Hallo iedereen,
ik volg nu een aantal dagen het forum mbt mediaspelers en HTPC's. Nu komt het erop dat een HTPC toch een betere oplossing is dan de mediaspelers.
Ik heb een beetje rondgekeken en heb besloten een HTPC samen te stellen, nu heb ik zelf nog een moederbord en processor liggen , ook heb ik al een kast uitgezocht.
In principe wil kunnen streamen via bijv icefilms en over het network (in Full-HD, dus eigenlijk ook een HDMI aansluiting)
Even een kick
Ik heb besloten een oude Blu Ray speler om te bouwen tot HTPC (Sony BDP-S1), waardoor ik eigenlijk een:
- Moederbord
- Processor
- Voeding
- RAM
Eventueel:
- Videokaart
- SSD (klein, budget, misschien wel 2e hands, puur voor het booten)
De afmetingen van deze blu-ray speler zijn:
42,9 - 10.4 - 35.3 cm.
Met andere woorden;
Ik ben opzoek naar kleine en goedkope onderdelen voor een budget 1080p systeem.
ik volg nu een aantal dagen het forum mbt mediaspelers en HTPC's. Nu komt het erop dat een HTPC toch een betere oplossing is dan de mediaspelers.
Ik heb een beetje rondgekeken en heb besloten een HTPC samen te stellen, nu heb ik zelf nog een moederbord en processor liggen , ook heb ik al een kast uitgezocht.
In principe wil kunnen streamen via bijv icefilms en over het network (in Full-HD, dus eigenlijk ook een HDMI aansluiting)
Even een kick
Ik heb besloten een oude Blu Ray speler om te bouwen tot HTPC (Sony BDP-S1), waardoor ik eigenlijk een:
- Moederbord
- Processor
- Voeding
- RAM
Eventueel:
- Videokaart
- SSD (klein, budget, misschien wel 2e hands, puur voor het booten)
De afmetingen van deze blu-ray speler zijn:
42,9 - 10.4 - 35.3 cm.
Met andere woorden;
Ik ben opzoek naar kleine en goedkope onderdelen voor een budget 1080p systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 48,98 | € 48,98 |
| 1 | MSI FM2-A75MA-E35 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 43,50 | € 43,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 142,43 | |
[ Voor 45% gewijzigd door Wkrooshof op 19-12-2013 10:27 ]