[W8]WiFi driver weg na na ontwaken, weer terug na reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 17:04

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Een paar maand zit ik al met een irritant probleem op mijn Lenovo Ideapad Z500, de WiFi driver is weg na het ontwaken uit slaapstand, sluimerstand of na een reboot. Als ik de laptop dan een keer reboot is de driver er weer en werkt alles prima.

Als ik de driver "weg" is, staat er een rood kruis bij het WiFi teken in de statusbalk rechtsonderin, als ik er dan op klik staat WiFi uit. Ik kan het ook niet aanzetten totdat ik de laptop reboot. (Heb nog geen andere tijdelijke oplossing gevonden) Op verschillende sites heb ik gelezen dat het aan het energiebeheer van Windows 8.1 kan liggen, maar als ik zeg dat Windows de adapter NIET mag uitschakelen voor energiebesparing (via apparaatbeheer) gebeurt het nog steeds. Volgens apparaatbeheer werkt het apparaat trouwens correct, geen probleem te vinden volgens mij.

Dit screenshot maakt het hopelijk wat duidelijker: (Klik er op voor versie van 1366x768, 500kB)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yijEIqh.png

Iemand een oplossing?

Groeten Tom

[ Voor 4% gewijzigd door keranoz op 03-12-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
al gekeken op de site van Lenovo voor de nieuwste drivers? want je driver gaat niet weg, zolang hij gewoon nog in apparaat beheer staat... hij word alleen niet wakker. bekijk ook even de drivers van je chipset, usbcontrollers etc.

[ Voor 25% gewijzigd door xFeverr op 04-12-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hoi, dankje voor je reactie maar dat had ik al meerdere keren geprobeerd. Heb het voor de zekerheid nog maar een keer gedaan dan. Maar het helpte niks. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ik denk dat ik de oplossing wel weet, maar zou hier liever zelf op afstand naar kijken. Zou je dit willen? Stuur me dan een DM en ik verhelp je probleem. :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hmm is goed, zo lang je niks anders doet. Maar ik heb natuurlijk liever dat je het hier gewoon zegt, kan eventueel screenshots posten. Heeft het misschien te maken met de Hyper-V netwerk adapter? Ik ga hem in ieder geval niet weggooien, kheb hem nodig voor mn opleiding.

[ Voor 172% gewijzigd door keranoz op 04-12-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
mrtnptrs schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:24:
Ik denk dat ik de oplossing wel weet, maar zou hier liever zelf op afstand naar kijken. Zou je dit willen? Stuur me dan een DM en ik verhelp je probleem. :)
ik zie je dit continue doen, leuk hoor maar de oplossing plaatsen op het forum is ook handig voor andere gebruikers, of voor mijzelf als ik iemand met dit probleem heb. Waarom vertel je de oplossing niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

xFeverr schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:36:
[...]

ik zie je dit continue doen, leuk hoor maar de oplossing plaatsen op het forum is ook handig voor andere gebruikers, of voor mijzelf als ik iemand met dit probleem heb. Waarom vertel je de oplossing niet gewoon?
Inderdaad, want als mijn oplossing toch niet zou werken kan ik hem eeuwig advies gaan geven, wat hem en mij tijd kost als ik het ook gewoon in een half uur zelf zou kunnen oplossen. En ik ben zelf ook altijd een groot voorstander van de oplossing op internet te plaatsen, dus dit zal ik in alle gevallen zeker doen! :) Stuur me maar een DM met je Teamviewer ID en -wachtwoord en dan zal ik het probleem vanavond wel proberen te verhelpen... Dus dan moet je natuurlijk wel eerst Teamviewer 9 zelf installeren. :) Ik doe geen gekke dingen hoor, ik ben te vertrouwen!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Inmiddels deze 2 dingen geprobeerd, zonder resultaat :(

- Energie beheer voor PCI, USB en netwerkadapters gecontroleerd.
- IPv6 uitgezet

Kan het er mee te maken hebben dat ik Windows 8 (per ongeluk) NIET met UEFI geinstalleerd heb? Dat was vanuit de winkel namelijk wél het geval, en toen werkte het. (Weliswaar met Windows 8 en niet 8.1, maar toch)

Gr. KeRa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
1. Boot in safe mode.

2. Uninstall wifi driver from device manager. Be sure to check the box that says "delete ...".

3. Reboot and let windws 8 install it's own wifi driver.

4. Connect to internet by supplying the ssid and passphrase.
Bron en bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Dit klonk als een heel goede oplossing, maar jammergenoeg........
na een keer sluimerstand is 'ie weer foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat staat er in je event log?

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hoi, sorry voor de late reactie, er staan alleen maar dingen als "apparaat is geconfigureerd", "stuurprogramma toegevoegd", "Apparaat geinstalleerd", "apparaat verwijderd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Inmiddels Windows 8.1 opnieuw geinstalleerd, dit keer met UEFI. Andere driver geinstalleerd voor de WLAN adapter, maar mooi niet dat hij werkt. :(

Is er nog iemand met andere ideeën?

edit: Nog maar een keer geformatteerd en Windows 8 geinstalleerd zonder de upgrade naar 8.1 te doen. Verschillende drivers geprobeerd, maar nee, hij wil maar niet werken. Ik denk dat ik dit weekend maar eens terug ga naar de Mediamarkt.

[ Voor 51% gewijzigd door keranoz op 17-12-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Laptop wordt nu opgestuurd door de Mediamarkt. Ben benieuwd, ik krijg hem over maximaal 3 weken teruf zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zelfde probleem hier, ligt bij mij aan de Intel WiFi Chipset welke soms niet correct uit powersave mode komt. Oplossing is dan Driver uitschakelen, Driver inschakelen, en het werkt. Dus waarschijnlijk een driver probleem.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1