iomega ix2 nas server : personal cloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsf91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 21:12
Hallo,

Laatst via ibood een iomega ix2 gekocht. Binnen het netwerk werkt hij geweldig als media server. Nu wil ik graag dat ik ook buiten het netwerk toegang heb tot deze nas, om bestanden te kunnen down/uploaden.
Mijn uiteindelijke wens, waarbij ik dus hulp kan gebruiken, is het verkrijgen van een weblocatie/adres waarbij ik (en eventueel anderen) toegang hebben tot de bestanden op mijn nas buiten mijn netwerk. Nu heb ik begrepen dat dit via een personal cloud gaat/kan waarbij het adres http://cloudnaam.lenovoemc.com wordt? (eventueel met een ftp toepassing?)

Ik probeer dit nu in te stellen maar dit lukt niet. In het beheerportaal staat bij personal cloud een groen pijltje van de nas naar de router. Vervolgens staat er een groen pijltje naar de cloud, maar hieronder staat een zwart cirkelend balkje.

In mijn router staan de volgende poorten open:

Current Port Forwarding Table:
NO. Local IP Type Port range Comment
1 192.168.0.121 BOTH 50500-50599 nas Niels
2 192.168.0.121 BOTH 443 nas niels
3 192.168.0.121 BOTH 21 niels nas
4 192.168.0.121 BOTH 20 ftp

Het local ip is hierbij ingesteld op het adres van de NAS (zoals in de handleiding weergegeven staat).

Als ik in de lenovoEMC storagemanager mijn laptop als vertrouwd apparaat wil toevoegen zegt hij echter bij mijn opgegeven cloudnaam: cloud niet gevonden.

Wat gaat er hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet je zeker dat lenovoemc.com doet wat je wil met 'cloudnaam'? Weet je zeker dat het IP in de handleiding ook het daadwerkelijke IP is ?

[ Voor 36% gewijzigd door begintmeta op 03-12-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsf91
begintmeta schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:58:
Weet je zeker dat lenovoemc.com doet wat je wil met 'cloudnaam'?
Daarmee bedoel ik dat ik (als ik het goed begrepen heb) mijn persoonlijke cloud via mijn cloudnaam en dan met de toevoeging .lenovoemc.com zou moeten bereiken. Echter geeft hij pagina niet gevonden

In de handleiding staat hoe het ip-adres achterhaalt kan worden. Het opgegeven ip-adres komt vanuit het webportaal, zoals in de handleiding staat beschreven

[ Voor 17% gewijzigd door nielsf91 op 03-12-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Eerst natuurlijk in de web interface personal cloud aanzetten en een personal cloud creeren. Daarna binnen de software van LenovoEMC (storage manager) alleen "cloudnaam" aangeven. Bij mij vindt hij hem dan.

Het bijbehorende web adres (wat je ook in de mobiele app in moet voeren) is cloudnaam.mylenovoemc.com (dit staat in de web interface bij Personal Cloud - Quick Setup (rechtsboven)

Wat betreft FTP: Je poorten zijn volgens mij goed geforward, wat gebeurt er als je in je FTP client je externe ip adres (www.whatismyip.com) invoert en de FTP poort 21? Dan maakt hij als het goed is verbinding.

Ik heb het net even getest en cloudnaam.mylenovoemc.com werkt ook met FTP.

[ Voor 16% gewijzigd door theoneandonlytz op 04-12-2013 09:59 . Reden: FTP Getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsf91
Ik heb een personal cloud gecreëerd. Echter als ik in storage manager zoek op mijn cloudnaam krijg ik de melding: "cloud niet gevonden" . Als ik op doorgaan klik en een gebruikersnaam + wachtwoord invoer (waarmee ik ook inlog op de webinterface) krijg ik de melding: Onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord.

De beide vakjes open laten haalt ook niets uit. Via de cloud url is ook niets te bereiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
nielsf91 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:57:
Ik heb een personal cloud gecreëerd. Echter als ik in storage manager zoek op mijn cloudnaam krijg ik de melding: "cloud niet gevonden" . Als ik op doorgaan klik en een gebruikersnaam + wachtwoord invoer (waarmee ik ook inlog op de webinterface) krijg ik de melding: Onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord.

De beide vakjes open laten haalt ook niets uit. Via de cloud url is ook niets te bereiken. :(
Geen idee wat het kan zijn, sorry. Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Heeft je NAS een vast IP of krijgt het een IP uit de DHCP range?
Werkt het wel als je via je externe IP-adres wilt verbinden?

--> Geef je NAS een vast IP-adres.
--> Probeer eerst te verbinden via je publiek IP-adres.
--> Lukt dat? Ga dan pas verder met de DDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsf91
De NAS heeft een vast ip adres (adres welke hij ooit toegewezen heeft gekregen uit DHCP is vastgezet)

Via mijn publieke (WAN) ip adres is de nas te bereiken.

Welke stappen voor DDNS moet ik doorlopen? (DDNS zegt mij zo niets)
Pagina: 1