Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop advies Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 09:42
Hallo mede Tweakers, :)

Ik kijk erg graag naar films op mijn slaapkamer (woon thuis) en heb nu een Logitech Z623 Speaker systeem aangesloten op mijn tv. Dit is natuurlijk niet echt goed geluid en daarom zat ik eraan te denken om een home cinema setje aan te schaffen voor rond de 500 eu. Ik ben op zoek naar een 5.1 setje en had al even rondgekeken op het internet.
Helaas heb ik er (nog) geen verstand van en vandaar dat ik op deze manier om jullie advies vraag.

Ik heb al even rondgekeken op het internet en had een setje gevonden van Onkyo, namelijk de HT-S4505.
Nu is mijn vraag aan jullie: is dit een goede set voor een goede prijs?
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aankoop van zo'n setje of raden jullie mij een ander product aan?

Alvast bedankt voor uw moeite *O*

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Zoals altijd geldt: ga eens luisteren naar het setje wat je op het oog hebt (en andere setjes)! Wij kunnen niet beoordelen wat jij goed vindt klinken :)

[ Voor 23% gewijzigd door GermanPivo op 03-12-2013 14:54 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Pexdex
GermanPivo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:54:
Zoals altijd geldt: ga eens luisteren naar het setje wat je op het oog hebt (en andere setjes)! Wij kunnen niet beoordelen wat jij goed vindt klinken :)
bedankt voor uw snelle antwoord. Het is inderdaad verstandig om even te luisteren voordat je de aankoop doet maar ik wou eerst graag even weten of het wel een goede set is voor het geld of dat er bijv. betere alternatieven zijn.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ook om dat te beantwoorden spelen er veel dingen een rol:

- puur voor gebruik bij films? (dan volstaat setje met sattelieten met subwoofer in de regel)
- luister je veel stereo? overweeg dan goeie fronts met een centerspeaker (3.0 opstelling, heb ik voor bij elkaar 470 euro)
- hoe groot is de ruimte waar je set komt te staan (waarschijnlijk niet groot, dus is vermogen niet 't meest belangrijk.

Ik durf in ieder geval te zeggen dat je met de door jou genoemde set een stap vooruit maakt tov de Z623. kijk eens op whathifi.com, daar staan veel reviews over dit soort systemen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smithkj schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:24:
Ook om dat te beantwoorden spelen er veel dingen een rol:
- puur voor gebruik bij films? (dan volstaat setje met sattelieten met subwoofer in de regel)
- luister je veel stereo? overweeg dan goeie fronts met een centerspeaker (3.0 opstelling, heb ik voor bij elkaar 470 euro)
- hoe groot is de ruimte waar je set komt te staan (waarschijnlijk niet groot, dus is vermogen niet 't meest belangrijk.

Ik durf in ieder geval te zeggen dat je met de door jou genoemde set een stap vooruit maakt tov de Z623. kijk eens op whathifi.com, daar staan veel reviews over dit soort systemen.
Precies. Afhankelijk van je wensen kun je puur met satellietspeakers werken. De Onkyo zal vast beter zijn dan het Logitech spul dat je nu hebt staan. De standaard LG/Samsung/Sony/etc.-setjes kun je beter links laten liggen.

• Pexdex
Oke hartstikke bedankt voor uw reactie.

De ruimte is inderdaad niet heel erg groot.
De set zal voornamelijk gebruikt worden voor films kijken maar zal soms ook worden gebruikt voor muziek.
Is het verschil met de Z623 echt enorm groot of zeggen jullie van dat verschil ga je er niet uithalen voor ong 500 euro.
Verder zal ik even een kijkje nemen op die site.

• Smithkj
Dat verschil ga je wel merken, zeker met muziek luisteren. Maar wat ik je in ieder geval wil aanraden, wordt hier vaak gezegd, ga luisteren!

Kijk nog eens een paar films (die je al kent) op je logitech set. Als je daarnaar luistert: wat maakt dat jij geld wil investeren in een betere set? (te weinig vermogen, te veel bas - of juist te weinig, wil je verfijnder geluid?) ga eens bij je zelf te rade.

Dan is de volgende stap om - nadat je bewust hebt geluisterd - eens wat zaken binnen te lopen. vraag daar maar eens om een demo. Wat ik ook heb gedaan is ook eens naar setjes geluisterd die vér boven mijn budget luisteren, zo leer je de verschillen beter horen en is het ook makkelijker van een goedkope set de nuances te horen.

als handvat kan ik in ieder geval zeggen, wat D vd V ook zegt: een losse receiver met losse speakerset is eigenlijk altijd beter dan een 'all in one' systeem. Zeker omdat je aansluitmogelijkheden etc. veel uitgebreider zijn.

• Pexdex
Oke dan zal ik binnenkort even op zoek gaan naar een zaak die mij een demo kunnen geven.
Verder heb ik vooral dat ik een betere geluidskwaliteit wil hebben en leek het mij ook een grote vooruitgang als ik overstap naar 5.1.

Verder bedoelen jullie met een 'all in one' systeem bijvoorbeeld van die samsung setjes met bluray speler enzo erbij?

Dus dat raden jullie af en het Onkyo setje wat ik in gedachten had moet dus een stuk beter zijn?

Hartstikke bedankt voor alle tips, zijn er meer dan hoor ik het graag :)

• Smithkj
Pexdex schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:50:
Oke dan zal ik binnenkort even op zoek gaan naar een zaak die mij een demo kunnen geven.
Verder heb ik vooral dat ik een betere geluidskwaliteit wil hebben en leek het mij ook een grote vooruitgang als ik overstap naar 5.1.
Ja, als je veel films kijkt is dat het ook!
Verder bedoelen jullie met een 'all in one' systeem bijvoorbeeld van die samsung setjes met bluray speler enzo erbij?
Ja! Er zijn ook sets die prima zijn en mooi geluid leveren, maar dan zit je wel boven die 500 euro en je kunt met deze setjes niet uitbreiden/upgraden.
Dus dat raden jullie af en het Onkyo setje wat ik in gedachten had moet dus een stuk beter zijn?
ja, zeker als je dan ook nog geld over houdt om een aardige instapreceiver te kopen.
Hartstikke bedankt voor alle tips, zijn er meer dan hoor ik het graag :)
Graag gedaan. je zou ook nog eens op de 2e handsmarkt kunnen kijken: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• Pexdex
Correct me if i'm wrong maar zit bij het door mij opgenoemde setje niet al een receiver?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De enige reden om voor de Onkyo set te gaan is juist dat daar een aardige instapreceiver bijzit toch? Handig voor de toekomst. De speakers zijn niet perse beter dan bijvoorbeeld een LG HX753.

-
Ja dus :)
Van daar zou een volgende logische upgrade de vervanging van de front speakers zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.paaJ op 03-12-2013 16:33 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1