Cpu usage belachelijk hoog

Pagina: 1
Acties:

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik heb sinds kort een 486DX4-100@120 met win95, sygate en blackice om het internet hier thuis te delen.
Nu merkte ik laast met UT dat m'n ping totaal niet constant blijft. Vroeger was hij op bepaalde tijdstippen netjes onder de 100, maar nu schommelt het constant. Zo zit je onder de 100 en zo zit je een seconde later op 250.
Ik heb toen een een cpu-usage-metertje geïnstalleerd en daaruit blijkt dat m'n cpu zich ook heel onrustig gedraagd, ookal draaien er geen aplicaties toch schiet hij af en toe naar de 100%.
Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

tja een 486 is ook niet helemaal gemaakt voor win95 en dat je ook nog internet deeld maakt het nog wat zwaarder
dat hij op 100% is wel veel maar zal dan denk ik wel ouderdom zijn
veel anders zal het (denk ik) niet zijn
ben niet zoveel thuis in 486's *D

btw:UT op een 486 kan toch niet man
dat je ping de lucht in knalt is logish |:(

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ik neem aan de je UT speelt op een pc achter die server?

Hmm, denk dat je 486 dat niet goed trekt, installeer gewoon Linux (bv. freesco ? )

Verwijderd

Wat voor een netwerkkaartjes heb je in die 486 zitten?
Toch geen RealTek he?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44
Op donderdag 07 juni 2001 12:54 schreef Jeff_P het volgende:
btw:UT op een 486 kan toch niet man
dat je ping de lucht in knalt is logish |:(
1 frame per uur speelt anders bestwel aardig hoor...:)

Ik heb net de standaard systeemmonitor geïnstalleerd van win95 en die geeft een heel ander beeld aan, processor gebruik blijft dan wel onder de 100%.

Ik zou graag Freesco oid willen gebruiken, maar dat krijg ik gewoon niet aan de gang. Ik heb een 3com isa kaart en een realtek pci kaart, maar de 3com kaart wordt steeds niet gevonden...werd er echt gek van.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

En die Realteks zou iets mis mee zijn eeeh :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 07 juni 2001 13:20 schreef Flangkje het volgende:
Wat voor een netwerkkaartjes heb je in die 486 zitten?
Toch geen RealTek he?
Wat is er mis met RealTek? Niets dus...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Inderdaad. Werkt flawless hiero..

Verwijderd

realtek owned. Snel, stabiel, goede drivers en vooral GOEDKOOP!

ik heb er hier 4 draaien, waarvan er 2 in een P133 met win2k ICS draaien. Alles gaat perfect pings van bij de 30 op xs4all Q2 servers nix geen fluctuaties of wat dan ook. Wel is wat extra RAM geheugen vaak een oplossing voor dit soort dingen. Mn buurjongen(answer man) heeft een 166 bak met 16 mb geheugen maar daar merkte ik dat als er schijfactiviteit plaatsvond(als ie eenmaal is opgestart uiteraard geen last meer van) de downloadsnelheid naarbeneden ging. Maar zoals gezegd in mijn P133 met 48MB ram en een extra HD voor de swapfile geen problemen. K kan er zelfs normaal op surfen >:)
geen negatieve dingen over realteks aub :)
/edit typos

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik zou het systeem leeg gooien en er 'n linux-bak van maken, het gemakkelijkste is met 'n RedHat distributie, info kun je vinden op www.linux-nl.cx

PS. Meschien is het ook wel een idee om de 486 gwoon op de originele snelheid te draaien, ze zijn super slecht over te klokken, ik draai het hier op een 66 MHz IBM ragbakkie met 32Mb intern en dat loopt als een trein onder Linux... Linux is écht niet moeilijk te installeren :)

edit:

Als je die 3com kaart niet aan de gang krijgt, moet je maar eens etherdisk nr. 2 van de 3com site van je netwerkkaart downloaden, start hiervan het flash-programma (bij mij 3c5x9cfg.exe) en stel hem zo in dat de kaart geen P&P gebruikt, onthoudt het irq-adres en de poort en stel deze HANDMATIG in bij linux, dit zou verder geen problemen op moeten leveren (bij mij draaien een 3com Etherlink III PCI en 'n 3com Etherlink III ISA zonder problemen :9

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Realtek kaartjes zijn ideale nic's.
Spotgoedkoop (30piek), turbosnel en ultime drivers ondersteuning voor alle OS'en.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

idee Beide firewalls uitschakelen, alle background progs afsluiten en bidden dat je UT draait want denk nou eens na UT op win 95 op 120 mhz minimale sys eisen zijn al 166 mhz

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1