA verkocht word? Ook al is er een upgrade DVD bij, want je krijgt tenslotte toch W7.

/edit: Nummer van MS was fout, via google ander nummer gevonden en gebeld. Zij geven aan omdat er geen COA opzit leverancier bellen. Leverancier zegt dat ik een PreInstall DVD kan kopen (30 Euro), maar dat betekend dat ik de machine opnieuw moet installeren en dat ben ik niet van plan. Was 2 dagen bezig om die Mercedes software aan de praat te krijgen.

Heb nu de COA code van mijn laptop ingevoerd, zolang ik dan bij een herinstallatie van de mijne altijd de restore functie gebruik is er niets aan de hand :P

[ Voor 73% gewijzigd door Roman op 04-12-2013 09:37 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.