Crossfire & nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik draai momenteel op een Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2

Nu wil ik in crossfire gaan draaien, echter kan ik deze kaart nergens meer krijgen.
Aangezien alle nieuwe kaarten nu zijn overgegaan naar de R serie ben ik op zoek naar een vergelijkbare kaart of iets sneller.

Zelf, wegens mijn weinige kennis over hoe crossfire omgaat met verschillende typen kaarten kan ik hier helaas niet helemaal uitkomen.
En aangezien ik er juist op vooruit wil gaan ipv achteruit vraag ik het maar even hier.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Je kan gewoon een willekeurige HD7950 3GB variant erbij prikken en verbinden met de crossfire bridge , wel even zorgen dat je voeding genoeg stroom kan leveren. Ook niet vergeten om crossfire in de drivers aan te zetten , maar als ik me het goed herinner dan vraagt hij daar zelfs om.

Dit zijn alle kaarten die je kan gebruiken

[ Voor 30% gewijzigd door Vicros op 03-12-2013 13:45 ]

• tha_crazy
Is in zo een geval bijvoorbeeld de Geheugensnelheid & snelheid van de videochip belangrijk?
Herinner me iets dat de snelle kaart zich aanpast aan de langzamere, dus als ik dan een kaart zou nemen met een iets hogere geheugensnelheid dan zou dat ook geen problemen moeten geven?

Daarentegen als ik er dan 1 neem met een lagere chipsnelheid dan zal hij die van de huidige kaart gaan underclocken.

Voeding maak ik me geen zorgen om, had er al op gerekend dus heb er 800Watt inhangen, gold certified.

Tevens zijn alle 7950's die in aanmerking komen tot op heden overal uitverkocht ;(
Maar zou ik er ook bijvoorbeeld een R9280 in kunnen hangen?

Edit: nog 1 shop gevonden met op voorraad.
http://www.videokaartshop...pation-black-edition.html

[ Voor 32% gewijzigd door tha_crazy op 03-12-2013 13:59 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Tegenwoordig klokt de snelste kaart zich niet meer automatisch terug.
Ik zou de kloksnelheden wel hetzelfde zetten omdat je dan blijkbaar minder last van microstutter hebt.
Dit kun je vrij makkelijk met msi afterburner doen (beide kaarten linken en dezelfde settings aanhouden), je kunt dan waarschijnlijk prima de snelste kaart aanhouden.

• Vicros
mitsumark schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:00:
Tegenwoordig klokt de snelste kaart zich niet meer automatisch terug.
Ik zou de kloksnelheden wel hetzelfde zetten omdat je dan blijkbaar minder last van microstutter hebt.
Dit kun je vrij makkelijk met msi afterburner doen (beide kaarten linken en dezelfde settings aanhouden), je kunt dan waarschijnlijk prima de snelste kaart aanhouden.
Dit is nog steeds het geval volgens de AMD website .
tha_crazy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:47:
Tevens zijn alle 7950's die in aanmerking komen tot op heden overal uitverkocht ;(
Maar zou ik er ook bijvoorbeeld een R9280 in kunnen hangen?
Dit kan helaas niet , je kan hem wel combineren met een 7970 maar dit raad ik echter niet vanwege het feit dat je dan alsnog op 7950 snelheden gaat draaien.
Ik raad je aan om er 1 uit V&A te halen. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat deze kaarten nu al nergen meer te krijgen zijn :o

• tha_crazy
Vicros schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:33:
[...]

[...]

Dit kan helaas niet , je kan hem wel combineren met een 7970 maar dit raad ik echter niet vanwege het feit dat je dan alsnog op 7950 snelheden gaat draaien.
Ik raad je aan om er 1 uit V&A te halen. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat deze kaarten nu al nergen meer te krijgen zijn :o
2e hands VGA's ben ik niet zo van.
Als ik zie hoe ik ze misbruik :P

Maar klopt ook wel, de R9 serie is uitgekomen en naar mijn weten zijn veel chips van de 79XX serie daarheen gegaan en daarom is de 79XX serie eruit.
Had ik beter een 7850 kunnen kopen, die kan ik nog krijgen.

• Vicros
tha_crazy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:39:
[...]

2e hands VGA's ben ik niet zo van.
Als ik zie hoe ik ze misbruik :P

Maar klopt ook wel, de R9 serie is uitgekomen en naar mijn weten zijn veel chips van de 79XX serie daarheen gegaan en daarom is de 79XX serie eruit.
Had ik beter een 7850 kunnen kopen, die kan ik nog krijgen.
Als je gewoon kijkt naar de beoordelingen en de algemene feedback is het wel goed te doen , je kan natuurlijk ook nog langsgaan om hem werken te zien :) .

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je kunt gewoon een HD7950 met een R9 280X in SLI zetten aangezijn beide GPU's beschikken over dezelfde 'Tahiti' chip alleen zijn de clocks van beide kaarten anders maar dit kun je zelf gelijk zetten van beide kaarten ;).

Dus hier kun je keuze uitmaken: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=r9+280x

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vicros schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:33:
[...]
My bad, heb ik het ergens verkeerd gelezen denk ik.
Misschien was het dat het vroeger helemaal niet eens kon en nu wel (het lukt me namelijk wel met CCC en afterburner).

• tha_crazy
Tevens deze besteld:
http://www.alternate.nl/X...art/html/product/1104165/

Morgen experimenteren met crossfire.

• bumtroll
  • Laatst online: 03:36
JustwilliamNL schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:05:
Je kunt gewoon een HD7950 met een R9 280X in SLI zetten aangezijn beide GPU's beschikken over dezelfde 'Tahiti' chip alleen zijn de clocks van beide kaarten anders maar dit kun je zelf gelijk zetten van beide kaarten ;).

Dus hier kun je keuze uitmaken: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=r9+280x
Juist en dat geloven we dan SLI ;)) Inplaats van crossfire

Maare Het zou moeten kunnen maar waarom zou je aangezien je dan de prestatie van een 7950 uit die 280x krijgt beetje overbetalen voor niks

aangezien iedereen een 7950 zoekt op het moment kan die van jou ook te koop zetten En een r9 290 terug kopen ofzo?

• JustwilliamNL
  • Laatst online: 03-01 21:08
bumtroll schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:41:
[...]

Juist en dat geloven we dan SLI ;)) Inplaats van crossfire
Crossfire natuurlijk :o
Pagina: 1