Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Data nieuwe laptops?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop, maar heb er geen kunnen vinden omdat ik veel te kieskeurig ben. Dat terzijde, vraag ik me nu dus af wanneer er nieuwe laptops komen? Anders gesteld, is er net als bij de iphone een standaard periode/maand o.i.d. waarin nieuwe modellen op de markt worden gebracht? Of zijn alle merken daarin onafhankelijk?

Mvg, Mohammed

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe systemen worden continu uitgebracht. Haswell is pas net op de markt eigenlijk, ik verwacht niet dat er heel snel iets nieuws gaat komen dat echt hqet wachten waard is.
Als je het nu wilt hebben moet je het gewoon nu kopen. Wachten op iets beters kun je altijd blijven doen.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 11:01

Qon

Elk jaar komen er van Intel nieuwe processors uit, n.a.v. deze uitgaaf kun je stellen dat er ook weer een nieuwe serie laptops komt, met dus deze processors. Op dit moment is dat Haswell. Echter zijn de release datums van deze laptops niet zoals bij Iphone of voor de release van bv de samsung galaxy S series.

Wat ik je aanraad is om in de pricewatch bijvoorbeeld een filter in te stellen met daarin de 'datum eerste prijsvermelding' en dan nieuwer dan 2013 oid. Dan zul je sowieso de meest nieuwe laptops zien.

Daarnaast zeggen de processors niet heel veel over de kwaliteit van een laptop. Laptops bestaan uit veel componenten die elk voor andere prestaties van je laptop kan leiden.

Wil je gamen / fotobewerken? Focus je op een goede videokaart
Wil je standaard tekstverwerken? Focus op een goed keyboard
Wil je veel programma's tegelijk gebruiken? Focus op een snelle processor en veel intern geheugen
Wil je een snelle boottijd en snelle laadtijden van programma? Kijk eens naar een laptop met een SSD harde schijf.

Zodra jij weet wat je wilt, moet je gewoon een laptop kopen en niet meer terug kijken. De ontwikkelingen gaan zo snel dat jou high-end laptop binnen 2 jaar al weer mid-low end is.

Kijk waarvoor jij de laptop gaat gebruiken, check de pricewatch, lees reviews en wacht niet op 'nieuwe' hardware als je nu een laptop nodig hebt.