Toon posts:

Advies gevraagd voor aankoop gpu en monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb zoveel fora afgestruind dat ik het nu niet meer weet, vandaar dat ik nu jullie hulp inroep 8)7 . Ik gebruik de pc dagelijks voor internet en office en speel daarbij graag bf3/4 en racegames. Onlangs bedacht ik dat ik een groter scherm wil hebben. Mijn interesse gaat nu uit naar een benq xl2420t (1080p 120hz) of een Koreaan Qnix (1440p oc). Helaas ben ik (nog) niet zo goed in bf3/4. Heeft 120hz dan wel zin?

Ander punt is 120hz en meer in het bijzonder de benq vermoeide ogen schijnen tegen gaan. Wat is jullie ervaring daarmee? Als ik mezelf trakteer op een nieuw scherm, dan heb ik ook een nieuwe gpu nodig. Ik vind het voor het speelgenot belangrijk dat de graphics goed worden weergegeven, dus ik wil zeker de een na hoogste setting kunnen instellen met een redelijke framerate. Ik twijfel tussen een gtx 770 en een tweedehands hd7970 ghz of voor €100 meer een r9 290. Heeft zo een upgrade nog wel zin voor mijn systeem?

Systeem:
2500k
8GB ram
120 GB SSD
asrock z68 gen 4
cp-750 watt mindere kwaliteit voeding.

Al met al moeilijk, moeilijk dus. Mijn budget is rond de € 600 denk ik. Graag jullie ideeën, waarvoor alvast dank!! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 19:55 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14
Zou je even je post ietsjes netter kunnen maken?
Je hebt wel alle informatie gegeven die nodig is, maar kan er niet helemaal duidelijk uit halen wat je hebt.

Systeem:
Intel 2500k
8GB ram
750W noname mindere kwaliteit voeding.

Het lijkt me dat je pc zelf prima is om de nieuwere kaarten aan te kunnen.
Je zou even kunnen posten welk merk moederbord je hebt en welk model. Wellicht dat hier wat over te zeggen is.

Voor 600 euro kan je van alles krijgen.
Aan je post te zien wil je een 24inch scherm hebben met 1080p of 1440p.
Ikzelf zou dan minder snel voor een koreaan gaan, maar er is hier een topic over Chinese schermen die best aardig zijn.

Denk dat je wat betreft 120hz je niet blind op hoeft te staren.
Bijna elk scherm is prima.
Kijk wel naar een IPS scherm zodat als je niet helemaal recht voor je scherm zit, je nog steeds de kleuren normaal ziet.

Zou wellicht mijn keuze zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 346,-€ 346,-
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 231,50€ 231,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,50

Het scherm is wel breder dan normaal, maar dat hoeft niet zo heel erg te zijn.
Anders zijn er uiteraard andere keuzen.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia bedankt voor je input, ik heb mijn post wat netter gemaakt. Qua scherm denk ik meer aan de flicker-free functie van benq tegenover het formaat en resolutie van een koreaan. Er is overigens meer te vinden over die koreaanse schermen dan die chinese. Nog anderen een mening?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:17:
cp-750 watt mindere kwaliteit voeding.
Ik kan mij ergens vaak een voeding herinderen die CP en 750W in het type nummer had, maar die voeding kon in de praktijk nog geen eens 300W stabiel leveren. Voedingen zoals die ontploffen bij 300W en nemen met een beetje pech de rest van de PC mee in hun dood.