Monitor knippert alvorens deze aanspringt

Pagina: 1
Acties:

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 03:01
Sinds een paar weken heb ik dat mijn monitor een tijdje blijft knipperen alvorens deze aanspringt. Het is een Samsung 206BW en hij heeft dit nog nooit eerder gedaan. Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit eerder gezien. Eerst dacht ik dat het aan de drivers van mijn videokaart lag, die heb ik geüpdatet, maar het probleem blijft. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Heb er een filmpje van gemaakt, is helaas van belabberde kwaliteit, maar iets beters heb ik niet. Maar als je naar 2:00 minuten skipt, dan zie je wat ik bedoel.

[YouTube: http://youtu.be/-n0-bLeC044]
Mijn PC staat altijd aan, alleen als ik naar bed ga doe ik de monitor uit. Ik heb ook al zitten kijken bij de energie instellingen, maar die staan zoals altijd op "hoge prestaties" dus daar kan het ook niet aan liggen. Monitor gaat na 10 minuten op stand-by, maar ook dit heeft altijd zo ingesteld gestaan.

M'n PC is ongeveer 3 jaar oud en ik heb er nog nooit problemen mee gehad en dit zeker niet. Ik heb ook al zitten kijken voor virussen of spyware, maar niks. Heb ook al naar de kabels zitten kijken, maar die zijn allemaal goed, dus daar kan het ook niet aan liggen. Hieronder de specificaties:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asrock 870 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Rasurbo BC-10€ 23,56€ 23,56
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 39,90€ 39,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 63,46

Zou die monitor echt aan het eind van z'n Latijn zijn? Voeding kapot misschien? Maar dan is het toch raar dat ie na een tijdje aanspringt en het gewoon weer doet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Goeie kans dat je inverter stuk is. dit is de hv unit die de lamp voorziet van spanning

http://www.normsweb.com/tektips/sam206bw.shtml

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 03-12-2013 14:12 ]

Iperf

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

E-Rick

I love it :7

Ik had exact het zelfde met een Samsung 2232BW, in mijn geval was het probleem bolle elco's op de interne voeding. Die heb ik vervangen (kostte een paar euro) en hij werkt weer als vanouds.

edit: Precies wat wordt uitgelegd in het linkje van fish

[ Voor 13% gewijzigd door E-Rick op 03-12-2013 14:14 ]

Choose life

• chim0
fish schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:10:
Goeie kans dat je inverter stuk is. dit is de hv unit die de lamp voorziet van spanning

http://www.normsweb.com/tektips/sam206bw.shtml
OK, niet goed gezocht dus, want dit had ik makkelijk zelf kunnen vinden. Excuses hiervoor!

Ik heb de beschrijving gelezen en het lijkt vrij makkelijk om te doen, echter heb ik geen kaas gegeten van solderen en dat soort dingen, dus ik zou het aan m'n pa kunnen vragen en anders proberen iemand te vinden die er verstand van heeft.
E-Rick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:13:
Ik had exact het zelfde met een Samsung 2232BW, in mijn geval was het probleem bolle elco's op de interne voeding. Die heb ik vervangen (kostte een paar euro) en hij werkt weer als vanouds.
OK, mooi. En die elco's heb je gewoon in Nederland gekocht of moet je die perse bestellen via eBay?

We hebben hier De Radiobeurs. Volgens mij verkopen die dat soort dingen wel. Ik zal het eens vragen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

• E-Rick

E-Rick

Ik heb ze gekocht bij elektronica-online.nl, en ik moest 4 elco's vervangen (2 verschillende soorten). Klik dus eerst even je behuizing open en check welke elco's bol staan, en noteer dan meteen welke types je nodig gaat hebben.

In mijn geval zagen de elco's er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RfCzMxBl.jpg(klikbaar)

[ Voor 34% gewijzigd door E-Rick op 03-12-2013 14:35 ]

Choose life

• chim0
E-Rick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:33:
Ik heb ze gekocht bij elektronica-online.nl, en ik moest 4 elco's vervangen (2 verschillende soorten). Klik dus eerst even je behuizing open en check welke elco's bol staan, en noteer dan meteen welke types je nodig gaat hebben.

In mijn geval zagen de elco's er zo uit:

[afbeelding](klikbaar)
OK, bedankt voor de informatie! Ik ga ermee aan de slag en hopelijk is het dan opgelost. Zou zonde zijn om een nieuwe monitor te moeten kopen, want hij doet het verder perfect.

• chim0
E-Rick schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:33:

Ik heb ze gekocht bij elektronica-online.nl, en ik moest 4 elco's vervangen (2 verschillende soorten).
Om even hierop terug te komen, waarom moest jij er 4 vervangen terwijl er op die website staat dat je er 3 moet vervangen?

Ik heb ondertussen de monitor opengemaakt en geen 1 elco staat echt bol, alleen die twee van 1000uF zijn wel minimaal gelekt (bruine plekjes). Ik ga ze met mijn pa vervangen en laat jullie wel weten hoe het afgelopen is. Hopelijk is het hiermee opgelost!

[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 11-01-2014 13:13 ]

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 19:11
Heb precies zelfde gehad met dit scherm, echter nooit gekeken naar een oplossing. Ben zelf ook niet echt heel handig met dat soort dingen. Uiteindelijk heb ik de monitor een maand gebruikt nog, maar elke dag werd knipperen van scherm erger. In begin was het een paar seconden, eind van de maand vijf minuten wachten op beeld. Toen was ik er ook wel klaar mee en een andere gehaald :-). Was tevens net een week of 2 na de garantie.

• chim0
Xant0r schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:51:
Heb precies zelfde gehad met dit scherm, echter nooit gekeken naar een oplossing. Ben zelf ook niet echt heel handig met dat soort dingen. Uiteindelijk heb ik de monitor een maand gebruikt nog, maar elke dag werd knipperen van scherm erger. In begin was het een paar seconden, eind van de maand vijf minuten wachten op beeld. Toen was ik er ook wel klaar mee en een andere gehaald :-). Was tevens net een week of 2 na de garantie.
2 weken na aankoop? Dat is wel vreemd. Bij mij was het na 6 jaar en ook eerst seconden en daarna minuten. Ik zag wel dat het CapXon elco's waren, die staan erom bekend van slechte kwaliteit te zijn. Zonde dat je niet eerst bovenstaande methode heb geprobeerd!

Heb ondertussen 4 nieuwe elco's besteld. Komen als het goed is maandag binnen. :)

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:42
Xant0r schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:51:
net een week of 2 na de garantie.
beter lezen :)
Mijn 2de monitortje had ditzelfde probleem. Ik heb toen ook de elco's vervangen aangezien deze toch al wel een jaar of 10 was (ander type). Ik ben er ook 99% zeker van dat dit jou probleem is.

• E-Rick

E-Rick

chim0 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Om even hierop terug te komen, waarom moest jij er 4 vervangen terwijl er op die website staat dat je er 3 moet vervangen?

Ik heb ondertussen de monitor opengemaakt en geen 1 elco staat echt bol, alleen die twee van 1000uF zijn wel minimaal gelekt (bruine plekjes). Ik ga ze met mijn pa vervangen en laat jullie wel weten hoe het afgelopen is. Hopelijk is het hiermee opgelost!
Lek is ook kapot. Ik moest er 4 vervangen, de drie op de foto plus nog een andere (van een ander type) die ook bol stond. Dit kan uiteraard verschillen voor verschillende types beeldscherm.

Choose life

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 19:11
chim0 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 06:49:
[...]

2 weken na aankoop? Dat is wel vreemd. Bij mij was het na 6 jaar en ook eerst seconden en daarna minuten. Ik zag wel dat het CapXon elco's waren, die staan erom bekend van slechte kwaliteit te zijn. Zonde dat je niet eerst bovenstaande methode heb geprobeerd!

Heb ondertussen 4 nieuwe elco's besteld. Komen als het goed is maandag binnen. :)
Zoals heggico al aangaf, het was net na dat de garantie was verlopen :). Ben zelf niet heel erg handig met solderen etc, dus heb ook niet gekeken naar mogelijke (simpele) oplossingen, werd helemaal gek van dat geknipper voordat ik de pc kon gebruiken. In begin was niet zo'n probleem, computer aan en ff koffie halen. Echter eind van de maand duurde het aanspringen zo lang dat ik er wel genoeg van had, zou er bijna epilepsie van krijgen. :+

• chim0
heggico schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:45:
[...]

beter lezen :)
Mijn 2de monitortje had ditzelfde probleem. Ik heb toen ook de elco's vervangen aangezien deze toch al wel een jaar of 10 was (ander type). Ik ben er ook 99% zeker van dat dit jou probleem is.
Sorry, niet goed gelezen! Ja, ik denk ook dat dit het probleem is, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. :)
E-Rick schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Lek is ook kapot. Ik moest er 4 vervangen, de drie op de foto plus nog een andere (van een ander type) die ook bol stond. Dit kan uiteraard verschillen voor verschillende types beeldscherm.
Welke was nog meer kapot dan? M'n pa zei dat je ze beter alle vier kon vervangen, ook al staan ze niet allemaal bol. Van de link die fish in "Monitor knippert alvorens deze aanspringt" gaf, heb ik gewoon het type printplaat wat bovenaan staat, niet die afwijkende die onderaan staat. Dus de drie, die daar worden beschreven, en eentje een beetje linksboven van hetzelfde type. De twee grote staan bol, de anderen zijn nog goed, maar ik vervang ze gewoon alle vier.
Xant0r schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Echter eind van de maand duurde het aanspringen zo lang dat ik er wel genoeg van had, zou er bijna epilepsie van krijgen. :+
Ja, daarom dacht ik in eerste instantie ook dat het een softwarematig probleem was, iets met de drivers of zo of de energie instellingen. Maar inderdaad, op een gegeven moment ging ie helemaal niet meer aan. Heb hem heel de dag aan gehad, heel de dag stond ie te knipperen. :X

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 12-01-2014 21:17 ]

• E-Rick

E-Rick

Ik zou niet meer weten waar ie zat, maar het was er een van 330uF. Maar ik heb dan ook een andere monitor dan jij, dus het zou goed kunnen dat t bij jou anders is.

Choose life

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Ah, ik zie het al... je moet je tl-balk vervangen. :D 8)7

Probleem al gevonden zo te zien

• chim0
Schermpje is gemaakt en doet het weer perfect, dus iedereen hartelijk dank voor de hulp! d:)b

Zonder jullie hulp had ik het nooit gezocht in de hardware. Ik dacht altijd dat het een software/driver probleem was.
Pagina: 1