Toon posts:

Nieuwe videokaart (en voeding??) nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi.

Ik ben sinds kort weer serieus gaan gamen en ik merk dat ik met mijn huidige setup de meeste nieuwe games alleen maar op low kan spelen en meestal nieteens fullscreen (1920x1280). Ik wil graag de games op minimaal medium, het liefst high/ultra en fullscreen spelen. Ik speel laatste tijd Payday: The heist.

Dit is mijn setup:
Processor: AMD Athlon II X4 640 / 3 GHz ( Quad-Core )
Ram: 4 GB (installed) / 8 GB (max.) - DDR2 SDRAM - 800 MHz
Videokaart: ATI Radeon 5450
Moederbord: AMD RS780L
Voeding: 380W

Ik heb al gekeken op site van videokaart en ik had dus blijkbaar minimaal een 400W voeding nodig.
Ik denk dat als ik een betere videokaart dan wil plus een nieuwe voeding. Ik heb zon ~160 euro te besteden.

Dus ik heb een vraag:
1. Ligt het aan mijn videokaart voeding dat games niet goed runnen.
Zo ja? :
2. Is een XFX Core Edition PRO550W voeding goed genoeg om de meeste videokaarten op te draaien?
3. Welke videokaart heb ik nodig?

Danku :D

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
1.het ligt enkel aan jou videokaart, de ATI Radeon 5450 is namelijk een budgetkaart die niet echt bedoelt is om mee te gamen.
2.ja.
3.voor high/ultra AMD R9 280X of een Nvidia GTX770.
en een videokaart wat meer in jou budget valt zou je kunnen kijken voor een AMD R9 270x of Nvidia GTX760.

maar de rest van jou pc zal een behoorlijke bottleneck gaan vormen waardoor je de games als nog niet soepel zult kunnen spelen.

mijn advies is om door te sparen voor volledige upgrade van de pc.(dus ook je voeding, mobo, cpu en geheugen.)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Met dat als max. budget zal dit de beste keuze zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7850 '13Series€ 124,65€ 124,65
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,64

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:12:
Met dat als max. budget zal dit de beste keuze zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7850 '13Series€ 124,65€ 124,65
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,64
Zou dit daadwerkelijk helpen om mijn games beter te laten runnen?
Of moet ik zoals dragon9114 zei alles upgraden?

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Het zal vast iets helpen, maar wellicht is het mogelijk iets langer door te sparen voor ook nog een moederbord/cpu/ram. Maar goed, dan praat je over totaal andere bedragen.

Een betere voeding is nooit weg, die kan zo mee in een nieuwe build. Videokaarten daarentegen volgen elkaar redelijk rap op.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha kan zijn gpu gewoon gebruiken tot hij de volgende keer tegen een probleem aanloopt :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:28:
Ha kan zijn gpu gewoon gebruiken tot hij de volgende keer tegen een probleem aanloopt :)
Wat bedoel je? Dat mijn GPU nog steeds goed genoeg is als ik de rest upgrade?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:06:
[...]

Wat bedoel je? Dat mijn GPU nog steeds goed genoeg is als ik de rest upgrade?
Natuurlijk zul je beter je games kunnen spelen wanneer je je complete hardware vervangt in je desktop. Maar of dit nodig is is afhankelijk van de hoeveelheid dat je gamed. Wanneer je echt 'serieus' weer gamen gaat zal een complete upgrade van je desktop de beste keuze zijn. Je zult met een HD7850 wel weer redelijk kunnen gamen maar je processor zal in bepaalde games de limiterende factor zijn.

Dus aan jezelf de keuze of je geld over hebt om een nieuwe desktop te kopen. (Nieuw moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding).
Pagina: 1